Jag är inte helt övertygad om att det var batteriet som sabbade klipparen. Den har betett sig lite konstigt: inte orkat till stationen, inte velat ladda, osv, det var därför jag beställde nytt batteri. Men efter det här fiaskot har jag satt i det gamla litium-batteriet i min andra klippare och det har fungerat felfritt i två veckor nu.

Har beställt ett nytt moderkort. Tvåtusentrehundranånting. Det är väl inte värre än att de får tillbaka det om felet kvarstår.
 
Hur har det gått med moderkortet?
 
Jadu... vad säger man. Här är vår mailkonveration. Jag har vänt på ordningsföljden, så det blir lite lättare att läsa.

Från: info@worxlandroid.com <info@worxlandroid.com>
Skickat: den 11 maj 2018 21:01
Till: Landroidservice HP SCHOU <landroidservice@hpschou.se>
Ämne: Landroid web request from Sweden

Customer feedback from landroid website

topic: I need technical support
name: Xxxxxx
surname: Xxxxx
email: Xxxxxx@Xxxxxs.com
phone:
model: WG795E
serial number:
subscribe: yes
country: Sweden
wesite country/language: sv-SE

message:

Min landroid havererade när jag bytte batteri till ett "ombyggnadskit" jag
köpt från Duabhuset. Nu har den plötligt version 0.64 och vägrar starta. Med
batterikittet skulle följa ett uisb-minne med mjukvara, men det saknades så
jag stoppade bara i batteriet.
Vore tacksam om ni snarast kunde maila mig senaste mjukvaran till
Xxxxxx@Xxxxxs.com.

Mvh Xxxxxx Xxxxx
From: Landroidservice HP SCHOU
Sent: Tuesday, May 15, 2018 12:54 PM
To: Xxxxxx@Xxxxxs.com
Subject: SV: Landroid web request from Sweden

Hej.

Bifogar senaste mjukvaran.

Med vänliga hälsningar/Kind regards
Worx Service & Supportteam
HP SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
Från: Xxxxxx Xxxxx <Xxxxxx@Xxxxxs.com>
Skickat: den 15 maj 2018 15:49
Till: Landroidservice HP SCHOU <landroidservice@hpschou.se>
Ämne: Re: Landroid web request from Sweden

Hej!

Tack för filen, det var snällt. Tyvärr funkar det inte riktigt hela vägen,
nu står det 0.95F som versionsnummer. Nu får jag den dock att klippa lite,
men vågar inte låta den sitta i laddstationen förrän jag vet att det är rätt
mjukvara.

Finns det något jag kan göra? Finns det något ni kan göra? Är ju tacksam om
jag slipper skicka in klipparen till er.


Mvh Xxxxxx Xxxxx
From: Landroidservice HP SCHOU
Sent: Monday, May 21, 2018 11:54 AM
To: Xxxxxx Xxxxx
Subject: SV: Landroid web request from Sweden

Hej,

Ett kostnadsförslag kostar 1 000 kr och där ingår följande.
•Frakt från dig till oss.
•Genomgång/felsökning av din klippare
•Återkoppling med prisuppgifter för eventuell reparation.

För att ta hit klipparen för ett kostnadsförslag så behöver vi följande
uppgifter:
Namn:
Adress:
Postnr:
Ort:
Mobil:
Modell:
Serienummer:
Pinkod:
Inköpsställe:
Felbeskrivning:

Vill ni ha frakthandlingarna via brev eller e-post?

När vi har mottagit ovanstående information så skickar vi frakthandlingar
till den angivna adressen.
Därefter packar du ner klipparen samt eventuella tillbehör i en kartong och
kontaktar Postnord på
0771-33 33 10 för hämtning av paketet.

Med vänliga hälsningar/Kind regards
Worx Service & Supportteam
HP SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
Phone: +46 (0)771 808 060
Fax: +46 451 414 00
Website: www.hpschou.com
Från: Xxxxxx Xxxxx <Xxxxxx@Xxxxxs.com>
Skickat: den 21 maj 2018 20:07
Till: Landroidservice HP SCHOU <landroidservice@hpschou.se>
Ämne: Re: Landroid web request from Sweden

Hej!

Tack för ert svar. Min fråga kvarstår fortfarande: Vad kan ni göra? Jag är
inte så sugen på att lägga en tusenlapp på att skicka maskinen, vara av med
den i flera veckor för att sedan ändå bara få förslaget att byta moderkort,
då kan jag ju lika gärna göra det själv på några minuter.

- Finns det något ni kan göra, som inte jag kan göra? Eller kommer ni göra
exakt samma moment som jag redan gjort?
- Vad kostar ett nytt moderkort?
- Kan jag skicka endast moderkortet till er, för felsökning?


Mvh Xxxxxx Xxxxx
From: Landroidservice HP SCHOU
Sent: Tuesday, May 22, 2018 3:29 PM
To: Xxxxxx Xxxxx
Subject: SV: Landroid web request from Sweden

Hej Xxxxxx. Att din klippare inte startar kan bero på så mycket mer än
moderkortet så det kan vi inte säga innan vi tittat på klipparen här. Man
kan såklart testa att köpa ett moderkort och hoppas på det bästa men
moderkortet är ganska dyrt. Kostar 2314kr. Återkom hur du vill göra.

Mvh
Xxxxxxxx Xxxxxxxx
Serviceavdelningen/Service Department

HPV SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
Från: Xxxxxx Xxxxx <Xxxxxx@Xxxxxs.com>
Skickat: den 31 maj 2018 20:48
Till: Landroidservice HP SCHOU <landroidservice@hpschou.se>
Ämne: Re: Landroid web request from Sweden

Hej!

Tack för ert svar. Vänligen sänd mig ett nytt (eller begagnat om ni råkar ha ett sådant till bra pris) moderkort, det är väl inte mer komplicerat än att jag skickar tillbaks både kort och klippare till er, om det mot förmodan skulle vara något annat fel. Se gärna till att moderkortet är uppdaterat med senaste mjukvaran och kompatibelt med det litiumbatteri jag köpt:
[länk]

Lägg gärna fakturan i försändelsen, eller skicka den med epost. Jag litar inte jättemycket på postens brevhantering längre.

Klipparens data: se bifogad bild.

Jag bifogar även bild på batteriförpackningen samt batteriet, så att ni kan tala om för mig om det är rätt batteri för denna klipparen, eller ej.


Mvh Xxxxxx Xxxxx

Adress
Postnr Postort

Tel: Telefonnummer
From: Landroidservice HP SCHOU
Sent: Friday, June 8, 2018 6:40 AM
To: Xxxxxx Xxxxx
Subject: SV: Landroid web request from Sweden

Hej!
Absolut kan du testa det men skulle detta inte vara problemet på din klippare så kan man inte få tillbaka pengarna på moderkortet när man satt in de i klipparen. Då det är en elektronik del.
Återkom hur du vill göra.

Mvh
Xxxxxxxx Xxxxxxxx
Serviceavdelningen/Service Department

HPV SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
Från: Xxxxxx Xxxxx <Xxxxxx@Xxxxxs.com>
Skickat: den 8 juni 2018 21:40
Till: Landroidservice HP SCHOU <landroidservice@hpschou.se>
Ämne: Re: Landroid web request from Sweden

Hej Xxxxxxxx!

Menar du på fullaste allvar att det tagit dig fem arbetsdagar att spotta ur dig det svaret? Min begäran kvarstår: vänligen sänd mig ett nytt moderkort med rätt mjukvara och en bekräftelse på att det är rätt batteri jag köpt.


Mvh Xxxxxx Xxxxx
From: Landroidservice HP SCHOU
Sent: Monday, June 11, 2018 8:14 AM
To: Xxxxxx Xxxxx
Subject: SV: Landroid web request from Sweden

Hej,

Du bad om den senaste mjukvaran tidigare i detta mail och det skickade vi till dig.
Korrekt mjukvara för ett lithium batteri till er modell är V0.95F.

Önskar ni så skickar vi er ett moderkort men vi gör er medveten om att det inte går att returnera.
För att skicka ett nytt moderkort 2003899 – PCB, som kostar 2043 kr, frakt inkluderat så behöver vi följande uppgifter

Namn:
Adress:
Postnr:
Ort:
Mobil:

Men som Xxxxxxxx nämner nedan så kan vi inte garantera att detta kommer lösa era problem med klipparen.

Mvh/Best Regards
Joel Xxxxxxx
Serviceavdelningen/Service Department
HPV SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM – SWEDEN
Från: Xxxxxx Xxxxx <Xxxxxx@Xxxxxs.com>
Skickat: den 12 juni 2018 05:44
Till: Landroidservice HP SCHOU <landroidservice@hpschou.se>
Ämne: Re: Landroid web request from Sweden

WTF!

Ska vi hålla på med det här hela sommaren?

Konsumentköplagen gäller alla företag och den är tvingande, så det är inget ni kan förhandla bort genom att försöka få till ett accepterande svar från mig. Anser ni att ni har stöd i lagen för att inte acceptera en retur så har jag svårt att se varför ni trilskas och vägrar skicka kortet.

Prio ett för mig är att få igång maskinen snarast och jag är inte så sugen på att lägga hela sommaren på att maila fram och tillbaka med er. Hur snabbt kan ni reparera min klippare om jag skickar in den till er istället?


Helt utan vänliga hälsningar
Xxxxxx Xxxxx
From: Landroidservice HP SCHOU
Sent: Tuesday, June 12, 2018 8:20 AM
To: Xxxxxx Xxxxx
Subject: SV: Landroid web request from Sweden

God morgon Xxxxxx.
Man kan returnera en vara men då får inte förpackningen vara öppnad, alltså kan du beställa ett moderkort och skicka tillbaka det så länge som förpackningen inte är öppnad.
Om du vill skicka in din klippare till oss får man i nuläget räkna med cirka 2 veckors väntetid från det att klipparen kommer in till oss.
Återkom hur du vill göra.

Mvh
Xxxxxxxx Xxxxxxxx
Serviceavdelningen/Service Department
HPV SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
Hej igen Xxxxxxxx!

Välkommen tillbaka! Även om Joel gjorde ett hjälpligt bra försök att ersätta dig har jag naturligtvis saknat dig. Hoppas du haft lite ledigt och du precis som vi fått njuta av några få droppar regn.

Vi är inte överens gällande en eventuell retur, men det spelar absolut ingen roll så länge jag inte har något att returnera, eller hur? Kan vi inte lämna det problemet tills det är ett problem att lösa? Snälla?

Jag försöker en tredje gång: Vänligen sänd mig ett nytt moderkort till min robotklippare. Alla uppgifter du behöver finns nedan.

Mvh Xxxxxx Xxxxx
Det sista skickade jag nyss. Inte helt utan självbehärskning om man säger så... :mad:
 
Tråkigt att höra. Tänkte jag skulle beställt ett nytt moderkort men vågar inte då supporten känns opålitlig. Ska skicka tillbaks batteriet och lämna worx bakom mig..
 
Har fått henne att beställa ett kort nu. Det skickas från Danmark tydligen.
 
Nu är min klippare igång. Moderkortet dök upp i veckan och jag satte i det igår. Klipparen jobbar förvisso, men jag är inte helt övertygad om att moderkortet var lösningen: den beter sig fortfarande konstigt när jag ska ställa in datum, klipptid, osv. Stänger av sig helt plötsligt och verkar hänga sig med "Good bye" i displayen. Skulle kunna vara knappsatsen som krånglar...
 
Send den ind til reparation hos HP. Schou.
Jeg har fået god og hurtig behandling.
Der er mange ting der kan være galt, så det bør være et professionelt værksted der reparerer den.
 
Strip Strip skrev:
Nu är min klippare igång. Moderkortet dök upp i veckan och jag satte i det igår. Klipparen jobbar förvisso, men jag är inte helt övertygad om att moderkortet var lösningen: den beter sig fortfarande konstigt när jag ska ställa in datum, klipptid, osv. Stänger av sig helt plötsligt och verkar hänga sig med "Good bye" i displayen. Skulle kunna vara knappsatsen som krånglar...
Hej jag har samma problematik, displayen blev helt tom efter flashning av 275_GRAF.bin, lyser men inga tecken. Funderar på om det är moderkortet eller display som är trasigt. Hur gick det för dig, skulle du säga att moderkortet var den felande faktorn? Och byte till nytt löste problemet?

Mvh
Patrick
 
Det var inte lösningen. Jag lade projektet på is över vintern och tänkte beställa en knappsats nu till våren. Men icke, nu har HP Schou släppt märket till nån annan stolle som varken svarar på mail eller telefon. Överväger att köra båda robotarna till tippen och skaffa nåt äldre märke, typ Husqvarna.
 
Strip Strip skrev:
Det var inte lösningen. Jag lade projektet på is över vintern och tänkte beställa en knappsats nu till våren. Men icke, nu har HP Schou släppt märket till nån annan stolle som varken svarar på mail eller telefon. Överväger att köra båda robotarna till tippen och skaffa nåt äldre märke, typ Husqvarna.
Skickar pm
 
Nu är min klippare igång igen, det var knappsatsen som krånglade. Jag beställde en ny från Stokker, skickades från Tallin tror jag.
 
Strip Strip skrev:
Nu är min klippare igång igen, det var knappsatsen som krånglade. Jag beställde en ny från Stokker, skickades från Tallin tror jag.
Ok så funkar det med litium Ion batteriet, vilken promvaruversion har du?
 
V0.95F 25-03-16 står det när jag startar. Funkar bra med litiumbatteriet, har inte haft några problem alls sedan jag bytte knappsatsen. Har även provat med det gamla litiumbatteriet som jag trodde var trasigt när jag beställde det här "konverteringskittet" och även det funkar. Det gamla är en bättre lösning, med en stor batterilåda med invändig kontakt som passar de nya batterierna, utan den fåniga sladden.
 
Strip Strip skrev:
Nu är min klippare igång igen, det var knappsatsen som krånglade. Jag beställde en ny från Stokker, skickades från Tallin tror jag.
Hej!
Vilken klippare har du? Har själv en WG790E.1 där knappsatsen börjat krångla. Får i vissa fall trycka VÄLDIGT hårt på tangenterna. Hittar dock inte "min" knappsats på Stokker's hemsida.
 
Minns inte vilken av mina klippare det var som krånglade. Men jag minns att modellen inte fanns angiven på hemsidan, så jag beställde helt enkelt den knappsatsen som såg likadan ut som min.
Frakten blev ytterligare ett äventyr. Försändelsen adresserades till det utlämningsställe jag angivit, utan att mitt namn fanns på paketet. Personalen på plats tog emot och öppnade paketet och ställde undan det nånstans i tron att det var nån reservdel till dem själva. Det tog ett tag innan jag fick fatt på rätt tjej som kunde tala om var hon gömt min knappsats :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.