P PatrickL skrev:
2.2.5.8 har precis släppts: [länk]
Hej! Jag hittar inte vad jag ska gå in för att hitta uppdateringen. klickar jag på länken kommer jag bara till deras start sida
 
Har uppdaterat mjukvaran till 1200-modellen. Den har börjat pipa när den är ute och kör och när den kommer emot kabeln ibland eller ett hinder. Samma pip som när man programmerar den via Bluetooth. Någon som känner igen detta? Varför? Vad betyder det?
 
Idag har en ny mjukvara kommit ut, 2.2.6.2 finns på grouw.se

Jag har laddat över den i min garden m800 (tog mjukvaran för grouw m800)

Och det är stoooor skillnad! Roboten klarar att komma upp i riktigt branta backar (runt 35%) mycket lättare då den verkar förstå när den är i en backe och kompensera för att hålla en rak kurs.

Den stannar till lite längre när den kör in i slingan och verkar "tänka till" innan den kör vidare.

Har bara hunnit testa ett batteri men är väldigt positiv.

Testa själva!
 
  • Gilla
PatrickL
  • Laddar…
S Svaard skrev:
Idag har en ny mjukvara kommit ut, 2.2.6.2 finns på grouw.se

Jag har laddat över den i min garden m800 (tog mjukvaran för grouw m800)

Och det är stoooor skillnad! Roboten klarar att komma upp i riktigt branta backar (runt 35%) mycket lättare då den verkar förstå när den är i en backe och kompensera för att hålla en rak kurs.

Den stannar till lite längre när den kör in i slingan och verkar "tänka till" innan den kör vidare.

Har bara hunnit testa ett batteri men är väldigt positiv.

Testa själva!
Har laddat hem den på USB men displayen står det bara configuration waiting....
Vad gör jag för fel. Har ett USB på 4gb
 
G goisare skrev:
Har laddat hem den på USB men displayen står det bara configuration waiting....
Vad gör jag för fel. Har ett USB på 4gb


Testa att formatera usb minnet i FAT 32 format. (högerklicka på usb minnet i den här datorn välj formatera se till att FAT 32 är valt som filsystem)

Sen lägg in filen igen. Alt testa ett annat usb minne för mig funkade det med ett 2gb
 
Hej
Enda diskusionen ja hittade om grouwi. Köpte en 1200m2 och första intryket för nybörjare är rätt fin grej. Klarar bra av långt gräs, inte klipper den färdigt med första men 3 kvällar låst på lite mindre område blir de riktigt fint. Den hittar ju dom ställ man aldrig klipt förut. Nu idag, hett är de ju mer än 25C, tit som tätt pipar den till och motorfel stänga av och startta på nytt. Far genast igång efter de, men störande är de. Andra, efter att den törnat, stänger klipparen av sej, backar och tar över en meter frammåt innan klippen starttar. Om den far under traktorn, törnar den ju och törnar fletal gånger innan den kommer bort, oklippt. Kom ju nu inte på att se vilket pogram den har, men på tillverkar lappen står 2019. Inte en gång ännu den skulle ha klipt ett helt pass utan att den behövt hjälp
 
  • Gilla
Lasse G.
  • Laddar…
P paavo25 skrev:
Hej
Enda diskusionen ja hittade om grouwi. Köpte en 1200m2 och första intryket för nybörjare är rätt fin grej. Klarar bra av långt gräs, inte klipper den färdigt med första men 3 kvällar låst på lite mindre område blir de riktigt fint. Den hittar ju dom ställ man aldrig klipt förut. Nu idag, hett är de ju mer än 25C, tit som tätt pipar den till och motorfel stänga av och startta på nytt. Far genast igång efter de, men störande är de. Andra, efter att den törnat, stänger klipparen av sej, backar och tar över en meter frammåt innan klippen starttar. Om den far under traktorn, törnar den ju och törnar fletal gånger innan den kommer bort, oklippt. Kom ju nu inte på att se vilket pogram den har, men på tillverkar lappen står 2019. Inte en gång ännu den skulle ha klipt ett helt pass utan att den behövt hjälp


Du måste uppdatera mjukvaran till 2.2.6.2 (finns på grouw.se). Den blir som en helt annan robot!
 
Jag har en video på Youtube där du kan se min svårklippta trädgård, filmen är innan den senaste mjukvaran kom, jag tror Inte jag överdriver om jag säger att roboten blir dubbelt så bra med den senaste mjukvaran (2.2.6.2)

 
Tack för snabba svar. Bra att veta gardena och adano är samma, då är de säkert lättare få tag på möjliga reservdelar i framtiden

Skall pröva ladda om den imorgån.

Nu när jag hadde öga på den med barnen, stannaden flertal gånger med halft batteri och motorfel. Hårt har den nu innan de blir allt genomgått.

Stannar den ännu med nya pogrammet och tar tid innan den starttar på nytt?
 
Min klippare gick över linan och ramlade ner 30cm på min uppfart. Någon mer som upplevt konstiga saker efter uppdatering till den nya? Innan nya uppdateringen gick han aldrig över linan.
/Christian
 
Jag instämmer i att funktionen blivit bättre och bättre. Dock har det på vägen varit strul med att den åkt ut och klippt i sten och sabbat underredet och knivarna.
Det som nu verkar föreligga är att den åker mkt längre ut över kabeln när den är på väg hem. Ett par ggr har den åkt över och den stannar ibland. Vi har sällan problemfria klippningar och behöver be om robotvakt alt stänga av den när vi lämnar hemmet. Precis det man vill slippa när man har robot. Produkten är helt klart ofärdig och konsumenten får acceptera skador för att produkten skall kunna utvecklas åt företaget genom feedback. Vi ångrar vårt köp.
 
C costia skrev:
Min klippare gick över linan och ramlade ner 30cm på min uppfart. Någon mer som upplevt konstiga saker efter uppdatering till den nya? Innan nya uppdateringen gick han aldrig över linan.
/Christian
Precis samma här. Det var tidigare strul med i effektiv klippning, att den stannade mm. Efter uppdatering(arna, anmärkningsvärt i sig) har den börjat köra över kabeln. Hände aldrig innan. Klipparen har skadats pga detta då den klippt i sten och vi har fått felkoden”Motorfel”.
 
Samma här, min åker oxå ut förbi kabeln...
 
P paavo25 skrev:
Tack för snabba svar. Bra att veta gardena och adano är samma, då är de säkert lättare få tag på möjliga reservdelar i framtiden
Gardena/Husqvarna har inget med denna klippare att göra.
 
  • Gilla
golfgreen och 1 till
  • Laddar…
Och vips så installerades den gamla mjukvaran igen! Känns så ruttet att vi ska vara försökskaniner med våra egna klippare... tycker nästan grouw/schou ska stå för delar som går sönder pga deras mjukvaru missar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.