Svar: 75 minuter

Vi har en ny liten trädgård runt vårt nya hus. Tyvärr har den en hotande invasion av parkslide hängande över sig så jag skulle behöva en trimmer för att bekämpa den invasiva missgynnaren för att lägga energin på att planera vår drömtomt. En trimmer hade passar perfekt till vår biologiska krigsföring!
 
75 minuter på maximal effekt!

En tom bensindunk som ska åka och tankas innan man fyller upp tanken och kan börja tråckla på sig den otympliga selen.
För det är en sådan trimmer vi har nu.
En begagnad bjässe som är både för stor och tung för mig.
När selen väl är på är den som allra mest åtdragen i alla remmar.
Jag och mina 160 cm når då knappt fram till handtagen och gasreglaget. Så det blir full fräs från det att man sugit tag i ett bra grepp.
Efter några knappa kvadratmeter får man ta en vila och räta upp ryggen. Sen full fräs igen.
Så här växer ogräset och höggräset både vitt och brett.
Då sambon som har fullt upp med att bygga klart vårt hus inte har tid att trimma gräset så vore det fantastiskt om jag kunde hjälpa till på något hörn. Som att med en batteridriven, lätt och smidig trimmer hålla tomten i trim!
 
75 minuter

Skulle behöva en smidig batteridriven trimmer som lätt kan tas med runt huset med barnen i vagnen. Ty när dom lagt sig är jag inte särskilt lockad av att dra ut den stora trimmern Zzz :)
 
Svar: 75 minuter

Motivering:
Den gamla trådbundna 230V trimmern gav upp i somras när sonen körde den - med en riktigt otäck smäll i handtaget. Med nyinköpt robotklippare så finns inte budget för ny trimmer också och hade dessutom varit väldigt skönt att slippa sladden när robotklipparen kör runt.
 
Svar 75 min.

Med frugan som vill plantera mer och mer träd, buskar och blommor blir det mer och mer ställen som behöver en trimmer. När jag köpte gräsklipparen fick jag med en handklippare men det börjar bli ansträngande att klippa mer eller mindre halva tomten för han, på knä, med sax...
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vi har ju testat grästrimmers!
[bild]

Vi har två stycken testade grästrimmers att tävla ut bland er medlemmar den här veckan. Black & Decker som utsågs till bästa köp för den lilla trädgården, samt den lite större från Biltema.

Totalt värde: ca 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många minuters drifttid har Biltemas grästrimmer på maximal effekt?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 9 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
75 minuter
Finns inte längre tråd att få tag i till min gamla, ja så gammal är den där den nu bara står och eftersom vi har mycket buskar, träd och rabatter skulle det vara skönt att slipp störa sig på det som gräsklipparen inte når genom att då och då ta ett varv med trimmern.
 
En av de skulle passa perfekt på min kuperad sommarstuga tomt på landet. Det är något visst med en väg som är gräsbevuxen i mitten på väg till stugan det kräver dock lite arbete med någon av dessa skulle göra underverk. Gräsmatta, slänter, gräsbevuxen väg och buskar allt mår bäst och ser fantasist ut när allt är vältrimmat.
 
75 minuter!

Med såpass bra timmer hade jag kunnat hjälpa min äldre granne än mer effektivt. Har sedan tidigare batterier till dessa utmärkta grästrimmers!
 
Svar:75 minuter

Är ordentligt trött på min nuvarande sladdbundna trimmer. Dålig/trasig trådmatning så stup i kvarten får man mata fram tråd manuellt. Därtill irritationen på den långa förlängningssladden som alltid trasslar in sig i saker eller är i ivägen. En ny batteridriven trimmer skulle göra under för humöret
 
hejsan, den går i 75 minuter på maxfart och det vore toppen att han med lång batteritid på min tomt för den är både lite otillgänglig för gräsklippare på vissa ställen och sen för att snygga till runt tomten.
 
M
Svar: 75min

Motivering: Då jag aldrig fick något pris trots att jag vann "Stort övervakningspaket" 2015.
 
  • Wow
Dan_Johansson
  • Laddar…
Svar: 75 minuter

Jag och min nyköpta tomt har en sak gemensamt efter den här sommaren: Vi har ingen snygg frisyr. Tomten ser risig ut för att den fått slya igen sedan 1970-talet. Mitt barr ser illa ut för att mitt enda fokus varit att få bort stora träd och buskar så att vi kan bygga ett hus och anlägga en trädgård. Nu återstår nässlor och högväxande gräs på tomten och ett besök hos frisören för mig. En trimning helt enkelt. En topptestad grästrimmer skuller verkligen underlätta!
 
Sjuttiofem minuter. Dubblar man den tiden räcker det kanske för att få pli på vår enorma tomt som vi syskon har efter pappa. Alla maskiner har dött så i sommar har jag slagit med lie och krattat tills händerna blivit mer blåsor än hud. Nyttigt säkert, men åldern tar ut sin rätt. Och vi har inte pengar till en ny maskinpark. En klippare vore en gudagåva!
 
Rätt svar 75min.
Anledningen till att jag ska vinna? För att min gamla bensindrivna trimmer driver grannarna till vansinne!
 
Svar: 75min

Motivering: för att jag inte ska få dåligt samvete varje gång jag drar igång bensintrimmern jag använder nu som är väldigt överdimensionerad till vår tomt. Den skulle istället mina föräldrar få som äger en skogstomt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.