L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag är tydligen alldeles för billig.
Jag jobbar för 450:- och då spelar det inte någon roll ifall jag inte ens får sälja en wago.


Men om jag projekterar eller caddar eller programmerar ljusstyrning osv, så är jag ju lite dyrare. :)
Jag brukar också ta 450 . Men här så tycker dem att jag ska höja , så ok
 
Mikael_L
Då var det ju lite häftigt att du måste höja till 1200 ifall du inte får sälja materialet.

Du måste väl förstå hur det låter ...?
 
  • Gilla
Mikasw och 6 till
  • Laddar…
L Le'Oracle skrev:
Daikin kan inte heller kylteknik, för då skulle dem bara svara på frågorna. Om man skriver - vi behöver bara 1 enda maskin och ingen dimensionering. Ja då borde man ju veta flöden över kondensorn åtminstone . Rikard hade helt fel i sina antaganden och jag har rätt, det bevisades när Daikin tillslut lade upp sina värden.

Sade Rikard att han hade fel hela tiden? Näpp.
Du jag tror Daikin har hyffsad koll på kylteknik dom är ganska stora inom just kylteknik.
 
L Le'Oracle skrev:
1 löpande jobb de senaste 8 åren. Så nej, väldigt sällan löpande.
Ett enda jobb på löpande och ändå så försvarar du dina kollegor med näbbar och klor?

Du förstår väl att fast pris inte berörs över huvud taget i den här tråden?
 
  • Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 8 till
  • Laddar…
L Le'Oracle skrev:
Jag brukar också ta 450 . Men här så tycker dem att jag ska höja , så ok
Om du nu måste höja från 450kr till 1200kr när du inte säljer något material så måste du ha ett stort påslag på materialet normalt sett.
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
L
Det visade sig att Daikin körde 0,04 liter per sekund över kondensorn som min flöde. Hur många raddar räcker det till? Ungefär 3 st i normala fall. Och vad händer med resterande ? Jo dem får inte en droppe. Har man byggt en bra maskin nu ?

Vad var maxflödet ? Det vet vi inte än, för det skrev dem inte ut i produktbladet. Hur skall jag då kunna projektera maskinen ? Jo just det ja , Daikin behöver ingen dimensionering eller krånglig rördragning och klarar huset till -32 utan extra el.

Ifrågasätter man detta, då åker man ur forumet för Rikard säljer Daikins maskiner och dessutom så gör han sådana vinster som ni rasar mot på detta forum. 12-15 % kan de flesta VVS firmor bara drömma om.
 
Skit snack du jobbade rätt bra för att åka ur forumet. Finns massor med nöjda användare av Daikin vp och även andra inverters även om du hävdar att flödet inte bla bla bla.
 
L
Demmpa Demmpa skrev:
Om du nu måste höja från 450kr till 1200kr när du inte säljer något material så måste du ha ett stort påslag på materialet normalt sett.
Jag har aldrig sagt att jag gör så, jag säger bara att det är vad folk här vill att alla VVS firmor skall göra. Dem har ingen problem med hur mkt man tar i timmen så...Jag tänker 1200 låter ju alldeles ypperligt
 
L
S smurfen72 skrev:
Skit snack du jobbade rätt bra för att åka ur forumet. Finns massor med nöjda användare av Daikin vp och även andra inverters även om du hävdar att flödet inte bla bla bla.
Jag kan bevisa allt jag säger. Säg en dag du åker ned till Stockholm så skall jag möta dig där så får du se.

Labold guldmedlem kommer du ihåg. Honom mötte jag och bevisade allt. Det är bara vanlig kyl/VVS teknik vi diskuterat.
 
Börja med att svara på frågorna du får.
 
L
S smurfen72 skrev:
Du jag tror Daikin har hyffsad koll på kylteknik dom är ganska stora inom just kylteknik.
Daikin globalt ja. Men inte den personen på forumet

Intressant är att i Japan är det mest LLVP som sköter värme och kyla och våra radiatorsystem är sällsynta, men det är ju bara lite VVS och svårt kan det vara?

Inverters är inte svaret på allt. Det är som att tro att vi kan höja och sänka strömmen lite hur vi vill i kabel.
 
L
Det har jag redan gjort tycker jag. Jag är hur transparent som helst tycker jag.
 
L Le'Oracle skrev:
Daikin globalt ja. Men inte den personen på forumet

Intressant är att i Japan är det mest LLVP som sköter värme och kyla och våra radiatorsystem är sällsynta, men det är ju bara lite VVS och svårt kan det vara?

Inverters är inte svaret på allt. Det är som att tro att vi kan höja och sänka strömmen lite hur vi vill i kabel.
Jag tror knappast det är personen på forumet som konstruerar Daikins maskiner tror du det ? Att det skiljer hur huset värms upp i olika länder är väl inte så konstigt och visst radiator system är bara lite vvs många hemma fixare bygger system själva med bra resultat. Inga problem att sänka eller höja strömmen i en kabel bara man vet vad man gör.
 
L
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ett enda jobb på löpande och ändå så försvarar du dina kollegor med näbbar och klor?

Du förstår väl att fast pris inte berörs över huvud taget i den här tråden?

Jag försvarar inte att man kommer i efterhand och höjer, jag försvarar bara detta. Det blir samma sak.oavsett om priser döljs i material eller ren timpeng . Jag träffar få miljonärer inne på Lunda eller Onninen . Det borde väl vara fullt av VVS miljonärer där. Sanningen är att några av er träffat på ockrare, Ica Apple typ människor, och sedan drar alla över samma kam .

Lite synd
 
D
L Le'Oracle skrev:
Det har jag redan gjort tycker jag. Jag är hur transparent som helst tycker jag.
Du tycker det ja men du har fortfarande inte svarat på hur mycket du lägger på materialet du svarar alltid med nått nytt påstående så man kommer bort från den ursprungliga frågan du borde knäcka extra som politiker dom kan prata hur länge som helst utan att få nått sagt.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.