Om jag skall köpa en extra skruvdragare, som komplement till den jag redan har (en Bosch förstås...) vad ska jag köpa då?

Den skall vara billig, max 500spänn, tillräckligt högt varv för att kunna borra.

Kan Ferm från Jula vara ett alternativ tro?
 
Bob_the_builder
ETC tools 14,4 volt. Det tycker jag är mycket maskin för 3-4 hundra.
 
Bob_the_builder skrev:
ETC tools 14,4 volt. Det tycker jag är mycket maskin för 3-4 hundra.
Vart är det den säljs? Jularustasilvanbauhausellernågonannanstans?
 
Det blev en Ferm 14,4volt för 450sek. 3 års garanti.

Hur många tror ni jag kör sönder innan jag byggt klart?
 
MathiasS skrev:
Det blev en Ferm 14,4volt för 450sek. 3 års garanti.

Hur många tror ni jag kör sönder innan jag byggt klart?
Bosch eller Ferm... ;)
 
Ok, det är nog dags att åka till Jula och utföra BYTE #1.

Efter en halvdags körning så slog det mig att maskinen ju inte har steglös varvtalsreglering. Konstigt tänkte jag, stod det inte 0-xxx varv i specen? Å andra sidan saknar jag det inte så tanken var snarare att "man får vad man betalar för".... Men efter lite testande visar det sig att varvtalsregleringen finns där men fungerar dåligt på denna maskin....... :)
 
Jonte skrev:
Bosch eller Ferm... ;)
Boschen har jag haft i flera år, den lär inte gå sönder om jag inte tappar den från hög höjd..... Det är batteriet som ger upp först och nya batterier är så dyrt att man lika gärna kan köpa ny maskin.
 
Gillar oxå Blå Bosch...även fast mina barn säger att skruvdragarn ser grön ut :'(. Häromdan så visade jag min gröna stickis så nu blir det kanske tyst på mina söta barn :).
 
Precis batteriet på ferm en kommer att ta slut långt innan den går sönder men den är bra så länge den funkar o till vilket pris!! ;)

Ett batteri idag kostar 1000:-
 
Dubbla batterier ett måste!!!!!!
Lång väntan på dom sista tre skruven annars.
Makita är oxå blå....... ;D ;D

(kan iof vara svåra att få tag i för 450 spänn)
 
Min tvåa är tillverkad av Bacho. (Jag har faktiskt flera stycken.) Batteriet räcker mycket länge och laddas med fläskkotletter och pilsner.
 
Min tvåa är en blå Bosch..... ;)
 
Bob_the_builder
MathiasS skrev:
Ok, det är nog dags att åka till Jula och utföra BYTE #1.
Tsss.. du skulle ha köpt ETC:n... ;)
 
när festo:n sackar sätter jag i batteriet i laddaren, hämtar en bira, korkar upp och precis då ;D har batteriet laddat klart och jag skruvar 6000 skruv till

har en blå bosch också men den används inte så mycket... men är bra att ha om det kommer nån annan lallare som vill hjälpa till... mot förmodan
 
När acken lagt av i min gröna Bosch så köpte jag en sån här
http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=51095

för att komma åt ackarna (billigare än nya ackar) kom sedan på den eminenta iden att jag kunde köra slut på den innan jag rev itu ackpaketet,
nu tre år senare så snurrar den fortfarande på,
hmm undrar var jag lagt boschen ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.