Svar 2 180min
Först och främst tiden.
I vårat stressade samhälle så är tiden dyrbar så eftersom en vanlig Svensson lägger minst en vecka per år på gräsklippning så vill jag gärna lägga den tiden på bygga på huset eller på Byggahus.se

Grannfriden,att klippa gräset i vårat radhusområde stör grannar, kanske inte jättemycket men en robot är helt ljudlös samt är ”ballfaktorn” hög.

Finare matta,mattan klipps regelbundet och resultatet av mattan blir mycket bättre, eftersom du slipper klippa så kan du lägga lite tid på te x gödsling och skötsel av mattan.

Skadedjur? Vad jag hört så slipper man mördarsniglar för att mattan klipps regelbundet ,sorkar och mullvaden ska också skrämmas av elslingan. Hoppas också att alla rådjur som äter upp barnens jordgubbar skräms iväg av roboten.
Så en robot gräsklippare skulle helt klart göra att man blir en bättre människa;)
 
2. 180 min

Det är snart dags att klippa gräsmattan och har länge suktat efter en grym gräsklippare av robot-typ. Kan det vara dags för mig att vinna den fina maskin?
 
Svar: 2, 180 minuter

Som nybliven och därmed blåögd husägare för två år sen blev jag övertalad av grannen att köpa hennes klippare för en tusenlapp plus en skottkärra kluven ved. Det visade sig vara en väldigt dålig idé.
En gammal och sliten gul gräsklippare med rost och löst handtag bredvid en skottkärra på en ojämn gräsplätt.
Bara någon vecka senare började gräset peta ut ur det som visade sig vara ett helt sönderrostat klippdäck. Jag insåg också att handtaget inte skulle vara så löst som det var, utan det beror på att det saknas en bult. Känns inte som jag behöver nämna att det krävs minst 10 ryck innan den ojämna gången kommer igång.
Närbild av ett sönderrostat gult klippdäck på en gräsklippare med gräsrester och synliga skador. Del av ett svart gräsklipparhandtag med en saknad bult, bakom syns en gräsmatta.
Roboten skulle inte bara göra att man slipper använda monstret ovan. Denna specifika robot är precis i min smak: automation som inte är för krånglig!
 
180 min

Drömmer om en hjälpreda till min stuga,
Vill överraska en nyopererad fruga.
Robotgräsklipparen vore en utmärkt tröst,
När benen sviker oss på ålderns höst.
En välskött gräsmatta vore toppen,
Samtidigt som vi pensionärer spar på kroppen!
 
Hej
Svar 2 - 180 min

Här kommer ett sent svar till tävlingen..
Det skulle var ett riktigt KLIPP om jag vann en LÄTTANVÄND robotgräsklippare, min handjagare till klippare kan tyvärr inte klassas som lättanvänd eller användarvänlig. Så en Lyfco E1750 är mer än välkommen hem till mig.

/Johan
 
Tävlingen är avslutad! Jag återkommer under dagen med meddelande om vem som vunnit! :)
 
  • Gilla
Bluenose och 6 till
  • Laddar…
Oj så roligt att läsa alla motiveringar! Roligt också att så många vill vara med och tävla. Vinnaren är nu utsedd, och vi säger grattis till medlemmen Bluenose, som hade en kort och kärnfull motivering som löd: "2 trasiga åkgräsklippare, en 2-åring, en gravid fru. Say no more." Naturligtvis ska du ta hand om din växande familj och överlåta gräsklippningen till roboten!
 
  • Gilla
Amalia85 och 2 till
  • Laddar…
Svar: 180 minuter.
Motivering: Denna skulle vara perfekt för vår familj. Vi har en stor men plan gräsmatta som skulle må bra av kontinuerlig gräsklippning. Så har vi mer tid till spendera med vår tre små barn:)
 
Så vilken stackare fick Kina klipparen hemskickad till sig?
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Så vilken stackare fick Kina klipparen hemskickad till sig?
Har du inte hört? Det var du som vann! Tillsammans med klipparen skickas också en specialutgåva av ”Särskrivarens guide till galaxen” och en påse torkade plommon att lindra din förmodade förstoppning!

Surgubbe där ;)
 
  • Gilla
  • Haha
holmberg87 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.