Formellt sett inte bil, men mitt nya åk:
Svart motorcykel parkerad på gräs med sadelväskor och kromdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fruns nya åk:
En maroonfärgad Yamaha-motorcykel parkerad på en släpvagn med en röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Video att lyssna på medan ni tittar på bilderna:
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Passater är inte billiga längre :surprised: Kompisen plockade ut en Alltrack häromdagen, 600,000kr + för en Folka :oops:

Jag handlade en typ fullsmetad Passat V6 Syncro-99a (på den goda tiden med Torsen) för 320.000kr. Så dubbla priset på 20år... Iofs. mer tech i nya men vaf...:seenoevil:
Då verkar din polare ha plockat på med typ all extrautrustning. Då är det klart att det blir dyrt, oavsett vilket märke man talar om. Väljer man att lägga sig mer lagom men ändå inte snålt med utrustning så tycker jag inte de är så farligt dyra. Snabb koll hos lokala VW-säljaren visade att det just nu finns kampanjbilar, Alltrack för 348700:- med rätt ok utrustning. Motsvarande Volvo V60CC kan man få för strax över 350 och en V90CC för strax över 400. Skulle säga att VW ändå ligger helt ok i pris. Nu har de ju också Skoda som billigare alternativ för de som vill köpa en "folkbil". Min Octavia Scout med rätt mycket utrustning gick loss på typ 275000:- förra året.
 
K Kurtivan skrev:
Å min Passat TDI -98 har passerat 56000 mil
Imponerande, kör själv en Avensis -99 med 39000 mil varav drygt 20000 av mig och överväger inte ens ett byte innan 40000, ett beslut som togs vid 35000.
 
S Stuff skrev:
Då verkar din polare ha plockat på med typ all extrautrustning. Då är det klart att det blir dyrt, oavsett vilket märke man talar om. Väljer man att lägga sig mer lagom men ändå inte snålt med utrustning så tycker jag inte de är så farligt dyra. Snabb koll hos lokala VW-säljaren visade att det just nu finns kampanjbilar, Alltrack för 348700:- med rätt ok utrustning. Motsvarande Volvo V60CC kan man få för strax över 350 och en V90CC för strax över 400. Skulle säga att VW ändå ligger helt ok i pris. Nu har de ju också Skoda som billigare alternativ för de som vill köpa en "folkbil". Min Octavia Scout med rätt mycket utrustning gick loss på typ 275000:- förra året.
Ja rena bilar är livet för kort för att köra ;) Han försökte med en GTE men de va 1års leveranstid på dom...

Därav jag jämförde med den välutrustade Passaten jag plockade ut 20år tidigare (ej taklucka, GPSför 30.000kr och nått mer), vill minnas att jag nästan kunde plocka ut 2st bas 1.6L Passater för samma summa som jag la för min. Sen att det hamna en 25.000kr Stereo i den efter gör den väl inte billigare heller :seenoevil:
 
T Troberg skrev:
Formellt sett inte bil, men mitt nya åk:
[bild]

Fruns nya åk:
[bild]
Nice, skulle ni hälsa om ni mötte mig på min MC-reggade? ;) Jag brukar vinka kraftigt på skoj, inte många som vinkar tillbaka :crysmile:

En gul och svart lerig fyrhjuling parkerad framför en garageport, med en lila fluga bunden på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Åker i en Transit sen 1,5 år tillbaka. I stort sett trevlig bil, men med primitiv fjädring som gör den vinglig och struttig bak med bladfjädringen.
Har väl inget att komma med när det gäller inredning, vi flyttade över allt från tidigare Trafic. Skulle nu i efterhand bytt ut plastgolvet i skåpet, det är halt och räflorna på längden samlar bara skräp.
Sen ska du fråga verkstaden om låsen är omprogramerade, det gick en stöldvåg över västkusten för tjuvarna kommit på att det var fånigt enkelt att ta sig in i skåpet.
De har kommit på nu att det räcker och barnsäkra skjutdörren så kan de inte ta sig in som de brukat genom att klippa hål i dörrplåten för att dra i vajern till låset.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
De har kommit på nu att det räcker och barnsäkra skjutdörren så kan de inte ta sig in som de brukat genom att klippa hål i dörrplåten för att dra i vajern till låset.
Det här var enklare än att klippa hål i bilen, men jag vill inte sprida på nätet hur man gör.
 
Isakare Isakare skrev:
Det här var enklare än att klippa hål i bilen, men jag vill inte sprida på nätet hur man gör.
Skicka gärna PM då så ska jag höra med Ford.
 
Patrik440
Patrik440 Patrik440 skrev:
Får kanske bli lite fler bilder senare när jag kommer hem .

/ P
Klassisk bil med öppen motorhuv visar en välunderhållen motor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gulgrön papegoja sitter på en grå klassisk bil i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husbil parkerad på gräs med markis och bord under, renoveringsprojekt påbörjat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Imponerande, kör själv en Avensis -99 med 39000 mil varav drygt 20000 av mig och överväger inte ens ett byte innan 40000, ett beslut som togs vid 35000.
Toyota is the shit.! Men tror Volvos rödbockare vinner..
 
Staffans2000
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild] [bild] [bild]

/Patrik
En Chrysler 66a? Bra val. En av de snyggaste sena sextialarna!

P.s.
Kul att du fått tummen upp för din gräsmatta av "Husqvarna"!:)
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Har Toyota Corolla 2004; har kört den i 10 år och nu behövs en hel del kostnader om jag ska behålla den. Den har knappt gått 20' mil. Är annars nöjd med bilen.

Har sett på en WWW Polo från 2014. Har gått drygt 1' mil. Men den är betydligt mindre än Corollan och jag är tveksam till att den bekvämt rymmer 3 småungar jämte föräldrar. För mig själv och jycken är den perfekt. Priset är också ganska bra.

Hur är Polon av denna årgång?
 
Om jag minns rätt nu så har en 2014 fel motor med kamremsproblem, från 2015 är detta fixat.

Man får plats rätt ok i bilen, det svåra är att få plats med alla prylar man ska ha med sig.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Om jag minns rätt nu så har en 2014 fel motor med kamremsproblem, från 2015 är detta fixat.
Intressant! Ska kolla detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.