du kan ju fråga hyresvärden om de har nattsänkning på fläktsystemet och i så fall vilken tid på kvällen det börjar
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
T tergo skrev:
du kan ju fråga hyresvärden om de har nattsänkning på fläktsystemet och i så fall vilken tid på kvällen det börjar
Det har de sagt att de inte har. Och det är inte bara nattetid det blir dåligt. Ofta är det som sämst kring kl 16-19, dvs när många kan tänkas laga mat och använda sina köksfläktar, men det kan bli dåligt när som helst - ibland några timmar på morgonen, ibland hela kvällen, ibland mitt i natten, och ofta är det uselt ett helt dygn. Men det är mer sällan det är dåligt på natten än på dagen. Det hela är ett mysterium. :cry::rolleyes:
 
Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Det är en alliance du ska ha!
Du har med andra ord formodligen en egen takfläkt som går 24/7 och med denna kåpa får du forcering när du vrider på timern. Det är med hjälp av en motor i kåpan.
Du kan köpa en vanlig kåpa men jag har för mig att matningen till takfläkten går via kåpan. Så då lär du koppla om en del..
Förlåt men jag hänger inte riktigt med, fungerar valfri alliance-fläkt?
 
Griffeltavlan
Ja! Be om en spiskåpa med motor och 4 kablar. En svart för styrningen.
Men ska du verkligen koppla in den själv?
 
Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Ja! Be om en spiskåpa med motor och 4 kablar. En svart för styrningen.
Men ska du verkligen koppla in den själv?
Är du säker? Den befintliga har bara en vanlig stickkontakt.
 
Griffeltavlan
Då passar jag på frågan. Minns inte riktigt hur ditt system såg ut. Eller om de va villa eller radhus..
 
Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Då passar jag på frågan. Minns inte riktigt hur ditt system såg ut. Eller om de va villa eller radhus..
Jag bor i en lägenhet, bostadsrätt
 
Griffeltavlan
2 201999 skrev:
Jag bor i en lägenhet, bostadsrätt
Jaså ja då ska du inte ha alliance. Har du tilluft i sovrum/vardagsrum eller har du spaltventiler ovan/brevid fönster?
 
Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Jaså ja då ska du inte ha alliance. Har du tilluft i sovrum/vardagsrum eller har du spaltventiler ovan/brevid fönster?
Det är för mig okända begrepp, men eftersom jag har någon form av ventiler i taket i berörda rum gissar jag på det förstnämnda.
 
Griffeltavlan
Kan du ta en bild?
 
Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Kan du ta en bild?
Sådär ser dom ut, finns i varje rum
 
  • Taklampa av vit glas och metall monterad på en ljus takyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Griffeltavlan
Då har du FTX system i ditt hem.
Hade du motor i din kökskåpa eller är de eb ren kåpa men bara ett spjäll?
 
  • Gilla
201999
  • Laddar…
Griffeltavlan
Har du motor ska du ha en vanlig spisfläkt. Har du bara ett spjäll, ett lock som öppnar och stänger så ska du ha en vanlig spiskåpa.
 
  • Gilla
201999
  • Laddar…
Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Då har du FTX system i ditt hem.
Hade du motor i din kökskåpa eller är de eb ren kåpa men bara ett spjäll?
Osäker, vad är det enklaste sättet att avgöra det?

Bilden jag postade tidigare kanske är till hjälp?
 
  • Fläkt i tak med smuts och damm synlig på bladen och i grillen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog bort plasten vid lampan och kikade, där står det "Motor 70W" så då lär det ju vara en motor..

Då är följdfrågan, kan man köpa vilken alliancefläkt som helst eller ska man kolla efter samma/liknande specifikationer som den nuvarande?
 
  • Etikett på en köksfläkt med tekniska specifikationer "Motor 70W", tillverkad av Franke Futurum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.