S spacemoose skrev:
Vad är det för paneler du hittat? Lät billiga de med.
Verkar hemligt.
 
F
M MichaelOberg skrev:
Verkar hemligt.
Ja, synnerligen. Jag tror jag har frågat 5 gånger efter kontaktuppgifter till säljaren utan svar. Jävla trams.
 
Finns det någon "energy meter" som tillval till growatt för att se sin egna (husets) förbrukning?
 
M MichaelOberg skrev:
Här ser du hur bra läget är.
Finns det diagram över katastroflägen? Mitt hus ligger NO-SV med kraftigt skuggad baksida i SV-läge. Skulle vilja kolla vad jag kan förvänta mig.

Takets (enkelt sadeltak utan valmning) projierade markyta är 10x17 meter och har 27 graders lutning, betongpannor så gjort för tungt tak. Kan jag öka produktionen genom att montera fler paneler eller är man generellt rökt med mitt läge.

Hur fungerar priserna, är det i princip kvadratmeterpris på solceller eller blir det billigare per kvm om jag typ monterar dubbelt så stor yta?
 
M MichaelOberg skrev:
Verkar hemligt.
Panelen heter GPM380, vad ska du med säljarens uppgifter till..??
 
M MichaelOberg skrev:
Finns det någon "energy meter" som tillval till growatt för att se sin egna (husets) förbrukning?
Ja finns wi-fi på den, annars sätt en elmätare och läs av IR ögat med energidisplay.
 
R Robert-san01 skrev:
Total fraktkostnad DDP för 2 pall om 100Eur?
Från Holland, lär den kostar 100Eur i frakt, totalt 750€.

Tar jag ändå hem paneler så blir frakten ”gratis” för växelriktaren, samt den har wi-fi.
 
R Robert-san01 skrev:
Vad kostar 4200 inverter i Kina?

Man köper den i Holland för 650Eur.

[länk]
380$ Inkl wi-fi för den 1 fasiga 4.2kw
740$ inkl wi-fi för den 3 fasiga 4kw
 
Nya bud: vart en Growatt 5000MTL-s för 340$ samt 15st 380w Monopaneler med effektivitet på 19.7%.
För 91$/st, och frakten 568$.

Säkringen kommer bli varm några timmar på dagen, 16A huvudsäkring, men tror det kommer att funka..får vattenkyla den:D
 
Husqvarna.

Trevligt att du beställt Growatt, du kommer säkert bli nöjd.
Har dock lite frågor:
Godkänner din nätägare att du snedbelastar så mycket 1fas? Eller du ligger med en förbrukare 1 fas även på sommaren, typ poolvärme? Du kommer mata ut lite drygt 20A vid fint väder.
 
Matar redan ut strax över 4kw på L1 och 2.3kw på L2, samt blir 20A nåt på L3.

Ingen fara med nätägaren, samt jag producerar el, tar ej ut snett..annars får man köra Spabadet på 3kw på dagen om säkringen hänger löst..
 
  • Gilla
Johan Hallbeck
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Panelen heter GPM380, vad ska du med säljarens uppgifter till..??
Ska jag inte...
Ville veta vilken produkt det handlade om.
 
Informationsblad för Ideal Module 330W-370W monokristallint solpanel med egenskaper och certifikat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
M MichaelOberg skrev:
Ska jag inte...
Ville veta vilken produkt det handlade om.
370watt var den på..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
[bild]

370watt var den på..
Tack!
 
F
H Husqvarna220Ac skrev:
Panelen heter GPM380, vad ska du med säljarens uppgifter till..??
Eftersom jag tänkte utöka med paneler på mitt västra tak och jag var dum och köpte en storlek för liten växelriktare så skulle jag vilja ha en direkt kinesisk levetantör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.