hsd
Det fortsätter idag
 
Jag har just kommit på en ny aviseringsinställning jag önskar. "nytt inlägg från trådskaparen" gärna med möjlighet att i aviseringen välja att gå till första olästa eller direkt till första olästa av trådskaparens inlägg
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Tidigare utökade och mycket välfungerande aviseringar (inklusive ringklocka bredvid bevakat-knappen) verkar tillbaka så nu stänger jag av adblock igen och kommer antagligen öka aktiviteten igen som en följd, det var effekten av ändringarna förra gången; inget missades.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Idag har vi uppdaterat bevakningsfunktionen och notiserna ytterligare.

På begäran av @MultiManOriginal har vi lagt tillbaka så att man kan välja alltid, ibland eller aldrig. Standardinställningen är ibland.

På begäran av @Bo.Siltberg har vi försökt ta hänsyn till alla de inställningar ni har haft historiskt så att det ska bli en så mjuk övergång som möjligt. Säg till om något inte funkar som det ska.

På begäran av @BirgitS har vi fixat så att sammanfattningsmailen endast innehåller olästa bevakningar från det senaste dygnet, tidigare innehöll det alla uppdaterade bevakningar.

På begäran av BirgitS har vi också försökt förtydliga vad "ibland" betyder när man klickar på notissymbolen och beroende på vad man har valt för frekvens på sammanfattningen så är förklaringen olika så att man enklare ska förstå.

På begäran av @civilingenjören har vi gjort så att man kan välja att få en sammanfattning veckovis istället för dagligen på det man missat.

På begäran har vi också gjort så att "bevakar" och "klock"-knapparna inte tar upp onödigt stor plats när man är inne på sidan bevakningar. Man får alltså först klicka på "Hantera" för att knapparna ska dyka upp.

Vi har också försökt göra det enklare att förstå att man också måste klicka på "Ändra inställningar för redan bevakade ämnen" om man ändrar standardfrekvensen på hur ofta man vill ha bevakningar.

Sist så har vi fixat så att "Spara"-knappen på inställningssidorna syns längst ner så att den blir mer lättillgänglig. Tack för all feedback!
 
  • Gilla
  • Älska
fia_mstd och 7 till
  • Laddar…
Jag vill apostrofera folk med @-funktionen hellre än att citera emellanåt. Problemet är att jag ofta glömmer vad folk heter och när jag är inne i svarsrutan och skriver (i appen) ser jag inget av tråden.

Heter någon @Kalle123 kommer jag i bästa fall ihåg Kalle, men vilken av de tio alternativen jag vill svara har jag då glömt, även om jag ofta känner igen det när jag ser det. Finns det någon möjlighet att prioritera om i förvisningsfältet för namn så att de som skrivit i tråden kommer upp först, snarare än att man får till synes slumpmässiga förslag när man börjar skriva @KaL...? Jag ser att förslagen kommer i bokstavsordning, så slumpmässiga är de förstås inte, men ofta irrelevanta då man bara ser de första tio eller så.

Kan man inte filtrera ner till de som varit aktiva i tråden så kanske utifrån de som alls skrivit något de sista X dagarna. För den man vill apostrofera är ju oftast en aktiv användare som skrivit i tråden, eller någon man ändå kan namnet på.

Edit: det var inte meningen att ta riktiga exempel på namn, sorry, men ni kom inte ens upp som förslag, så någon form av filter finns kanske.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
@cnils Är detta enkelt att fixa?
Jag efterfrågar även att man kan skriva namnet utan snabel-a före och att namnförslaget (på de som svarat i tråden och de man följer) dyker upp även då, som det gör när man skriver ett namn i Messenger eller på Facebook.
 
MultiMan
Jag saknar den gröna pricken i notislistan över vilka som var olästa, betydligt lättare att snabbt se vilka som är nya eller gamla. Möjligt att få tillbaka den också?
 
richardtenggren
Blå prick menar du väl?
 
MultiMan
@richardtenggren Min traumatisering över vad centerpartiet gjorde i januari verkar ha smugit sig in överallt. :geek:
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Lånar in en kommentar från en annan tråd som jag både håller med om och funderat på själv utan att ta upp, trådar borde kunna klarmarkeras (utan att stängas).
Z zapy skrev:
man borde kunna som i andra hjälp-forum markera bra svar som gett lösningar som i sin tur ändrar rubriken på tråden till LÖST: <ursprunglig rubrik> :p
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Z
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lånar in en kommentar från en annan tråd som jag både håller med om och funderat på själv utan att ta upp, trådar borde kunna klarmarkeras (utan att stängas).
Tack för den!
Är väldigt inaktiv i att svara och ställs egna frågor men bunkrar dess mer på idéer och utföranden som folk gör!
Kollade nu under mina egna poäng och såg att det fanns en "utsett bästa svar" funktionen kanske således redan finns för trådskaparna?
 
Ja, bästa svar finns, men inget som säger att frågan är löst.
 
Z
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, bästa svar finns, men inget som säger att frågan är löst.
Ah! Då borde det ju helt klart läggas till! :)
Samt att nån notis/"inlägg" under första i lägger visar länkar till dom svaren man har valt som bästa svar! :)
 
så är det också redan!
 
  • Gilla
zapy
  • Laddar…
Z zapy skrev:
Samt att nån notis/"inlägg" under första i lägger visar länkar till dom svaren man har valt som bästa svar! :)
Skärmdump av ett foruminlägg markerat som "bästa svar" med diskussion om arvsfrågor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Längst ner på förstainlägget finns ”bästa svar”, genom att klicka på länken hamnar man på inlägget.

Skärmdump av ett foruminlägg markerat som "Bästa svaret" i en diskussion om arvsfrågor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Överst i inlägget så ser man att inlägget är markerat som ”bästa svar”
 
  • Gilla
zapy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.