F FredrikN90 skrev:
tjena!

Nyfiken på hur mycket extra ni fick betala för isolerade inneväggar? är ju lite diffust på hemsidan vad det kostar totalt
De isolerade innerväggarna kostade 6.100kr för vårt hus.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Jag anade att de var billigast.

Vill dubbelkolla - bilderna antyder alltså att de från fabrik har satt badrum/kök med så mycket material klart redan innan montering?
Ja, badrum, lilla toan och bastun är helt klara så när som på någon spegel. Likaså tvättstugan där bara tvättmaskin och torktumlare ska kopplas in. Köket är kan man säga halvklart men det mesta är redan monterat från fabrik.
 
F FredrikN90 skrev:
tjena!

Nyfiken på hur mycket extra ni fick betala för isolerade inneväggar? är ju lite diffust på hemsidan vad det kostar totalt
Vi ska bygga ett Älvsbyhus av modellen Tove nästa år. Vi valde isolerade innerväggar och för oss kostar det 9900 kr.
 
E elinasmamma skrev:
Vi ska bygga ett Älvsbyhus av modellen Tove nästa år. Vi valde isolerade innerväggar och för oss kostar det 9900 kr.
okey, tack för informationen! vi får se om vi beslutar för älvsbyhus! som många nämnt så får man ett prisvärt hus men kanske inte så mycket tillval och finesser
 
Kul att någon lägger upp något positivt med Älvsbyhus! Dom flesta gillar ju att sprida dynga annars men glömmer alla tysta dom nöjda.

Vi byggde ett Älvsbyhus och deras vidbyggda garage för 2 1/2 årsen.
Nöjer man sig med ett vanligt standard hus så är älvsbyhuset fantastiskt och väldigt prisvärt.
Även tillvallistan är stor tycker jag och ändringar tycker jag man allt kan göra (alltså inte så begränsade som många säger).

Vi byggde övervåningen själva tog ungefär 6-7 månader då byggde vi bara på helger och kvällar.
Så även övervåningen är relativt enkel att få till.

Grattis till ett bra val både som husleverantör och till en vettig ekonomi framöver.
 
  • Gilla
intrestin och 5 till
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Kul att någon lägger upp något positivt med Älvsbyhus! Dom flesta gillar ju att sprida dynga annars men glömmer alla tysta dom nöjda.

Vi byggde ett Älvsbyhus och deras vidbyggda garage för 2 1/2 årsen.
Nöjer man sig med ett vanligt standard hus så är älvsbyhuset fantastiskt och väldigt prisvärt.
Även tillvallistan är stor tycker jag och ändringar tycker jag man allt kan göra (alltså inte så begränsade som många säger).

Vi byggde övervåningen själva tog ungefär 6-7 månader då byggde vi bara på helger och kvällar.
Så även övervåningen är relativt enkel att få till.

Grattis till ett bra val både som husleverantör och till en vettig ekonomi framöver.
Tack, ja ekonomin med nybyggt kommer nog bli riktigt bra. Räknat på det i flera vändor jämfört med att köpa ett begagnat hus och framförallt om man räknar på det över en längre tidsperiod så är det helt oslagbart. Kul att höra att ni är nöjda.

Upplever heller varken det som erbjuds som standard som snålt eller tillvalslistan som begränsad. Är nog faktiskt inget som vi saknade på tillvalslistan.
 
E
M Mikaelzii skrev:
Vi byggde övervåningen själva tog ungefär 6-7 månader då byggde vi bara på helger och kvällar.
Menar du kvällar under helgen? Annars är det väl inte ”bara” om man antar att ni även jobbar samt kanske har barn också?
 
E erkka skrev:
Menar du kvällar under helgen? Annars är det väl inte ”bara” om man antar att ni även jobbar samt kanske har barn också?

Japp bägge jobbar och vi har barn.
Jobbet bestod av 90 procent på helgerna.
Då får jag 6-7 månader som bara.
Fick en offert att leja bort det den hamnade på 550 tusen.
Istället kostade oss 150-160 tusen.
400 tusen intjänat på på denna tid.
Vi fick således ca 1000kr i timmen för eget arbete :).
Dessutom tyckte barnen det var roligt att vara med själva och bygga sina rum :).
 
  • Gilla
Skruttan3 och 9 till
  • Laddar…
Tycker det är jättekul följa ert byggprojekt.
(och håkller med om att vu kan hålla gnäll om tillverkaren i andra trådar i forumet)

Har ju själv hört och sett mycket olika om ÄH så det är kul se både byggprocess och era bilder.
Kommer säkert bli ett väldigt bra hus för er. Ni verkar ju medvetna om vad ni gett er in på och gjort val därefter :)

Så fortsätt dela med er och som vanligt gillar vi mycket bilder :)
 
  • Gilla
Bwise
  • Laddar…
Nu börjar det ta sig!
 
  • Halvfärdigt trähus med tak under konstruktion och byggnadsställningar runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett halvfärdigt trähus under konstruktion med takstolar och delvis monterad ytterpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
NNT och 2 till
  • Laddar…
B Bwise skrev:
Nu börjar det ta sig!
Knorra lite på oljud från dom fula plastventilerna så kommer dom och sätter på lite snyggare stormkåpor över ventilerna ;)
 
  • Stormkåpa monterad på vit vägg ovanför trägolv för att täcka ventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Appendix Appendix skrev:
Tycker det är jättekul följa ert byggprojekt.
(och håkller med om att vu kan hålla gnäll om tillverkaren i andra trådar i forumet)

Har ju själv hört och sett mycket olika om ÄH så det är kul se både byggprocess och era bilder.
Kommer säkert bli ett väldigt bra hus för er. Ni verkar ju medvetna om vad ni gett er in på och gjort val därefter :)

Så fortsätt dela med er och som vanligt gillar vi mycket bilder :)
Tack! Ja, jag har tänkt att jag ska försöka dela så mycket bilder som möjligt genom byggprocessen samt även för övervåningen när det blir dags för den. Har haft mycket glädje av andras projekttrådar så tänker att någon förhoppningsvis får glädje av att ta del av vårat projekt :)
 
  • Gilla
Tossan och 5 till
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Knorra lite på oljud från dom fula plastventilerna så kommer dom och sätter på lite snyggare stormkåpor över ventilerna ;)
Tack för tipset, stör mig inte särskilt mycket på plastventilerna men toppen att veta att det finns en lösning ifall det skulle komma oljud från ventilerna.

Förresten sprutisolerade du övervåningen? Och i så fall vad kostade det?
 
B Bwise skrev:
Tack för tipset, stör mig inte särskilt mycket på plastventilerna men toppen att veta att det finns en lösning ifall det skulle komma oljud från ventilerna.

Förresten sprutisolerade du övervåningen? Och i så fall vad kostade det?
Japp den sprutades.
30 cm snedtak och 50cm på toppen.
Isolerade ut till takfot.
Betalade 23-24 tusen
 
  • Gilla
Flintasteken och 1 till
  • Laddar…
B Bwise skrev:
Nu är monteringen igång!
Gud vilken rolig video. Din skugga och pose får dig att se ut som en riktigt elak gangster som övervakar sina tillgångar. Skrattade gott (y):)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.