J JohanLun skrev:
Exteriör såg drägligt tidlös ut. Interiör bara brackig... I min smak. Vi får se om 15år om stilen står sig. Jag tror allt är utbytt och ytskiktsrenoverat då.
En inredning har väl inte så lång livslängd idag hursom?

(viss irono, men ack så sant i många fall)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
[länk]

Villa Panorama av Pål Ross på Ekerö, 14 950 000 kr.
Åh, jag har en dröm om att bygga ett runt (eller semi-runt hus) hus.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ligger alltid dessa husen i tveksamma områden? Betalar man norr om 14 Miller vill man ju bo i Bromma, djursholm osv
För att du betalat 14 mille, sluta vara så snål nu Malmgren! När blev du såsse?

(skrivet med mycket glimten i ögat!)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
:) Nja, inte så vanligt med 30 Mkr i Täby, tror jag.
Men du får en rejäl stuga på Lidingö med rimlig tomt för. 22 Mkr:

[länk]
Varför vill någon betala 32msek för ett nybyggt "radhus" (nästan) när man får en stor villa för 22? Kanske är läget? Eller bacillskräck så man vill bo i något nytt, men troligen är det mer gift och bakterier i ett nybyggt hus där 200 byggubbar passerat än i ett inbott...
 
J JohanLun skrev:
Varför vill någon betala 32msek för ett nybyggt "radhus" (nästan) när man får en stor villa för 22? Kanske är läget? Eller bacillskräck så man vill bo i något nytt, men troligen är det mer gift och bakterier i ett nybyggt hus där 200 byggubbar passerat än i ett inbott...

Ja, det kan man fråga sig.
 
AndersPS AndersPS skrev:
För att du betalat 14 mille, sluta vara så snål nu Malmgren! När blev du såsse?

(skrivet med mycket glimten i ögat!)
Det är en kollega på jobbet som just köpt en lägenhet hon egentligen inte har råd med, hon äter matlåda på jobbet för att det ska gå runt. Måste man ändra sina levnadsvanor har man köpt för dyrt tycker jag. Jag kommer aldrig sluta med vinlunch ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Jobba???:cool:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
B b8q skrev:
Här får man anta att det VERKLIGEN är mycket renovering, med tanke på att de inte ens lägger ut några interiörbilder!

[länk]
Troligen. Men cool hus!
 
Skulle inte ni hemnet-knarkare kunna hjälpa till och hitta ett hus som är coolt i bemärkelsen BIYTOR. Finns det inte ett arkitekritat snyggt hus som också har trippelgarage, verkstad, förråd (helst med truck men det är inte ett krav) och sedan allt det vanliga som vi ser hur mycket som helst av här i tråden?
 
  • Gilla
gnilrub och 7 till
  • Laddar…
harry73
B b8q skrev:
Här får man anta att det VERKLIGEN är mycket renovering, med tanke på att de inte ens lägger ut några interiörbilder!

[länk]
Andra liknande hus på samma gatan såldes för 10 miljoner eller mer, så man har lite pengar att lägga på en renovering.
 
harry73 harry73 skrev:
Andra liknande hus på samma gatan såldes för 10 miljoner eller mer, så man har lite pengar att lägga på en renovering.
Ja, taxeringsvärdet är ju på över 7 miljoner, så att huset har ett utgångsbud på "bara" 5,5 miljoner indikerar ju att man bör nog avsätta några miljoner till renoveringen.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
A artesuave skrev:
Hitta dessa två på hemnet:

[länk]

[länk]
Hus med 900 kvm tomt i Krokom för 9 millar? Grannen har säkert 3-4000 kvm och betalade några hundra tusen?
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
A artesuave skrev:
Hitta dessa två på hemnet:

[länk]

[länk]
Vilken utsikt på den andra där! Den första var väl inte supersnygg på utsidan...?

PS. Är det bara jag som tänker att det är bra om föräldrarnas sovrum är långt ifrån barnens sovrum, så barnen slipper höra när päronen knullar? :D
 
  • Haha
HeleneP och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.