Staffans2000
Det är grannens egendom.
Kör fram till hans infart och fråga -"Var vill du att jag tippar dom!"

Fega pojkar får inte kyssa vackra flickor

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
Riggen och 18 till
  • Laddar…
Brukar vara rätt lugn, men om en granne skulle göra en väg på min tomt.. pga att han inte vill förstöra sina diken?? Ja då är bägaren full direkt

Plantera lite små buskar eller träd i kant med tomtgränsen. Ställ dit några tunga blomkrukor tills han ordnat sin egen väg? Verkar vara en dryg granne, ge honom inte en millimeter att använda...
 
  • Gilla
StefanF67 och 15 till
  • Laddar…
Går ju att montera trumma för vattnets framfart i en bit av diket så kan han anlägga körbana ovanpå.
 
  • Gilla
azellen och 12 till
  • Laddar…
Har inte TS ansvar för sin tomt nu när det ligger en massa massor där det låg innan, I ett dike om jag förstår det rätt?

Hur påvrrksr det a vattning en? Skadar det vägen?

Blir det TS som får ta skiten för detta i första ledet för TS inte vill bråka
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Jag tänker som Utsättaren, det går utmärkt att lägga rör i diket och sedan lägga igen dem på hans egen mark. Det är varken dyrt eller komplicerat. Det finns ingen anledning att du ska acceptera att grannen gör åverkan på din mark – allra minst när det sker utan att grannen ens har pratat med dig först! Jag är i vanliga fall ganska konflikträdd, men en sedan här sak hade fått mig att tända på alla cylindrar. Räta på ryggen och låt ilskan ge dig mod. Säg till honom att ta tillbaka sina fyllnadsmassor omedelbart. och säg att du annars tänker dumpa dem på hans infart – varje gång han får för sig att lägga dem på din mark. Komplettera med att ställa upp någon form av hinder som hindrar honom – men naturligtvis inte räddningstjänst eller liknade – att ta ut svängarna på din mark.
 
  • Gilla
Bettan74 och 3 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Jag har anmält det till vägföreningen men han sitter med i styrelsen. Allt ser ganska mörkt ut just nu. :(
sitter han i styrelsen och gör sånt ska han bort tycker jag
 
  • Gilla
Elektra och 21 till
  • Laddar…
Ordet tomt används ofta fel i sådana här sammanhang, inte osannolikt är det TS mark men inte hans tomt det handlar om. Vidare kan vi gissa att vägen kanske bara är dikad på ena sidan (grannens) och att det därför är lättare att bredda vägen lite på TS sida än på grannens.

Jag säger alltså inte att det är såhär, utan att det skulle kunna vara så. Vidare kan det också vara så att det hela skett inom vägområdet, varvid uppsättande av staket exempelvis skulle vara otillåtet för TS.

För att komma med seriösa och bra råd behöver vi veta mer. Just nu skulle jag dock avråda TS från att ta bort gruset, det är rent sv möjligt att det skulle vara ett större brott än grannens placerande av det där.
 
  • Gilla
kalleninen och 9 till
  • Laddar…
Om du polisanmäller honom, det kommer kriget. Försöker klara det på snällt sätt, om det går inte gör som du tycker att det är bäst.
 
Polisen är inte rätt väg för sådant här. Däremot har flera använt sig av Kronofogden.
Men börja med att kolla med någon annan i styrelsen dels var vägkanten faktiskt går och dels om det går att få bort hans "radie".
 
  • Gilla
Manuel Manolo och 2 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Jag funderar på att hyra ett släp i helgen och skotta upp massorna och kör till återvinningen, köpa en spade också. Får man lämna massor på återvinningscentraler?
Du ska inte behöva göra ett dugg. Grannen ska återställa din mark.
 
  • Gilla
Manuel Manolo och 6 till
  • Laddar…
D09
Gör ytan obrukbar för ändamålet på billigaste möjligaste sätt.
 
  • Gilla
Eskes och 1 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Gör ytan obrukbar för ändamålet på billigaste möjligaste sätt.

+1 på denna, plantera en buske vetja! Det är en passivt-aggressiv handling du kan göra som kommer göra att grannen fattar vinkeln utan att ni behöver bli osams.

Jag hade dock agerat annorlunda och traskat över och frågat vad han pysslar med.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Newgolds och 7 till
  • Laddar…
TS? Vart tog du vägen?
 
  • Gilla
  • Haha
matsgran och 1 till
  • Laddar…
Eller se det som att grannen byggt en parkeringsplats åt dig. Perfekt ställe att parkera bilen på låter det som.
 
  • Gilla
  • Haha
Eskes och 12 till
  • Laddar…
M milos.mitrovic.doca skrev:
Om du polisanmäller honom, det kommer kriget. Försöker klara det på snällt sätt, om det går inte gör som du tycker att det är bäst.
Kriget har visst redan kommit. Det är väl typ den vanligaste krigshandlingen; att annektera andras mark?
Jag antar att det är uteslutet att gräva ner fordonsminor i de nya schaktmassorna? Nä, det är en dålig idé, förresten. Då får du bara ännu mera skrot att ta hand om (bil- o båtdelar) och sen kanske någon oskyldig kommer till skada.:thinking:
Nä, plantera nåt fint där, vetja. I en jättestor o tung betongkruka.
 
  • Gilla
Sammy_j och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.