C Christer Hedlund skrev:
Nja lite onödigt att vända ...

Första gången jag körde ventilerna var dom lite hackiga ... Är det ordentligt tryck på vattnet?
Hej
Ja som du säger, min va också hackig. När jag lät den rinna en stund så stängde den sig tillslut (y)
Tack för tipsen! Nu funkar det
 
Hej Erik och Christer,

Jag har precis samma problem med min Gardenaventil (24v, Tuvasson AC-transformator,, ventilen i både manuell på och auto/off, ventilen i rätt riktning). Har slagit av och på ventilen säkert 50 gånger nu. Provat både med vatten i ingångssidan och utan men kan trycka igenom vatten eller luft genom att trycksätta med munnen. Måste det vara vattentryck, alltså 4-5 bar som jag har för att ventilen ska "hacka igång"? Har inte monterat allt eftersom jag vill kunna byta/lämna tillbaka ventilen och rördelarna om det inte funkar.

Hur tätt har ni, efter att ni fått igång det? Det kommer ju stå trycksatt men avstängt mycket stor del av tiden.

Tack på förhand!

Christoffer
 
Tjena, jag kör med krantryck, så den behöver riktigt tryck för att fungera...

Den hackar lite ändå när man stänger... Så den är inte sekundsnabb...
 
Tack, jag kopplade ihop allt och efter 5-10 sekunder stoppades flödet. Ventilen verkar i princip hundraprocentigt tät vilket imponerar när flödet är så stort när den är öppen.

Blev en himla bra lösning! Tack för produkttipsen!
 
  • Gilla
Christer Bill
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.