Den har stannat även på rak gräsmatta med felkod skadad gränskabel. Lustigt den kan klippa långt utanför sin slinga, pröva dra ut stöpseln när den är på arbet innanför kabeln.

I boken står max 250m kabel. har nu 270m ute. Och det är nästan bara runt halva tomten. Ser ut som jag måste avgränsa flertal skogs och buskagen som är lite för ojämna och en del träd skuffar den emot uppåt och stannar. Tror den blev opplyft. Hur lång slinga kan man lägga ut? Hastigt far det 100m till.
 
Ni skriver den går hårt fran med nyaste pogramvaran. Nu när den är lite på test körning, bla. klöver och timotej i busk hörn som den får klippa, far den med fart i, törnar, sänger av klippen sen kanske den slipper bort själv, åter länge som den inte klipper. De blir ju inte bättre på dom problemställen då. Visser ligen trampar den ju ner, far sen nästa gång lite djupare igen tills den kan far rakt över.
 
Nu såhär kan man ju vara med barnen och fixa ved lika som man håller ett öga på den, bättre för varje gång. Mindre fastkörning och motorfel startta om, hall fel kommer tätare när batteriet går under hälften. Den borda ju han största batteriet?

Spärrar nu flertal ställ den inte klarar av med ved träd, ved klabb under och kan ju ställa i längd så törnar den däremot. Några maskiner tog jag bort. Lustga den har några favorit ställen, två traktorer, under dom tycker den om att närmast rampa ner gräset, och bortersta hörnen är i prima skick till först. I fredagst kväll släpt ja den på full runda, Tror den nog har kapasitet att upprätthålla, ba nu alla för höga ställ mulchade och ja har avgränsa och plockat bort saker
 
Laddade senaste pogrammet i den. Kanske lite mer finkänsligare vid törnar, dvs. stannar fordare än att de skuffar på med våld. Andra, nu stannar den kanske en sekund när den kommer till tråden, kanske lite backar före den vrider. Nu när den går i för högt gräs, förra pogramet motorfel, nu den är i vattnet. Fortfarade får jag inte kontakt med appen. prövat med 2 telefoner.
 
Efter att jag bytt tillbaka programvara så går den inte över linan. Pratade med support och dom vill att jag ska skicka in klipparen, men jag tror inte felet ligger i klipparen när vi är fler som upplever samma sak. Eller vad tror ni?? Jag är övertygad att det är deras mjukvara som är knas.
 
Jag hade sådana problem med att klipparen smet över tråden och ut på gatan så jag fick skruva upp en extrabräda längst ner på staketet. Det började efter uppdateringen, så något skumt med mjukvaran har det varit.
 
V Vegis skrev:
Jag hade sådana problem med att klipparen smet över tråden och ut på gatan så jag fick skruva upp en extrabräda längst ner på staketet. Det började efter uppdateringen, så något skumt med mjukvaran har det varit.
Japp, inga problem före sista uppdateringen med smitningar. Ibland hittat den inte hem nu heller och åker ett extra varv. Helt klart ett problem med firmware.
 
C costia skrev:
Efter att jag bytt tillbaka programvara så går den inte över linan. Pratade med support och dom vill att jag ska skicka in klipparen, men jag tror inte felet ligger i klipparen när vi är fler som upplever samma sak. Eller vad tror ni?? Jag är övertygad att det är deras mjukvara som är knas.
Jag kontaktade också och fick rekommendationen att skicka in (till Danmark, all service där). Sen fick jag ett mail i vilket det klargjordes att jag blir betalningsskyldig (felsökningskostnad+fraktkostnad till Danmark tor) om man inte hittat något fel. Min klippare har skadats av den åkt utanför men grundproblemet är inte att det är fel på hårdvaran utan mjukvaran.
 
  • Gilla
costia
  • Laddar…
Känns som vi är försökskaniner! Som sagt mjukvaran är problemet. (Vi) borde skriva allihopa till dom och klaga, så dom inte tror de e en klippare de e fel på. Utan mjukvaru fel.
 
C costia skrev:
Efter att jag bytt tillbaka programvara så går den inte över linan. Pratade med support och dom vill att jag ska skicka in klipparen, men jag tror inte felet ligger i klipparen när vi är fler som upplever samma sak. Eller vad tror ni?? Jag är övertygad att det är deras mjukvara som är knas.
Jag upplever INTE problemen som andra anger här i forumet efter 2262 firmware uppgradering. Inga oförklarliga stopp eller överkörningar, tycker tvärtom att den senaste fw uppgraderingen har rättat till problemet med att den tidigare svängde vid högre motstånd och kuperad terräng. På det hela är jag mkt nöjd med funktionen efter fw 2262 uppgradering. (Grouw L1200)
 
P PatrickL skrev:
Jag upplever INTE problemen som andra anger här i forumet efter 2262 firmware uppgradering. Inga oförklarliga stopp eller överkörningar, tycker tvärtom att den senaste fw uppgraderingen har rättat till problemet med att den tidigare svängde vid högre motstånd och kuperad terräng. På det hela är jag mkt nöjd med funktionen efter fw 2262 uppgradering. (Grouw L1200)
C costia skrev:
Efter att jag bytt tillbaka programvara så går den inte över linan. Pratade med support och dom vill att jag ska skicka in klipparen, men jag tror inte felet ligger i klipparen när vi är fler som upplever samma sak. Eller vad tror ni?? Jag är övertygad att det är deras mjukvara som är knas.

Håller med PatrickL här, med 2.2.6.2 mjukvaran så stannar den till lite varje dag den kör in i slingan vilket verkar öka chansen att inte köra över slingan


Dem problemen som costia har hade jag när jag gick från 2.2.5.8 till 2.2.6.0 mjukvaran då gick jag tillbaks till 2.2.5.8 ett tag innan 2.2.6.2 släpptes
 
Kanske ska pröva att köra in den nyaste igen och se vad som händer. Ni som haft problem med att den gått över linan, har den gått över flera gånger??
 
För mig har den gått över kabeln 5-6 gånger sedan uppdatering, verkar hända när den kommer i snäv vinkel mot kantkabeln och svänger så att ”sensorerna” hamnar utanför kabeln sedan kör den ut. Hände inte innan senaste uppdateringen...
 
2 g gått i lustiga hörn utanför kabeln. Stannar helt ett par sek, man går till den , men gör u sväng själv och går tillbaks innanför.

Märkt att om den törnar, backar den, vänder 90c tex. vänster, om den törnar igen, vänder den tibaka 90c och törnar fram och tillbaks innan den gör fullständig u sväng. Riktit rak ordagrant vad de står som felmeddelande som den borda ha kunnat fortsätta med men klipparen i vatten och klipparen fortsätter. Specielt när batteriet gått under halva.

Ni som har L1200, hur långa sligor har ni? Jag har 270m men skulle måsta avgränsa mera. Hur mycket till kan jag lägga?
 
Gräsklipparen i vatten för fortsätta och gräsklipparen för förtsätta. Dessa två meddelanden stannar den lite nu som då för. Trycker ok och sen begår den koden. Ibland piper den till i små problem, stannar, sen försöker den på nytt och fortsätter. Några g kört emot nåt och bara stannat där utan försök att backa, bara sänger av sej. Före uppgraderingen, visade den i tockt gräs motorn överbelastad förekommer inte mera trots den hittar grovt gräs ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.