75 minuter. Har dragit av snöret två gånger i sommar och senaste gången trillade fjädern som drar tillbaka snöret ut. Utrullad är fjädern ca 2 meter lång så det är inte lätt att få i den. Nu är jag trött på att behöva meka med bensintrimmern bara för att kunna få snygga kanter samt att slippa stå i ett rökmoln bara för att man har lite extra olja i blandningen för att vara på den säkra sidan. Svärfar har köpt en eltrimmer och jag är grymt imponerad.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vi har ju testat grästrimmers!
[bild]

Vi har två stycken testade grästrimmers att tävla ut bland er medlemmar den här veckan. Black & Decker som utsågs till bästa köp för den lilla trädgården, samt den lite större från Biltema.

Totalt värde: ca 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många minuters drifttid har Biltemas grästrimmer på maximal effekt?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 9 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
75 min.
Min gamla ryobi laddar ur alldeles för snabbt, 20 min,
 
Svar: 75 min.
Önskar att det här testet hade kommit förra sommaren. Köpte nämligen ny trimmer då, men den är totalt värdelös...vilket innebär att jag återigen behöver ny trimmer.
 
Svaret är 75 min.

Jag skulle så gärna byta ut min bensindrivna trimmer då jag inte riktigt tycker om de avgaserna den skickar ut. Men jag kan inte riktigt motivera för mig eller frun varför jag ska spendera pengar på en ny när den gamla faktiskt funkar hyfsat fortfarande. Det tar ju bara 7-8 startförsök innan den går igång.
 
75 minuter

Jag har inte muskler att själv kunna köra en tung maskin men det vore toppen att vinna en trimmer i lagom storlek, så att tomten kan se prydlig ut utan att behöva ve om hjälp :)
 
Rätt svar är 75 Minuter.
Detta skulle vara ett ypperligt komplement till gräsklipparen samt att hålla rent utanför gräsytorna där det gärna blir en halv djungel
 
Svar: 75 min

Jag hade önskat att vinna en trimmer åt min svägerska och hennes sambo som flyttar in i sitt nybyggda hus nu i september. Hade varit så kul att ge dem denna som inflyttningspresent då de inte har några trädgårdsredskap alls. Med hjälp av denna trimmern kommer de kunna hålla deras nya trädgård i topptrim.
 
Svar: 75 min

Motivering: Denna grästrimmer hade jag ställt till förfogande för alla mina grannar som envisas med bensindrivna motsvarigheter som körs i tid och otid och för oväsen. En gemensam eltrimmer hade gjort sitt för både tomter och grannsämjan.
 
Svar 75 min
Bor på en skärgårdsö av Bohuslänskgranit så för de små grästäppor som finns borde en grästrimmer fungera excellent.
 
Jag har en STOR tomt, så trädgårdstraktor är ett måste, men den klarar inte finliret runt träd, buskar rabatter, gångar m m. Min "fin trädgård-känsla" säger att allt det där småtjafset också måste tas bort för att helhetsintrycket ska bli bra. Har handklippt en hel del, men en trimmer skulle ju underlätta och fixa det 1000 gånger snabbare. - och roligare vore det också!
 
Svar 75min
En trimmer hade varit perfekt för att slippa krypa runt på knä runt hela tomten för att manuellt klippa kanter och runt rabatter.
 
Svar 75 min.

Med en ordentlig trimmer kan inte sambon streta emot längre, då måste ju djungeln fällas!
 
75 minuter

Vi har en gammal trimmer som klarar ungefär 10 minuter på en laddning så om man inte kör den varje vecka och springer runt huset så måste man trimma i två omgångar. Skulle verkligen behöva en ny rackare.
 
75 min...

Behöver verkligen vinna denna tävlingen...

Körde sönder svärfars trimmer idag när jag skulle fixa till längs stenmuren, han hade en gammel skrotmaskin som han tydligen älskade.. annars får jag dra in och köpa en ny, dom kommer tillbaka nästa vecka :|
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.