Och så var det dags för monteringen av garaget. Passade även på att börja flytta lite på tre gigantiska jordhögar som vi har på tomten.
 
  • Monterat garage med öppna dörrar och stora jordhögar framför på en byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående montage av ett garage med metallstomme och gröna väggar på en betongplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med tre stora jordhögar och en stolpe, i förberedelse för garagebygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montering av garage med synliga jordhögar och byggutrustning på en tom tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Gött med stora garaget! Vi har det också med vidbyggt.
Vad planeras på parkeringen asfalt eller plattor? Eller båda :).
Plattor på gångytor och asfalt där bilar står/kör tycker jag e snyggast så gjorde vi ;).
 
M Mikaelzii skrev:
Gött med stora garaget! Vi har det också med vidbyggt.
Vad planeras på parkeringen asfalt eller plattor? Eller båda :).
Plattor på gångytor och asfalt där bilar står/kör tycker jag e snyggast så gjorde vi ;).
F20 blir det som är näst största och är på 37m2 invändigt. Men blir nog riktigt bra, med lite tur så kanske vi får in åtminstone en bil innan vi bygger redskapsbod för gräsklippare och dylikt. Tänkte lägga plattor på både garageuppfarten och gångar, mest för att jag tror att det blir billigaste alternativet, ska jag asfaltera garageuppfarten så kan jag ju inte göra det själv...
 
B Bwise skrev:
F20 blir det som är näst största och är på 37m2 invändigt. Men blir nog riktigt bra, med lite tur så kanske vi får in åtminstone en bil innan vi bygger redskapsbod för gräsklippare och dylikt. Tänkte lägga plattor på både garageuppfarten och gångar, mest för att jag tror att det blir billigaste alternativet, ska jag asfaltera garageuppfarten så kan jag ju inte göra det själv...

Vi tog priset på asfalt och plattor på uppfarten.
Asfalt 180 kvm 55 tusen
Plattor 200 tusen ca.

Men det är priset om vi lejde bort bägge.
 
  • Gilla
Bwise
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Vi tog priset på asfalt och plattor på uppfarten.
Asfalt 180 kvm 55 tusen
Plattor 200 tusen ca.

Men det är priset om vi lejde bort bägge.

När det var nylagt
 
  • Ny asfalterad uppfart till garage med staket och stenläggning i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bwise
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Vi tog priset på asfalt och plattor på uppfarten.
Asfalt 180 kvm 55 tusen
Plattor 200 tusen ca.

Men det är priset om vi lejde bort bägge.
Aha, jag räknar med att lägga betongplattor på ca 140m2 inräknat gångar och garageuppfart och räknar med att kostnaden för dessa hamnar på ca 20.000kr och sen kanske ett par tusen till för stenmjöl och fogsand. Men förstår att det blir billigare med asfaltering om man inte gör det själv!
 
B Bwise skrev:
Aha, jag räknar med att lägga betongplattor på ca 140m2 inräknat gångar och garageuppfart och räknar med att kostnaden för dessa hamnar på ca 20.000kr och sen kanske ett par tusen till för stenmjöl och fogsand. Men förstår att det blir billigare med asfaltering om man inte gör det själv!

Ja då borde du väll klara dig på max 35 tusen ink hyra av padda :).
Lägg inte för tunna plattor bara kolla så dom är körbara.
 
Garaget tar sig, letade mig även upp på övervåningen och kikade lite, blir nog "några" timmar där uppe innan det är iordning.
 
  • Byggarbetsplats med halvfärdigt garage, byggmaterial på marken och husvagn vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obyggd övervåning i garaget med trästommar, öppen takstol och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
NNT och 2 till
  • Laddar…
B Bwise skrev:
Garaget tar sig, letade mig även upp på övervåningen och kikade lite, blir nog "några" timmar där uppe innan det är iordning.
Japp :) :)
 
Lass nr 2 till tippen med en i princip full kärra, man får inte ligga på latsidan när man bygger hus. Blir mer skräp än vad man kan tro!
 
  • Fullastad släpkärra med byggavfall bestående av trä, plast och kartonger redo för tippen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet och 1 till
  • Laddar…
B Bwise skrev:
Lass nr 2 till tippen med en i princip full kärra, man får inte ligga på latsidan när man bygger hus. Blir mer skräp än vad man kan tro!
Håller med, jag är i full fart med att bygga ut vårt hus. Är nog uppe i 20 lass med sopor!
 
  • Gilla
Bwise
  • Laddar…
B Bwise skrev:
Lass nr 2 till tippen med en i princip full kärra, man får inte ligga på latsidan när man bygger hus. Blir mer skräp än vad man kan tro!
Slänger ni kamin-material ? ;)
 
  • Gilla
Bwise
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Slänger ni kamin-material ? ;)
Haha, ja vi har inte planerat in någon kamin i närtid men man får se vad man får för sig i framtiden.
 
Så var takpannorna på!
 
  • Nybyggt hus med nya takpannor på taket, byggplats i förgrunden med jord och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tossan och 4 till
  • Laddar…
Valde ni inte takkupan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.