F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Något mer som är intressant är att jag inte hittar någon "made in China" överhuvudtaget...
Finns det ens ett krav att dt skall stå, beror väl på produkt om det är ett krav? Grizzly tools är ju rilmligtvis dom som står för importen till EU.
 
F fsn skrev:
Finns det ens ett krav att dt skall stå, beror väl på produkt om det är ett krav? Grizzly tools är ju rilmligtvis dom som står för importen till EU.
Jag har fått för mig att Kina krävt att det skulle stå på saker tillverkade där?

Men det kanske förändrats...
 
F fsn skrev:
Det där var väl ungefär så mycket fel Grizzly som det öht kan bli eller vad tror du själv? ;)
Ja, det är nog så, tyvärr... När man kollar närmare på tyska Grizzly så har de tillverkat åt andra företag än Lidl, så det kanske inte är deras egna bolag...
 
Insidan på det lilla batteriet...
 
  • Öppnat litet batteri som visar en blå cell och delar av kretskortet, märkt med specifikationer "C18650P-2000mAh +3.6V".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskortet inuti ett batteri, med komponenter och lödpunkter synliga, mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har fått för mig att Kina krävt att det skulle stå på saker tillverkade där?

Men det kanske förändrats...
Vet ej men låter orimligt. Vet dock att Kina kräver producerande land och även adress utskrivet på prylar som säljs på deras marknad och då är det inte CE längre utan CCC.
 
Någon som har åsikter om borrhammare PBHA 12 A1 för 599kr eller korslinjelasern PKL 7 C3 för 299kr?
 
F fsn skrev:
Det där var väl ungefär så mycket fel Grizzly som det öht kan bli eller vad tror du själv? ;)
Sorry! Vad tror du om denna?
https://grizzly-shop.de/
 
F
Immobil Immobil skrev:
Sorry! Vad tror du om denna?
[länk]
Ja, den tror jag mer spot on. Man blir ju jävligt nyfiken på vad Grizzly och Lidl har för deal? Vilket som så känns det rätt smart att låta nån som kan verktyg och kravställningen mot tillverkare hantera det (om det nu är så det är, bara en gissning???)
 
En Borrhammare bör väl vara lite mer kraft i för att vara användbar?
Känns som det hör hemma i 20V segmentet av prylar om man övht ska ha en batteridriven.


A anhack skrev:
Någon som har åsikter om borrhammare PBHA 12 A1 för 599kr eller korslinjelasern PKL 7 C3 för 299kr?
 
Ni som testat PARKSIDE PBSA 12 C2, vad tycker ni om den?
Verkar trevlig, men för 399 kr känner man sig skeptisk.

Det här chuck-systemet, verkar det hålla eller är det glappigt t.ex.?
 
Redigerat:
Humulus Humulus skrev:
En Borrhammare bör väl vara lite mer kraft i för att vara användbar?
Känns som det hör hemma i 20V segmentet av prylar om man övht ska ha en batteridriven.
Det är nog så, nöjde mig med krysslasern.
 
A Alko skrev:
Ni som testat PARKSIDE PBSA 12 C2, vad tycker ni om den?
Verkar trevlig, för 399 kr känner man sig skeptisk.

Det här chuck-systemet, verkar det hålla eller är det glappigt t.ex.?
Är det skruvdragaren du pratar om?

I så fall skulle jag säga att den känns betydligt dyrare.. Chucken är lite glapp, men känns gedigen, bitsfästet/axeln som kommer ur maskinen känns bättre.... Hela maskinen, inkl batterierna, är gjorda i glasfiberförstärkt nylon... Jag funderar nästan på att köpa en till, bara för att slippa byta bits...
 
Humulus Humulus skrev:
En Borrhammare bör väl vara lite mer kraft i för att vara användbar?
Känns som det hör hemma i 20V segmentet av prylar om man övht ska ha en batteridriven.
En 12v räcker gott till lägenhetsinnehavare som bara behöver få upp lite tavlor och hyllor på väggarna, mer än så blir det lite klent till.
 
Köpte som sagt en bitssats förra gången den fanns på Lidl. Om det är samma metall i bitsen, och det verkar det vara så ser mitt T25 ut såhär efter ett par tusen skruv.
Slitet T25-bitshuvud hållet mellan fingrarna mot en vit bakgrund som visar slitage efter användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.