Hej! Undrar om det går att flytta strömbrytare som jag bifogat på bilden. Det är strömbrytare till tvättmaskinen.
Den satt på den blåa markeringen men vi skulle vilja flytta den till den röda, alltså längst in mot hörnet. Blir det för nära duschen?

Tack
 
  • Badrumsvägg med fönster, markerad strömbrytarplats (blå), önskad plats (röd), stege och elledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kanske är frågan, kommer tvättmaskinen för nära duschen?

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Det kanske är frågan, kommer tvättmaskinen för nära duschen?

Protte
Vet inte! Någon expert som kan svara? Det är en liten tvättmaskin
 
Såhär såg det ut innan vi flytta in
 
  • Bild av ett litet badrum med toalett, handfat och toppmatad tvättmaskin framför ett fönster med vit gardin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det går bra att flytta den. Det är bra om ni ser till att inte duscha tvättmaskinen, det är onödigt.
För ett längre svar, se denna badrumsartikel som beskriver områdesindelningen och de regler som gäller.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja det går bra att flytta den. Det är bra om ni ser till att inte duscha tvättmaskinen, det är onödigt.
För ett längre svar, se denna badrumsartikel som beskriver områdesindelningen och de regler som gäller.
Vi kommer att ha duschdraperi mellan dusch och tvättmaskin
 
Fast jag inser nu att jag har fel :oops: Ni har en dusch utan kar. Tvättmaskinen måste då upp 10 cm från golvet för att hamna i område 1. Det kan finnas en sarg att köpa. På golvet råder område 0 och där får inga tvättmaskiner vara. Tvättmaskinen är visserligen smal, men hamnar nog innanför områdena ändå.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Fast jag inser nu att jag har fel :oops: Ni har en dusch utan kar. Tvättmaskinen måste då upp 10 cm från golvet för att hamna i område 1. Det kan finnas en sarg att köpa. På golvet råder område 0 och där får inga tvättmaskiner vara. Tvättmaskinen är visserligen smal, men hamnar nog innanför områdena ändå.
Men om vi leker med tanken då det inte är några elektriska delar dom första 10cm. Eller den räknas som en enhet som det hela även om den står på sina fötter ;)
 
tommib
Klarar sig maskinen utan de nedersta 10 cm? Då är det i praktiken en sarg. Jag tror dock att det inte förhåller sig så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.