Mikael_L
Jag undrar vilka bra annons-siter och andra bra sätt att sälja bil som finns i detta land nu.
Blocket vet jag om, men jag har tänkt undvika blocket (sedan länge och i all framtid).

Bilen som nu ska bort är en billig en, så en dyr annons utan svar blir väldigt bortkastade pengar. :cry:

Det finns ju också en del fria annonsforum, men en del funkar kanske dåligt.
 

Bästa svaret

Jag vet att du inte vill höra "Blocket" men det är tyvärr det enda vettiga alternativet. Tills motsatsen bevisas.

KVD kan vara något men då måste bilen vara skapligt dyr, i häraden av ett par hundra tusen.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
harry73
Börja med att säga vad det är för bil och vad den kostar (du kanske får napp)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag har sålt en del billigt krafs på Shpock, det funkar rätt bra ... Fördelen är att man kan kommunicera direkt i appen, så man slipper lämna ut kontaktuppgifter om man inte vill ...

Annars är det väl Facebook, om du spelar det ... :)

Har bilen ett märke som är av något intresse i vårt avlånga land, kanske det finns en klubb och ett forum där man kanske kan komma i kontakt med hyfsat seriösa köpare ... Jag själv är lite aktiv i Ford-klubbens forum tex., även om jag inte är med i klubben ....
 
Handlat en del med bilar och det är nog tyvärr så att det är blocket som gäller här i Sverige. Du kan ju leta efter märkesspecifika, eller modellspecifika grupper på facebook, det är nog det bästa alternativet mot blocket när det gäller billigare bilar. Alternativt köp/sälj grupper (igen facebook) som tillåter "allt" som är för t.ex. ditt närområde/region.
 
  • Gilla
Stingray468
  • Laddar…
harry73
Vi köper din bil kommer med lockvärderingar. Dätefter sk man ta bilen till dom och börjar de pruta enormt.
 
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Kolla deras recensioner på exempelvis Google, nästan inget säger nått gott om dem...
 
Försökte sälja XC70N på Blocket, under den tiden bilen låg ute var det en, av kanske 20 som frågade om annat än "sista priset brusch"...

För högt pris tänker ni kanske, nja jag vet vad jag blivit erbjuden i inbyte samt vad jag fick i inbyte slutligen.

Mitt pris var inte gjutet i sten, men när det ska prutas 25% direkt på nätet så...
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
I våras sålde vi en bil på KVD. Där fick vi ca 8000 mer än vad "viköperdinbil" värderade den till på nätet. KVD betalade också tillbaka fordonsskatten, gör "viköperdinbil" det?
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Ja det gör dom.
 
Min Jeep grandcherooke onlinevärderades till 45k och såldes för 39k, vinterdäcken sålde jag separat för 4000 om jag minns rätt.

Hade jag kunnat få mer vid privstförsäljning? Ja om jag orkat vänta på exakt rött köpare som vet vad han köper och vill ha, men inte väldigt mycket mer. Hade bra koll på marknade vid tillfället.

Således, i detta fall, helt ok deal hos viköperdinbil, men generellt delar jag uppfattningen att man ska ha lågt ställda förväntningar på prisnivån.
 
Intressant fråga. Kommer sälja en oförskämt fin 10 år gammal bil under hösten men vet ju hur det blir när man lägger ut den på Blocket. Orkar inte med en massa samtal och sms med bud på hälften av begärt pris eller "erbjudande" om byte mot en nerkörd BMW 320i från 1996. Testade onlinevärderingen "vi köper din bil" men tycker värderingen var allt för låg.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
"Viköperdinbil" kunde inte värdera min bil online, utan tyckte att jag skulle åka till deras anläggning i "närheten". Däremot memorerade dom min epost-adress, och spammar mig sen dess.

Sannolikhet att jag skulle rekommendera "viköperdinbil" till en vän: 0 av flera tusen.
 
  • Gilla
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Kolla med bilhandlare i närheten om de är intresserade av att köpa bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.