Har också haft problem med att handtaget är väldigt sladdrigt, plockade isär låset och såg att skruvarna till handtaget saknades. Hittade likadana skruvar och satte i dom och det blev en väldig skillnad men helt bra är det forfarande inte utan det upplevs lite "rassligt".

Hur kommer man enklast åt den här fjädern som nämns i inlägg #1138?

Menar dom här skruvarna alltså:

Hand med skruvar framför demonterat dörrhandtags låsmechanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MrPlow
MrPlow MrPlow skrev:
Här är video på ett lås som suttit i två år (normal användning, i snitt c:a 3-4 inpassager per dag):
[länk] [länk]
Väldigt glappt skulle jag säga.

Detta lås är nyinstallerat:
[länk]
Fortfarande ganska glappt för att vara ett ytterdörrhandtag. De 13 år gamla handtagen vi bytte bort hade mindre glapp.
För att förtydliga så är det på yttersidan det blir glappt, på insidan är det bara "orginalglappet" på samtliga lås.
 
Hej. Ber om ursäkt för frågor på låg nivå,men är nybörjare på lås.

Vi har äntligen fått en ny säkerhetsdörr, daloc s33 ,som skulle funka bra med doorman. När hantverkaren gått ser jag ju att slutblecket är integrerat i stålkarmen men två 'hål'. Slutblecket i paketet har tre 'hål'.

Nu är min nybörjarfråga : förregleringskolven , är den infälld när dörren är stängd?
Om placeringarna på 'hålen' passsar, så kanske det funkar ändå utan större insats?
Vadför finns det då tre 'hål' i slublecket i paketet?

Tack på förhand!
 
Svarar mig själv. Gick utmärkt att installera dörren i karm med två hål istället för slutbleck då förreglingskolven skall vara inne.
 
V V1K1NG skrev:
någon som vet om man kan öppna med ansiktet eller fingeravtryck om man kör med Yale egna android app?
varisure fungerar bara ihop med Iphone
ÄNTLIGEN fick uppdatering och dom har lagt in det
 
Tänkte köpa mig en Yale Doorman V2N och undrar om Verisures modul och app är det enda alternativet? Vad jag förstått av denna tråd så har Yale någon egen modul? Var hittar man den?

Om man nu kör Verisures modul, utan att ha deras larm, kan man fortfarande använda Home Assistant-integrationen (https://www.home-assistant.io/components/verisure/)? Funkar den bra?
 
S svanstrom skrev:
Tänkte köpa mig en Yale Doorman V2N och undrar om Verisures modul och app är det enda alternativet? Vad jag förstått av denna tråd så har Yale någon egen modul? Var hittar man den?

Om man nu kör Verisures modul, utan att ha deras larm, kan man fortfarande använda Home Assistant-integrationen ([länk])? Funkar den bra?
Första bästa träff på Google ger https://www.kjell.com/se/produkter/...PECSM-hOqRE93ClQYPZ0kXO14N0QbGnMaAnjDEALw_wcB men finns hos flera andra återförsäljare, bland annat elgiganten.
 
Sist jag kollade på Hornbach hade dom bara Yales egna och inte Verisure
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sist jag kollade på Hornbach hade dom bara Yales egna och inte Verisure
Så den här paketeringen är alltså _inte_ med Verisures modul, utan Yales egna: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3944254 ?

Och då kan man följaktligen inte använda Verisures app utan ska använda Yales, stämmer det? Hur fungerar denna med integration mot Home Assistant, fungerar Yale-komponenten i HA för detta, någon som vet?
 
S svanstrom skrev:
Så den här paketeringen är alltså _inte_ med Verisures modul, utan Yales egna: [länk] ?

Och då kan man följaktligen inte använda Verisures app utan ska använda Yales, stämmer det? Hur fungerar denna med integration mot Home Assistant, fungerar Yale-komponenten i HA för detta, någon som vet?
Yale smart hub: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4994146

Verisure med lås https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3944254
 
N NoOne2k skrev:
Verisure med lås [länk]
Ok, så "Yale Doorman V2N Smart Start-Kit" är alltså en paketering med Verisures hub och modul? Jävligt förvirrande namngivning måste jag säga och det är ju denna de säljer på Hornbach, men @Johannes Carlsson skriver ju att Hornbach enbart har Yales egna?
 
När jag kollade va det så. Hittade inga Verisure i varuhuset alls. Kan iofs vart på Bauhaus också, va ett tag sedan så kan tänka mig att båda finns.
 
Batteristaus online?

Hej!
Jag har haft mitt lås i ett halvår och är hur nöjd som helst. Enkel installation och problemfri användning. Perfekt när jag hade hantverkare hemma. De var i lägenheten förvånansvärt lite kunde man ju tycka...

Det verkar inte gå att kontrollera batteristatus via appen eller online. Är det någon som vet varför det inte går? Borde ju inte vara så avancerat att bygga in en sådan funktion så jag tänker att det kanske har med säkerhet att göra? Det kanske finns risker med att öppna för information? Annars vore det ju bra att kunna kolla om batterierna börjar närma sig 20 % och byta innan de tar slut. (Visst kan man ju alltid nödöppna med extern batteri men det skulle ju vara trevligt om man slapp det)
 
Låset larmar innan batteriet tar helt slut så du hinner byta i lugn och ro.
 
Fairlane
TomasJor har rätt, den larmar i god tid innan batteriet är slut, så det är ingen akut åtgärd. Dels lyser en liten lampa när man låser upp. Den missade dock jag. Det jag började fundera på var varför låset helt plötsligt började säga "Välkommen till Yales digitala värld" när man låste upp. Det visade sig vara en varning för att batterierna började bli dåliga. Ett alternativ hade ju varit att den sagt "batterinivå låg", men det hade väl varit för enkelt... Så där höll det på en månad innan jag fattade vad det var och bytte batteriet, dvs den börjar att varna i god tid innan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.