S Skåning82 skrev:
Du sa att ni bygger utan kund. Köper man direkt från er eller via mäklare? I vilket fall antar jag att objekten annonseras så du kanske kan ge en länk för att backa ditt påstående? Anger du tomtpris också kan man ganska lätt jämföra.
Det finns ju relativt många stora bolag som bygger tot.entreprenad med väggelement och platta på mark, även lösvirke. Dessa klarar uppenbarligen inte av att konkurrera på pris så det är klart folk blir tveksamma till ett sådant påstående.
Ja vi bygger helt klart utan inblandning av kunder.
Säljes sen av mäklare.
Tomtpriser ligger på ett snitt 3 milj.
 
D dast skrev:
Låter ju helt fantastiskt, dessutom till 13000/m2! Var beställer man?
Vi bygger ej åt kund då det är för dyrt och krångligt.
 
T twoody skrev:
Ja vi bygger helt klart utan inblandning av kunder.
Säljes sen av mäklare.
Tomtpriser ligger på ett snitt 3 milj.
Men du kan inte länka till ett objekt samt ange tomtpris och övriga avgifter så att vi kan se det? Som någon sa, konceptet verkar ju smått fantastiskt så det är säkert flera potentiella kunder som läser här.
 
S Skåning82 skrev:
Men du kan inte länka till ett objekt samt ange tomtpris och övriga avgifter så att vi kan se det? Som någon sa, konceptet verkar ju smått fantastiskt så det är säkert flera potentiella kunder som läser här.
Nej vi har inga objekt till salu
 
T twoody skrev:
Ja vi bygger helt klart utan inblandning av kunder.
Säljes sen av mäklare.
Tomtpriser ligger på ett snitt 3 milj.
I Norrort som ex Täby eller Vallentuna hittar du inget nyproducerat som är byggt på 3m tomter för under 7.

Vad de som köper och de som bygger betalar är två skilda säker som inte går att jämföra.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Vi bygger ej åt kund då det är för dyrt och krångligt.
Nä, men ni säljer ju era hus någonstans. Mäklare som du själv skrev. Vet inte vilken marginal hustillverkare ligger på men ett ÄH kostar rimligen mindre att producera än de 13000-15000/m2 man betalar
T twoody skrev:
Nej vi har inga objekt till salu
Inget gammalt på Booli heller?
 
E elmont skrev:
Men IKEA skåp och Simens ???
Den regerade jag på också.
Ikea köksskåp är sämre standard än Älvsbyhus och simens är samma som Bosch.
Älvsbyhus körde Bosch men har bytt leverantör antar att pga Bosch fruktansvärda dåliga kundservice och att kvaliten inte duger.

Idag kör Älvsbyhus Electrolux om det är bättre eller sämre låter jag vara osagt.

Det slingras om exempel hus hela tiden men smutskastningen haglar i tråden hur dåliga Älvsbyhus är och att dom bygger mycket bättre och billigare.
Men inga exempel låter som någon bara vill smutskasta Älvsbyhus här...
 
  • Gilla
Skåning82
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Den regerade jag på också.
Ikea köksskåp är sämre standard än Älvsbyhus och simens är samma som Bosch.
Älvsbyhus körde Bosch men har bytt leverantör antar att pga Bosch fruktansvärda dåliga kundservice och att kvaliten inte duger.

Idag kör Älvsbyhus Electrolux om det är bättre eller sämre låter jag vara osagt.

Det slingras om exempel hus hela tiden men smutskastningen haglar i tråden hur dåliga Älvsbyhus är och att dom bygger mycket bättre och billigare.
Men inga exempel låter som någon bara vill smutskasta Älvsbyhus här...
Vi har gått från Electrolux till Siemens och vi upplever att Siemens är bättre sen får tiden utvisa om dom håller i längden.
Ikea skåp är inte bättre eller sämre än något annat.
Inget fel i Älvsbyhus men dom har en väldigt låg standard.
 
T twoody skrev:
Vi har gått från Electrolux till Siemens och vi upplever att Siemens är bättre sen får tiden utvisa om dom håller i längden.
Ikea skåp är inte bättre eller sämre än något annat.
Inget fel i Älvsbyhus men dom har en väldigt låg standard.

Ja som standard är det låg standard men med billiga tillval tycker jag huset känns bättre än mitt LB-hus jag hade innan.
Och jämnfört mot LB huset blev älvsbyhuset ca 600 tusen billigare.

Men Siemens/Bosch haft problem med två tvättmaskiner under 5 år Bosch tar ingenting på garantin.
Nu senast ugnen 2 år och 3 månader så la värmen av inget som går på garanti som vanligt.
Men dom skickar en faktura på 1200kr för besöket som varar i 5 minuter där någon bara säger att det inte går på garantin.... ingen förklaring till varför utan småbarnutrycket bara ”därför”.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.