C CAH skrev:
Har du tips på nån hemsida?
Se inlägg 5641.
Vissa delar lagerhålls av olika butiker, men ddt är googling som gäller för att hitta dem.
 
martin43 martin43 skrev:
010-5517116
positec-repair@rts-services.de
Clas Olsson kan ta hem reservdelar om du mailar dem reservdelsnumret.
Ok, vem ska jag maila vad? CO eller det tyska företaget?
 
C CAH skrev:
Ok, vem ska jag maila vad? CO eller det tyska företaget?
Det kan du välja själv.

Om du vet reservdelsnumret kan CO ta hem åt dig. Eftersom CO sålt Worx kanske de har reservdelskataloger också. En reservdelslista följde med klipparen när du köpte den. Finns även en del online.

Det tyska företaget kan du också köpa av och eftersom de vet vad det är för grejer kan de också hjälpa dig med rätt reservdel etc.
 
martin43 martin43 skrev:
Det kan du välja själv.

Om du vet reservdelsnumret kan CO ta hem åt dig. Eftersom CO sålt Worx kanske de har reservdelskataloger också. En reservdelslista följde med klipparen när du köpte den. Finns även en del online.

Det tyska företaget kan du också köpa av och eftersom de vet vad det är för grejer kan de också hjälpa dig med rätt reservdel etc.
Då jag försöker beställa på CO får jag upp att varan är slut i lager. Åter 2019-07-12.....

Undrar om de har kretskortet i Tyskland då?
Får maila dem istället....
 
C CAH skrev:
Då jag försöker beställa på CO får jag upp att varan är slut i lager. Åter 2019-07-12.....

Undrar om de har kretskortet i Tyskland då?
Får maila dem istället....
Hur gick det för dig Cah? Fick du tag i företaget i Tyskland? Jag behöver köpa sensorn fram och det blir lite kämpigt att vänta till mitten av juli för att få den från CA.
 
Känns som att när klipparen ger upp nästa gång så får det bli en Husqvarna.
Var ju guld värt med servicen hos HP Schou samt tillgång på vissa delar hos Clas Ohlson.
Ingen maskin är ju bättre än just den service man kan få när det krånglar.
De har nog skjutit sig själva i foten om de har sagt upp avtalet med Hässleholm...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F Farbror Abraham skrev:
Hur gick det för dig Cah? Fick du tag i företaget i Tyskland? Jag behöver köpa sensorn fram och det blir lite kämpigt att vänta till mitten av juli för att få den från CA.
Nope, mailade dem men inte fått något svar... känns oseriöst
 
C CAH skrev:
Nope, mailade dem men inte fått något svar... känns oseriöst
Då är de nog snart borta från den svenska marknaden ...
 
Fick
J jannesol skrev:
Då är de nog snart borta från den svenska marknaden ...
Fick precis mailsvar. Finns inte i lager och de uppger att cirka 8 veckor innan leverans. Och CO har leveransdatum i början av juli, enligt deras hemsida.... då det blir att ta fram handjagaren denna sommar.....
Ja, det var väl för bra för att vara sant, det här med Worx-klipparen....
 
Preben Bogeballe Preben Bogeballe skrev:
Kretskort till laddstationer
Kolla här [länk]

Frågan är om det är samma kretskort?
Annat artikelnummer...
62 euro inkl frakt
 
Redigerat:
Preben Bogeballe Preben Bogeballe skrev:
Kretskort till laddstationer
Kolla här [länk]
Till vilken modell är det? Jag har WG796E.
 
Katastrof med service numera. Alltid varit nöjd annars med min Worx. Har ett helvete att få tag på ny knappsats.
 
Känns ju lite oroande för mig som just köpt ny Landroid. .
Kan man inte anmäla till KO, de får ju se till att hålla med reservdelar i 10 år iaf?
Om de figurerar hos KO nu när de lanserar stort 2019 års modeller så lär de väl reagera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.