A
Nödfixen är att stänga av vattnet till skåpet och släppa på trycket innan man byter patron.
Den riktiga åtgärden är att byta diff.tryck - ventilen.
 
electroluxaren skrev:
Nödfixen är att stänga av vattnet till skåpet och släppa på trycket innan man byter patron.
Den riktiga åtgärden är att byta diff.tryck - ventilen.
Gällande att det smäller när man byter patron?
 
A
Jupp!
 
  • Gilla
kaptenrödskägg
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Jupp!
Tackar! Blir att testa när jag kommer hem!
 
Hej, är ny här och läst allt gällande kylskåp som inte släpper något vatten överhuvudtaget, men fortfarande fattar inte vad vi ska göra. Det finns el i dispenser och det klickar i skåpet när man försäker få vatten. Vi tog bort kålsyrepatronen och vi har ingen filter och vi började sakta rubba väggen och dra ut den men det sitter många sladdar på baksidan och vi vill inte riva ut något. Måste vi koppla bort på baksidan innan?
 
A
vissa skåp funkar ej utan filter eller adapter
 
electroluxaren skrev:
vissa skåp funkar ej utan filter eller adapter
är det svar till Niunia?
 
A
K kaptenrödskägg skrev:
Fungerade kanon. Återigen tack!
Det där med att byta ventilen, är det superkrångligt eller ett lagom projekt? Är det den här? [länk]
Kan det ju vara beroende på vilket skåp du har, det gäller. både svårigheten och ditt artikelnummer
 
A
N Niunia skrev:
är det svar till Niunia?
Jaa!
 
electroluxaren skrev:
vissa skåp funkar ej utan filter eller adapter
vi har haft kylen sedan 2008 och tagit bort filter från först början och den funkade utan större problem, men nu klickar det bara och varken kolsyra eller vatten kommer.
 
electroluxaren skrev:
Kan det ju vara beroende på vilket skåp du har, det gäller. både svårigheten och ditt artikelnummer
Det skulle jag ju tänkt på såklart..

Modellen heter eres38820x och pn är 927871046. Reservdelen jag länkade till kom upp när jag letade efter reservdelar som passade den modellen och som hette nåt med ventil och co2.

Vad tror du, rätt reservdel och ett möjligt jobb för nån som är envis eller säkrare att ringa en nån som faktiskt har koll på läget?
 
A
N Niunia skrev:
vi har haft kylen sedan 2008 och tagit bort filter från först början och den funkade utan större problem, men nu klickar det bara och varken kolsyra eller vatten kommer.
Vattenslangen klämd, vattnet avstängt, vattenbehållarna frusit ( troligast).
 
A
K kaptenrödskägg skrev:
Det skulle jag ju tänkt på såklart..

Modellen heter eres38820x och pn är 927871046. Reservdelen jag länkade till kom upp när jag letade efter reservdelar som passade den modellen och som hette nåt med ventil och co2.

Vad tror du, rätt reservdel och ett möjligt jobb för nån som är envis eller säkrare att ringa en nån som faktiskt har koll på läget?
Då stämmer ju delen.
Det är ju lite trångt men är man metodisk så..
 
electroluxaren skrev:
Vattenslangen klämd, vattnet avstängt, vattenbehållarna frusit ( troligast).
hur kommer vi åt vattenbehållarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.