Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn nya sköna utemöbler till altanen!
[bild]

Under hela juli månad har du möjlighet att gå in och tävla om den läckra matgruppen Hönö från Bra Sommarmöbler. Gruppen består av fyra stolar och bord i teak och svartlackerat, rostfritt stål. Stolarna är klädda med textilene, ett praktiskt, avtorkbart material och har armstöd i teak. De har en lite gungande funktion, vilket gör det extra avslappnande att sitta till bords! Stolarna är dessutom stapelbara och tar liten plats när de inte används.

Totalt värde: ca 8 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Var hittar du Bra Sommarmöblers butiker? Svaret hittar du här: [länk]
  1. Lidingö, Hisingen, Limhamn
  2. Tyresö, Hisingen, Limhamn, Karlstad
  3. Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 2 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Brasommarmobler.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Lägg gärna in en bild på de nya möblerna på vårt Forum!

Vi tackar Brasommarmobler.se för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE

Nr;3,Bra Sommarmöblers butiker finns i Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad
 
Svar: 3. Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Motivering:
Jag hoppas att jag vinner de fina utemöblerna till vår altan där vi har morgonsol.
I dagsläget finns bara två stolar. Skulle så gärna vilja sitta där med familjen och äta frukost.
 
Svar: 3
Har köpt en sommarstuga från 60-talet och de här utemöblerna är så tidlösa att de matchar allt annat då jag vill att stugan skall vara tidsenlig!
 
Svarsalternativ 3

Jag och frun har precis byggt färdigt trädgården i vårt nya hus. 30 kvadratmeter trall, odlinglådor, stora blombäddar med allt från buskar till kärleksört och ärtsingel i gångarna. Det vi inte haft tid med i sommar är dock att hitta rätt utemöbler. Men dessa möbler skulle sitta bra på soliga uteplats där många trevliga middagar och fester kommer att äga rum.
 
Nr 3
Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Tja, mina utemöbler är snart 30 år gamla och faller snart isär. Mer behövs kanske inte behöver sägas.
 
Svaret på frågan torde vara Kållered, Hisingen,Tyresö och Karlstad

Min motivering är att det i längden blir ganska jobbigt att sitta på snedsågade björkstubbar runt en gigantisk italiensk marmorskiva vars originalunderrede av aluminium förvandlades till spaghetti för trettio år sedan och nu vilar på ett hemsnickrat ping-pongbord i livsfarligt skick. Från det perspektivet framstår den fina sittgruppen Hönö från Bra Sommarmöbler som en hägring - och lär väl förbli en sådan, misstänker jag.
God fortsättning på sommaren!
 
Svar: 3, Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Dags att byta ut vårt hemmasnickeri som vridit sig och inte håller ihop mer. Inge mer spill på vridna kanter och sköna stolar att sitta i.
 
Svaret är: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad.

Min mamma har utemöbler från Bra Sommarmöbler och dom är helt fantastiska i känslan och designen. Svårt att slå med något annat. Jag, min man och tvååriga son Valter har precis köpt vårt första hus som vi ska renovera. Tantiluran som säljer huset erbjöd sig att lämna kvar hennes gamla möbel från....aa jag kan inte räkna så långt bak..min man tycker det låter toppen att börja med. Behåller vi det kommer det bli en ytterligare mac gyver-lösning och bli kvar resten av våra liv
 
Svar: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Gammal, mogen eller ung
gillar stolar med gung
Nya utemöbler kommer alla gilla
när familjen samlas för att grilla
Aktar oss noga för att stingas av ett bi
vi hoppas vinnarna blir vi!
 
Svar: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Vi behöver verkligen byta ut de gamla blåa plastmöblerna som vi ärvt. De är solblekta, målade på med tuschpenna och vissa stolar är lite trasiga.
Hade jag vunnit dessa kan vi njuta ännu mer av fikan i vår ”grotta”
 
  • Personer som arbetar i en trädgård med att gräva en lång gräv för antagligen kabel- eller rördragning.
Alternativ 3

Ett trädäck utan dess like, letar sambo att göra våra kvällar till rena himmelrike!
 
Svar: 3 (Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad).

Motivering: Jag skapar nya sittplatser när jag upptäcker nya intressanta platser i trädgården. Sittplatserna behöver vara nära de områden jag jobbar med . I år är det mest på kökssidan där vi röjer upp efter grus- och tegelhögar. Tidigare år var det på baksidan där vi beundrade det nylagda taket och byggde en utedusch. Nästa år behöver köksträdgården rekonstrueras eftersom den mest ser ut som en äng just nu. Jag börjar tröttna på att bära runt möblerna och det skulle vara skönt med en sittgrupp till.
 
Hej!
Svaret på frågan är att #brasommarmöbler finns på Hisingen, Kållered, Tyresö och i Karlstad.
Jag skulle bli jätteglad om jag vann dessa snygga möbler! Jag vinner aldrig men kanske har tur denna gång? Annars får det bli ett besök hos er #brasommarmöbler för att inhandla dem istället! Håller tummarna, mvh Annelie
 
Alternativ 3 kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad.

på altanen funkar det inte att dricka kaffe mitt på dagen då hade detta möblemanget gjort sig perfekt på vår norrsida.
Att man kanske hade fått besök av avundsjuka grannar gade dessutom varit ett extra plus
 
Svar: 3. Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Motivering:
Matgruppen är jättesnygg och jag skulle bli väldigt glad över att kunna placera den på mitt nymålade trädäck.
Utöver det så har min fru belagt mig med köpstopp på verktyg, efter att jag sagt att vi inte har pengar till en dyr ny matgrupp just nu.
Att vinna denna matgrupp skulle lösa två problem, inte bara får vi en snygg matgrupp på trädäcket, utöver det skulle köpstoppet på nya verktyg hävas och det är väl något de flesta kan unna mig, hoppas jag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.