Min kvinna hade en liknande situation på sin hemgård i glesbygd. Grannen hade överskridit sin tomtgräns inpå hennes. Vid påpekande påstod han en annan gräns än den aktuella då råstenar var obefintliga.
Eftersom hon inte hade lust att diskutera saken beställde hon en lantmäteri förättning. Sen var det fördigsnackat.
Han rev sitt svartbygge.
Stämningen blev något ansträngd efter detta. Men ingen skall ge efter för en som tar sej friheter.
 
  • Gilla
Lazzeman och 15 till
  • Laddar…
N noupe skrev:
Jag kan givetvis ha fel, men kombinationen av extrem konflikträdsla, avsaknad av foton och att enda återkopplingen på 40 inlägg om att TS bör polisanmäla etc var ”jag funderar på att själv skotta bort massorna och köra dem till tippen” får en ju att fundera på om det trollas. Inget kan ju elda upp detta forumet som en god grannfejd där den ena parten tycks agera helt orimligt.
Jag har hängt här rätt länge nu, och varje gång jag läser ett inlägg som ditt så tänker jag att "har vi en endaste gång sett ett inlägg av denna typ som var ett "troll" och varje gång kommer jag till samma slutsats att nej, det har vi inte. Troll finns det gott om, men dom startar inte hittepåtrådar om vändplaner på sin mark.
 
  • Gilla
  • Haha
Springhunter och 17 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Mycket bra lösning (y)

Fattar inte grannen vinken nu så är nog juridiken vägen framåt nästa gång.
Jag tycker TS valde sämsta möjliga lösning av alla som föreslagits. Gjort massa jobb själv och dessutom betalat för att hyra släp om jag läst rätt. Eventuellt även slängt annans egendom på tippen. Själv skulle jag aldrig lagt flera timmar av min fritid på att rätta till någon annans fel.
 
  • Gilla
Storstadsbo och 7 till
  • Laddar…
Marojo Marojo skrev:
Jag tycker TS valde sämsta möjliga lösning av alla som föreslagits. Gjort massa jobb själv och dessutom betalat för att hyra släp om jag läst rätt. Eventuellt även slängt annans egendom på tippen. Själv skulle jag aldrig lagt flera timmar av min fritid på att rätta till någon annans fel.
Det finns många som är både tvärsäkra och kaxiga på internet.

Det finns en tydlig ' du muckar inte med mig' vibb i hans agerande. Jag gillar det.
 
  • Gilla
Renhorn och 6 till
  • Laddar…
I ItWasntMe skrev:
bubble, starkt jobbat. Blåsor är ett annat ord för att det är okej att ta kaffe.
Ge gärna mer feedback hur det artar sig. =)
Alternativt kan du juh bygga en mjölkpall och fylla med cement precis där :p
Allt för ofta råkar man på dom där som sitter i en vägförening och tror dom är guds gåva till omgivningen och ingen vågar gå emot dom och dom gör som dom vill. Sätt hårt mot hårt.
Jag har själv ställt till ett jäkla liv på ett vägföreningsmöte när jag inte fick plogat som alla andra och ju högre dom gapade emot desto högre gapade jag och till slut tog argumenten slut och jag fick bra plogat som alla andra längst den vägen.
Det kanske gjorde susen när jag sa att jag lejde någon annan att ploga min vägsträcka och så fick vägföreningen betala den räkningen för det ingick ju plogande i mitt vägavtal och fick jag inte plogat så var jag redo att gå till ting med saken.

Ja den mjölkpallen lär ingen glömma som har sett filmen :rofl:
Helt rätt sätt att tas med tjurskallar (y)

En rasande vendetta mellan småbrukare Egon Lundin och Statens vägverk. Kampen gäller en mjölkpall som verket finner olämpligt placerad. Det blir en strid på liv och död.
https://www.oppetarkiv.se/video/3710534/midvinterduell
 
  • Gilla
Storstadsbo och 4 till
  • Laddar…
N noupe skrev:
Jag kan givetvis ha fel, men kombinationen av extrem konflikträdsla, avsaknad av foton och att enda återkopplingen på 40 inlägg om att TS bör polisanmäla etc var ”jag funderar på att själv skotta bort massorna och köra dem till tippen” får en ju att fundera på om det trollas. Inget kan ju elda upp detta forumet som en god grannfejd där den ena parten tycks agera helt orimligt.
Jag tror det samma...
 
D
För info så körde jag inte massorna till återvinningen utan jag körde till en person som önskade få fyllnadsmassor. Det är alltså motsatsen till vad som hände mig.
 
  • Gilla
Rille99 och 16 till
  • Laddar…
bubblebubb, jag tycker du löste det perfekt. Nu behöver du inte lägga mer tid på tråden.
Hobbyrättsaktivister kommer det aldrig råda brist på här.

Uppdatera om det händer ngt mer * roligt * =)
 
  • Gilla
Porsvant och 3 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Jag har en tomt som ligger längsmed en väg. Min granne har sin utfart i rät vinkel mot min tomt och alltså även mot vägen. Han bor på motsatt sida om vägen sett från mig.

Istället för att bredda sin egen utfart har han anlagt en halvcirkel in på min tomt, för svängradien.

Han vägrar lyssna på mig och säger att han inte ville bredda sin väg för att han inte vill förstöra sina diken. Han har köpt en stor båt och behöver svängradien är hans motivering.

Jag kom hem en dag och då hade han gjort detta, vad skall jag göra?

Förtvivlad.
Låter ju som att grannen gjort dig en tjänst..
 
  • Gilla
MicBer
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har hängt här rätt länge nu, och varje gång jag läser ett inlägg som ditt så tänker jag att "har vi en endaste gång sett ett inlägg av denna typ som var ett "troll" och varje gång kommer jag till samma slutsats att nej, det har vi inte. Troll finns det gott om, men dom startar inte hittepåtrådar om vändplaner på sin mark.
Va snackar du om.?
Är du seans häxjakt gast/troll letare
 
T Träbocken skrev:
Låter ju som att grannen gjort dig en tjänst..
Hur får du ihop den fantasin?
Är det en tjänst att på sin egen tomt få en yta använd som vändplats som du själv absolut inte har någon användning av?
Titta på ritningen i TS inlägg så kanske du förstår att detta var ingen tjänst.
Bils finns i inlägget här under. Bara peka på pil uppåt så ser du den.
D Bubblebubb skrev:
Bild
 
  • Gilla
Carcoza och 1 till
  • Laddar…
A andersda skrev:
Det finns många som är både tvärsäkra och kaxiga på internet.

Det finns en tydlig ' du muckar inte med mig' vibb i hans agerande. Jag gillar det.
Du muckar inte med mig vibb??

"vad du än gör mot mig så kommer jag städa undan efter dig - utan att gnälla" - vibb menar du?:thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
ErikLtz och 3 till
  • Laddar…
B Bichonen skrev:
Hur får du ihop den fantasin?
Är det en tjänst att på sin egen tomt få en yta använd som vändplats som du själv absolut inte har någon användning av?
Titta på ritningen i TS inlägg så kanske du förstår att detta var ingen tjänst.
Bils finns i inlägget här under. Bara peka på pil uppåt så ser du den.
Va sur man kan va då.
Är ritningen någorlunda skalenlig så skulle jag lätt nöja mig med en räkmacka för att få lite stödfyllning o va nöjd med det...
 
Bra jobbat Bubblebub, du löste det, kanske för stunden enbart men på ett sätt som du tyckte var lämpligt där budskapet nog gick fram. Bry dig inte om vissa på det här Forumet som tycks ta som sin uppgift att skuldbelägga den som råkar ut för egenmäktiga skitstövlar istället för att komma med konstruktiva lösningar.
Tycks vara ett förekommande problem i många trådar där folk råkar ut för översittarfasoner, belackarna kanske tillhör samma typ av människor...

Mike
 
  • Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
T Träbocken skrev:
Va snackar du om.?
Är du seans häxjakt gast/troll letare
Vad snackar du om? Jag har svarat en annan person.
 
  • Gilla
Träbocken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.