Svar: alt. 2 3 våningsplan.
Hade varit guld för oss men en robot som sköter städningen. Vi är i stort behov av en ny dammsugare och skulle gärna vilja ha en robot då dammsugning inte är det roligaste vi vet. ;) Verkar dessutom vara en superbra som kommer att hålla ett bra tag. :) mvh/ Johanna
 
Svar: alt. 2

Här kan Neato få kämpa mot lort från barn, hund och höns.
 
2. 3 våningsplan

Med två långhåriga katter behövs det dammsugas var och varannan dag, vilket är svårt med småbarn. Jonas (som den skulle få heta) kommer få gott om arbete och nöjet att jaga katter över hemmets slätter hela dagarna. Att vi har två plan ger honom möjligheten att dagar när Jonas vill dra sig undan så får han ett plan för sig själv att arbeta i lugn och ro på också.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]


Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Tre våningsplan (alt. 2)

Jag verkligen avskyr att städa och gör det på tok för sällan. Tre barn och två hundar, behöver jag säga mer ;) Skulle helt klart underlätta min vardag med en robotdammsugare som iaf tar hand om golven
 
Svar: Alternativ 2 (3 våningar)

Med ett fritidshus som håller på att byggas finns inte mycket tid över för städning hemma. Med en robotdammsugare hade den fått ta över dom sysslorna hemma så man kan prioritera byggandet och sen när stugan är klar för den flytta dit för att hålla rent och fräscht så man kan njuta till fyllo när man kommer dit
 
Tre våningsplan.

Med två hundar och en katt kan man behöva lite avlastning i dammsugningen ibland!
 
Alternativ 2, alltså tre våningar.

Vi bor på tre våningar och Neato vore en fin vän i viken hemma hos oss.
 
3 våningsplan (alternativ 2)
Jag har alltid velat ha en bra robotdammsugare.
Då vi har en del andra utgifter, exempelvis att färdigställa övervåningen. Så har mindre viktiga inköp blivit bortprioriterade.
Det hade varit fantastiskt att vinna denna och jag skulle bli väldigt glad och tacksam.
 
Svar: Alternativ 2

Robot Neato är välkommen hem där ska han få jobba under bra förhållande med max 5-dagarsvecka och ett bra arbetsschema där han vet var han ska göra det finns redan en kompis till honom fröken Gardena som sköter gräsmattan och ägarna kan nu lugnt njuta och roa sig med nya bygg-idéer och trädgårdsplaner
 
Alternativ 2, 3 våningar.

Snickrade ihop en rejäl sandlåda till sonen i födelsedagspresent. Superbra, tänkte jag, då kan han underhålla sig själv korta stunder medan vi jobbar på huset. Men mycket vill ha mer, som en brukar säga, och nu har vi hela huset fullt av sand.. När det nu är min tur att få en födelsedagspresent önskar jag mig därför denna fantastiska dammsugare!
 
  • Nybyggd sandlåda i trä fylld med sand, leksakstraktor och spadar i en trädgård.
Alternativ 2 (3 våningsplan)

Med en bebis som älskar stök
Är städningen ett ständigt bök.

En robotdammsugare skulle spara tid
Och vår familj få leva i frid.

Smulor och gamla rester är ett minne blott
När Robbis gör vårt golv så flott!
 
Svar: Alternativ 2

Motivering: Som för de allra flesta är vardagspusslet en utmaning som vi trollar med knäna för att få ihop. Vårt mål är att förenkla så mycket som möjligt där det går och är rimligt. På utsidan har vi ”Rot” som klipper gräsmattan och då vår nuvarande dammsugare precis gått sönder vore det perfekt att uppgradera till en robot och med hjälp av ”Rut” få support med dammsugningen på insidan.

Skulle vi vinna hade det avlastat oerhört för vår familj. Vi hade kunnat lägga mer fokus på våra hobbys och det vi faktiskt vill göra: renovera, ta oss an spännande projekt samt läsa, hjälpa och få inspiration på byggahus.se!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]


Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svaret är 3 våningar (svar 2)

Med två hundar i huset, och ibland fyra när vi passar mina föräldrars hundar så blir det väldigt smutsigt i huset, så dammsugaren är framme varje dag, när man egentligen bara vill ägna sin tid till sitt barn på 3 år.
 
3 våningsplan är svaret.
En robot skulle vara perfekt för mig då jag inte är nåt vidare på att städa utan vill göra andra saker. Att städa är kanske ingen som vill, så en robot som tar hand om städningen
passar nog alla.
 
Svar: alternativ 2 (upp till tre sparade våningsplan)

Motivering:
Jag älskar att pyssla hemma och utomhus i trädgården men jag älskar känslan av att gå barfota inomhus ännu mer. Wowfaktorn när man kliver ur duschen på kvällen och myser ner sig i soffan och slipper borsta bort skräp under fötterna när de ska smörjas in.
Mycket stök inomhus som blir av ordningställande av trädgården gör inte den där barfotakänslan lika mysig. En stor och härlig familj som hjälps åt men ändå hinner man inte hålla allt tip top, och det gör inget.
MEN... en robot som sveper över våra golv på tre våningsplan, det skulle ge oss det där lilla extra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.