13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tror helt enkelt inte @AndersPS lämnat bollhavet ;)
Jodå...
Han var förbi hos mig i torsdags och lämna sin bil....
 
Jo men, det är bra på Fiskalsgatan. Projekten är av lite mindre omfattning och ibland av mindre hus-karaktär också. Bjuder på ett klipp från helgen nedan. Har ett gäng bilder som kanske kan komma upp så småningom...

 
  • Gilla
Jakobski och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är en Samsung RF9000J (vem kommer på namnen egentligen?) [länk]

Det verkar inte vara någon storsäljare i Sverige, ganska få butiker som har den och mitt ex verkar vara gråimport eftersom det bara var manualer på tÿska (hint om vart den är köpt) och några andra europeiska språk.
Kan du skicka PM om var du köpt denna om du inte vill outa här?
Ismaskinen, är det en behållare man fyller på med vatten eller?

Den såg riktig nice ut
 
E EasyCash skrev:
Kan du skicka PM om var du köpt denna om du inte vill outa här?
Ismaskinen, är det en behållare man fyller på med vatten eller?

Den såg riktig nice ut
Köpte den på mediamarkt. Den är kopplad direkt till vatten.
 
AndersPS AndersPS skrev:
Köpte den på mediamarkt. Den är kopplad direkt till vatten.
Det var nog rekord i svarstid här, det ska du ha cred för . Tack då får jag leta vidare för det är lite käppar i hjulet med direkt vatten.
 
Hand håller en borr för att justera storleken på en vit låddel på en arbetsbänk, väntar på en täckbit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När det man bygger inte riktigt följer standardmått får man anpassa grejorna...


Anpassad vit byrålåda som är smalare än standard, ligger på ett arbetsbord med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En vanlig 60 brev låda blir lite smalare.

Anpassad träbrevlåda öppnad för visning, indelad i fack, på en arbetsbänk med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men ser fortfarande ut som en vanlig låda!

Vit köksinredning där en lådfront är anpassad till smalare mått än standard och halvöppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stängt, ingen konstigt att se!

Anpassad kökslåda öppnad som visar redskap och en tom plats för en täckbit till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nämen, kolla vad som händer när man öppnar. En liten täckbit ska på plats till vänster i bild dock.
 
  • Gilla
Dheri och 6 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

När det man bygger inte riktigt följer standardmått får man anpassa grejorna...


[bild]

En vanlig 60 brev låda blir lite smalare.

[bild]

Men ser fortfarande ut som en vanlig låda!

[bild]

Stängt, ingen konstigt att se!

[bild]

Nämen, kolla vad som händer när man öppnar. En liten täckbit ska på plats till vänster i bild dock.
Smart gjort. Jag tycker många missar att lådor/luckor bör linjera... Inte alla köksbyggare som orkar göra sånt där åt kunden utan rekommenderar lösningar som blir snabba att göra men lite fulare.
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Smart gjort. Jag tycker många missar att lådor/luckor bör linjera... Inte alla köksbyggare som orkar göra sånt där åt kunden utan rekommenderar lösningar som blir snabba att göra men lite fulare.
Jag håller med, i många fall bortser man från lösningar som är mer estetiskt tilltalande och tar hänsyn till arbetstiden eller att det är enklare. Nu bygger jag ju det mesta själv så min arbetstid blir inte lika konkret en kostnad på fakturan, men den extra tiden att göra det snyggt hade oavsett vilket varit en bråkdel av den totala kostnaden för köket.

I detta fallet hade man nog bara blindat lådan, men det får ju plats massor av saker där!
 


Kring juletider ska man pynta huset med belysning och mys, så en ny leksak inhandlades och hamnade i vardagsrummet. Julstämning på hög nivå!
 
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Personer på terrass med utsikt över upplyst hamnområde nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Traditionsenligt firade vi nyår några dagar efter nyår, med bubbel och terrassmys högst upp på universitetsbygganden.
 
Mina projekt har blivit märkbart mindre men tar plötsligt väldigt lång tid. Detta är jag inte ens klar med ännu, även om det gått flera månader sedan jag började. Det är fortfarande ett provisorium, men lite mer långsiktigt.


Renoveringsprojekt av ett badrum med riven vägg, delvis kaklade väggar och sanitetsporslin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Missade att ta någon före-bild, men detta är i början. Gästtoaletten som det så vackert heter var lite av ett provisorium, den vänstra väggen fick rivas och byggas om i samband med att vardagsrummet byggdes, sen har det stått skåp framför fönstret.


Pågående renovering av ett badrum med trävägg under rivning och ogjort kakelarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några av kakelplattorna var skadade och där badkaret tidigare stod, saknades de helt.


Orenoverad gästtoalett med vit kakelvägg, träpanel och rörigt golv med skräp och kakelbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade inte exakt samma plattor tillgängliga, kommer ändå att sitta en list överst så det spelar inte så stor roll.


Ett ej färdigt rum med färgstark djungeltapet, och synligt arbete på väggar och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vem gillar färgglada och tokiga taketer? Inte jag, i vart fall inte tidigare. Men så såg jag dessa och blev helt till mig!


Renoveringsprojekt av ett rum med färgglad djur- och växtmönstrad tapet och spegel som återspeglar designen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Effekten av att tapetsera hela rummet i 100% madness och sen hänga in två speglar mitt emot varandra, den är total.


Renoverat rum med färgglad djungeltapet, spegel och skåp med korgar och städartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte klart, men skåp och blommor på plats igen. Ska bli skjutdörrar på skåpet och lite lister och annat ska sättas upp.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Takbox klädd med reflekterande folie vid byggprojekt, synlig träpanel och tapet med djurmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



I taket har jag byggt en stor box som jag invändigt klätt med reflekterande folie. Inne i denna låda kommer jag att montera RGBW led-tejp, samma som jag har i takbelysningen i vardagsrummet. Framför detta sätter jag upp en opal plexiskiva. Nedan är några av mina experiment med hur det upplevs.

Opal plexiskiva belyst av LED-tejp med reflekterande folie bakom, som ger en diffus ljuseffekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blålysande RGBW-led-tejp monterad i en box med reflekterande folie bakom en opal plexiskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Opal plexiskiva upplyst av RGBW LED-tejp i olika färger för belysningsexperiment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 3 till
  • Laddar…
Så jäkla underbart excentriskt
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Åsa Lund
Ett av de första inläggen på Byggahus som väckte habegär hos sonen! :rofl:
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]


I taket har jag byggt en stor box som jag invändigt klätt med reflekterande folie. Inne i denna låda kommer jag att montera RGBW led-tejp, samma som jag har i takbelysningen i vardagsrummet. Framför detta sätter jag upp en opal plexiskiva. Nedan är några av mina experiment med hur det upplevs.

[bild] [bild] [bild]
En sån plexiskiva, vad får man ge för en sån? Den väckte liv i tanken att bygga en påhängs-ljusorgel till tv:n som legat vilande i många år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.