H Husqvarna220Ac skrev:
Vad har du för bil Halper?
En IONIQ, med 28 kWh batteri. Låg förbrukning dock.
 
  • Display i en IONIQ som visar låg energiförbrukning med historik över körsträcka och kWh per 100 km.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilens infotainmentsystem visar ECO driving-förbrukning med kWh/100 km över fyra dagar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Hur långt tar du dig i snitt?
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Hur långt tar du dig i snitt?
I motorvägsfart knappt 20 mil (110–130 km/h, AC osv), på blandad landsvägar/smågator (40–80 km/h, snål körning) har jag varit nere i 27–28 mils räckvidd över lite längre sträckor.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Jag hade inte möjligheten att montera dragkrok på min. Fanns inte som tillval. Företagsbil så man får inte välja direkt.
 
halper halper skrev:
I motorvägsfart knappt 20 mil (110–130 km/h, AC osv), på blandad landsvägar/smågator (40–80 km/h, snål körning) har jag varit nere i 27–28 mils räckvidd över lite längre sträckor.
Inte helt tokigt..och börjar finnas beggade också nu, har ni bara en bil?
 
john68 john68 skrev:
Med tanke på att det finns drygt 60000 hästtransporter registrerade och att det görs ca 378000 tävlingsstarter (ej trav medräknat) per år ( då tillkommer transport till träning med minnst lika mycket) och att det på tävlingsplatsen knappast kan erbjudas laddning för 100 ekipage samtidigt, så anar jag att omställningen kommer att ta tid. För tänk vad hästmaffian kan göra om de vill. Minns Jerringpriset;)
Jag är hästtjej och kör elbil, men har en gammal fossilbil med dragkrok stående tills när jag behöver dra transport eller släp. Men jag skulle då aldrig köra eländet annars ;)
 
  • Gilla
hobbs och 2 till
  • Laddar…
catherineb catherineb skrev:
Jag är hästtjej och kör elbil, men har en gammal fossilbil med dragkrok stående tills när jag behöver dra transport eller släp. Men jag skulle då aldrig köra eländet annars ;)
Tänkte väl att man behöver två eller flera. Dragbil, cab med v8, mc och pendlarfordon x 2. Så är livet.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Tänkte väl att man behöver två eller flera. Dragbil, cab med v8, mc och pendlarfordon x 2. Så är livet.
Nä inte på det viset men elbilen har lägre miljöpåverkan och är billigare att köra, men ibland behöver vi kunna dra släp. Det är ingen flashig bil utan en gammal Passat från 2004. Den fyller sin funktion men är vedervärdig i övrigt.
 
Haha. Nää jag tänkte mer på egen situation. Hade jag råd hade jag haft massor av fordon och då företrädesvis bensindrivna och törstiga. En för varje syfte. För att alltid ha tillgång till dragbil trotts äldre flotta så har jag två som drar boggiekärran och flaket.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Inte helt tokigt..och börjar finnas beggade också nu, har ni bara en bil?
Ja, en räcker gott. Mer kapitalförstöring än så vill jag inte veta av :)
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Tänkte det hetaste i debatten, DRAGKROKEN!! Som man MÅSTE ha...
 
optimum
Hur klara man sig utan att kunna dra släpfordon?
Jo man har en riktig bil också hemma.
 
Är släpvagn ett fordon? Jag klarar mig gott utan släp, trots sommar och fjällstuga och villa..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Är släpvagn ett fordon? Jag klarar mig gott utan släp, trots sommar och fjällstuga och villa..
Ja man klarar sig utan bil också..
 
Uppenbarligen, eller kanske endast med ett släp?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.