T Tosse skrev:
Har du på integrationschecken då? Man kan välja hur det ska vara. För mig varnar den och så kan man välja om man vill kolla upp det eller fortsätta ändå.
Det löste problemet. Tackar!!
 
K Kirderf85 skrev:
Det enda apn de har är 4g.tele2.se
Så borde inte fungera att komma åt det externt via appen om man drar ur internetkabeln.
Det kan jag - men fick aldrig något meddelande (varken push eller SMS) att ethernet inte finns. Såg det när jag gick in i appen dock
 
P Pickadollen skrev:
Det kan jag - men fick aldrig något meddelande (varken push eller SMS) att ethernet inte finns. Såg det när jag gick in i appen dock
Jag har nyligen installerat Ajax och satt i ett Comviq kontant. Jag har inte gjort några inställningar alls men allt funkar. APN = "internet".
Har testat att larma på/av utan Ethernet och det funkar utmärkt och jag får sms vid på/av om jag ställer in det. Kör dock bara med push nu.
Att den inte berättar att den tappar Ethernet är som det ska om man läser vad Ajax anser vara Malfunction, Alerts och Events på länken nedan. Eller är det någon som får meddelande om det?

https://support.ajax.systems/en-us/article/341-how-ajax-notifies-users-of-alerts
 
JustDoIt JustDoIt skrev:
Jag har nyligen installerat Ajax och satt i ett Comviq kontant. Jag har inte gjort några inställningar alls men allt funkar. APN = "internet".
Har testat att larma på/av utan Ethernet och det funkar utmärkt och jag får sms vid på/av om jag ställer in det. Kör dock bara med push nu.
Att den inte berättar att den tappar Ethernet är som det ska om man läser vad Ajax anser vara Malfunction, Alerts och Events på länken nedan. Eller är det någon som får meddelande om det?

[länk]

Du har helt rätt - det är bara när den tappar kontakten med enheter eller server som den ska skicka meddelande. Funkar SIM-kort som det ska så har den ju fortfarande kontakt med seeve
JustDoIt JustDoIt skrev:
Jag har nyligen installerat Ajax och satt i ett Comviq kontant. Jag har inte gjort några inställningar alls men allt funkar. APN = "internet".
Har testat att larma på/av utan Ethernet och det funkar utmärkt och jag får sms vid på/av om jag ställer in det. Kör dock bara med push nu.
Att den inte berättar att den tappar Ethernet är som det ska om man läser vad Ajax anser vara Malfunction, Alerts och Events på länken nedan. Eller är det någon som får meddelande om det?

[länk]
Du har helt rätt. Det är bara när den tappar kontakten med enheter eller server som den ska skicka meddelande. Om man har SIM-kort som har mobildata så tappar den ju aldrig kontakt med server (y).
 
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med simkortet till hubben?
Får felmeddelande: Inget svar

Har min Comviq-inlogg på användarnamn, men det kanske man inte ska ha?
 
  • Mobilskärm med 0 GB surf kvar och 50,01 kr saldo, med knapp för att tanka mer saldo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av SIM-kortinställningar med APN och användarnamn synligt, problem med mobilnätverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Anv o lösen som du rödmarkerat ska lämnas tomma. Dvs där fyller du inte i någonting
 
Du kommer behöva surf på kortet också. Tanka "Standard 250" är mitt tips
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Du kommer behöva surf på kortet också. Tanka "Standard 250" är mitt tips
Mitt problem är alltså att jag fyllde på fel, skulle fyllt på surf istället?
 
M minitoy skrev:
Mitt problem är alltså att jag fyllde på fel, skulle fyllt på surf istället?
Japp. Standard 250 som Erik skrev ovan. 1 GB (tror jag) som är giltigt i 1 år - för 250 kr
 
M minitoy skrev:
Mitt problem är alltså att jag fyllde på fel, skulle fyllt på surf istället?
Gjorde samma..ring comviq så fixar dem det
 
P Pickadollen skrev:
Japp. Standard 250 som Erik skrev ovan. 1 GB (tror jag) som är giltigt i 1 år - för 250 kr
Finns tom 0,2 GB som är giltigt i 12 månader, det räckte 11 månader för mig och kostar lite mindre än 1 GB.
 
L Lund skrev:
Finns tom 0,2 GB som är giltigt i 12 månader, det räckte 11 månader för mig och kostar lite mindre än 1 GB.
Vart finns dom? För mig står det "gäller 30 dagar". Är det för att jag har ett refillkort?
 
M minitoy skrev:
Vart finns dom? För mig står det "gäller 30 dagar". Är det för att jag har ett refillkort?
Jag har också kontantkort. Logga in, välj "Tanka" uppe till höger och sedan ditt nummer. Du ska du kunna välja "Standard 0,2 GB".
 
  • Skärmbild av mobiloperatören Comviqs webbsida med olika surfalternativ och priser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lund skrev:
Jag har också kontantkort. Logga in, välj "Tanka" uppe till höger och sedan ditt nummer. Du ska du kunna välja "Standard 0,2 GB".
Har inte den. Har dessa.
 
  • Skärmdump av mobiltelefon som visar olika mobilabonnemangspaket med information om samtalsminuter, SMS, MMS och surfmängd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Comviq har inte världens bästa hemsida ;)
Om Du går via kontantkort, längst ner på startsidan, så får Du även med alernativet standard
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.