4 586 läst · 32 svar
5k läst
32 svar
Tvättmaskin Electrolux
Nu vet jag inte vem du riktade ditt svar till, men Electrolux hävdade själva fem års garanti om du läser ovan - och då är det givetvis fem år som gäller. Det är detta mitt tidigare svar hänvisar till. Självklart finns det villkor (då garantin är frivillig) och det är uppenbarligen här konsumenten hamnar mitt emellan. Electrolux gör förmodligen ingen formellt fel, men jag tycker att det är ett osmidigt agerande.electroluxaren skrev:
Jag vet, jag blir kanske alldeles för upprörd, men jag tycker det är befogat.
Idag var teknikern här..Bytte lucklåset vilket löste problemet med att öppna luckan men inte övriga..
Så hans rekommendation var en ny maskin....Så blir nu fakturerad för service och byte av lucklås...på en maskin jag får slänga...Och nej, bytet var inte gratis...
Så med viss bitterhet har jag lärt mig...Köp inte Electrolux..
Så hans rekommendation var en ny maskin....Så blir nu fakturerad för service och byte av lucklås...på en maskin jag får slänga...Och nej, bytet var inte gratis...
Efter maskinens dödsdom vågade jag Mecka(slita) sönder den..
Så här såg kretskortet ut :/
Har aldrig tittat på något liknande förut men ser det inte ut att ha brunnit?
Så här såg kretskortet ut :/
Har aldrig tittat på något liknande förut men ser det inte ut att ha brunnit?
Precis där jag ryckte det såg ut att ha brunnit :/
Okej, men är detta något som "borde" varit garantiärende eller något som går att laga själv, och ha en extra maskin
Tycker att de inte borde tagit betalt för lucklåset, känns ju som att du inte fick så mycket för de pengarna.F Fungerande skrev:Idag var teknikern här..Bytte lucklåset vilket löste problemet med att öppna luckan men inte övriga..