Hallå!
Efter flera dagar gråtandes framför tvättmaskinen som inte fungerar, tog jag mig i kragen och tog bort överdelen.
Eftersom lyckan vägrar öppna tänkte jag att jag börjar där.
Kablarna som styr luckan ser ut enligt bild så känns som att något brunnit.
Men...är detta något som går att lösa själv?
Är en Electrolux ewp1472tw
Efter flera dagar gråtandes framför tvättmaskinen som inte fungerar, tog jag mig i kragen och tog bort överdelen.
Eftersom lyckan vägrar öppna tänkte jag att jag börjar där.
Kablarna som styr luckan ser ut enligt bild så känns som att något brunnit.
Men...är detta något som går att lösa själv?
Är en Electrolux ewp1472tw
Ibland kan man bli lurad av svart koldamm från motorn. Om du torkar med fingrarna på kablarna, följer det svarta med? Om kablarna verkligen brunnit bör de förbli svarta.
Kan den tömma ut vattnet?
Kan den tömma ut vattnet?
Hej,
Ska testa om det går att torka bort lite senare när jag tar bort locket igen
JApp,den tömmer som den ska, men centrifugerar inte :/
Ska testa om det går att torka bort lite senare när jag tar bort locket igen
JApp,den tömmer som den ska, men centrifugerar inte :/
Låter ju rimligt iom att första slutade den centrifugera, sen gav luckan upp...electroluxaren skrev:
Maskinen är ju 4 år så kanske inte ens värt reparera? Garantiärende kanske?
Köpt på Elgiganten, får ringa dom idag
Electrolux hävdar att maskinen har 5 års garanti men att det måste stå på kvittot från Elgiganten...Elgiganten säger att maskinen inte har 5 år och att det iny går att skriva till det på kvittot...så känns lite som att ingen vill ta ansvar.. och som så många gånger förut är det jag som konsument som hamnar i klämelectroluxaren skrev:
Otroligt fyrkantigt och oseriöst av Electrolux. Man blir häpen över deras oförmåga att förstå vem som betalar deras existens och anställdas lön. (Om någon inte förstår: återkommande kunder!)F Fungerande skrev:
Om Electrolux nu tvunget ska vara osmidiga mot sina kunder och neka garanti (vilket förstås kan vara skäligt att göra många gånger) så vore det åtminstone smidigare att i ett sånt här fall att kort och gott hålla linjen att garantin endast är två år. Nu är det som att man står och viftar med godispåsen framför ett barn som inte kommer att få smaka. Oseriöst. Bjud till, ta ansvar för era garantier och få en återkommande kund istället.
Gör om och gör rätt Electrolux.
Redigerat: