Testade också nyss, knappt 10 sekunder.
 
Har kört med min Yale Doorman i ca.5år utan några problem
nu har jag monterat en V2N till förrådet oxå
så vi får se hur den funkar
vad jag har hört har V2N stora problem med just låskistan

någon som vet om man kan öppna med ansiktet eller fingeravtryck om man kör med Yale egna android app?
varisure fungerar bara ihop med Iphone
 
V V1K1NG skrev:
varisure fungerar bara ihop med Iphone
Verisure fungerar med min android, eller hur menar du?
 
G gusse02 skrev:
Verisure fungerar med min android, eller hur menar du?
inte med ansiktet eller fingerprint

med kod funkar det
 
VilleL VilleL skrev:
Hej,

Jag har precis installerat ett TS V2N utan att byta slutbleck (hade redan Assa 1487-3). Allt funkar förutom att man måste trycka till dörren hårt för att den ska kunna låsa.

Jag testade då att byta till det medföljande 1487-2 så att plösmåttet blev 3.5 mm mindre. Dörren låser fint men det är en glipa mellan dörren och karmen istället.

Hur ska jag justera för att det ska bli rätt?
Hej! Fick du någon lösning på detta problem? Har samma problem :)
 
Suck. Började i fel ända. Som vanligt.
Köpte grejerna!

Och nu är låset monterat, och verkar fungera.
Men låsbläcket är integrerat innanför karmen liksom.

Tips?
Funderade på pensla på med lite nagellack, och se vart urspårningen skall vara, och försöka jacka ut. Men det blir ju klent / ej förstärkt.

Låser för tillfället enbart med "borta-låset".

Tyckte det flöt på för bra!
Sen kom smocken :)

Hur ser det ut bakom inklädnaden/fodret, om man tar bort popniten?

Ett monterat lås i en dörr med synlig popnit och öppningen för låsbläcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Dörrkarm med popnit och integrerat låsbläck, problem med dold montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker att du ska ta dit en låssmed för att få hjälp med detta.
 
MrPlow
J JohanLun skrev:
Vore intressant veta om yales egen tjänst är bättre... Ingen som kör den?
Har en kompis som kör den. Inte så bra.
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sitter själv med två "tomma" doorman och överväger att koppla upp dom. Är Verisure moduler rätt väg att gå?
Ja.

J JohanLun skrev:
Min verisure hub har ganska svag signal (eller jag bor snarare i ett gammalt välbyggt sekelskifteshus med väggar som tar mkt signal).

Om man skulle vilja sätta ett till doorman lås, vad är bäst att göra?
...
edit; går det att låsa bortasäkert utan bricka med yales egen hub? Det är en funktion jag saknar i mitt nuvarande system...
Jag upplevde samma sak när jag kopplade upp garaget. Men det är mest under installationen som det var ett problem. Sen räcker det med ganska låg signal. Jag drog helt enkelt en lång nätverkskabel och tog ut hubben under installationen.

Köp en modul till ditt nya lås och prova.

Man kan låsa med appen med verisure för att få bortalåsning.
 
D davidhell skrev:
Hur ser det ut bakom inklädnaden/fodret, om man tar bort popniten?
[bild]
När man har plåtkarm så brukar man inte köra med säkerhetsslutbleck, man brukar ha hålen direkt i plåten, helt okej. Niten håller fast plåtdetaljen som är i botten på ”slutblecket”. DJ har två val, antingen fälla in ett säkerhetsslutbleck eller ta upp hålen till rätt höjd om det går.
 
D davidhell skrev:
Suck. Började i fel ända. Som vanligt.
Köpte grejerna!

Och nu är låset monterat, och verkar fungera.
Men låsbläcket är integrerat innanför karmen liksom.

Tips?
Funderade på pensla på med lite nagellack, och se vart urspårningen skall vara, och försöka jacka ut. Men det blir ju klent / ej förstärkt.

Låser för tillfället enbart med "borta-låset".

Tyckte det flöt på för bra!
Sen kom smocken :)

Hur ser det ut bakom inklädnaden/fodret, om man tar bort popniten?

[bild]
Popnitarna håller kåpan i "slutblecket" på plats.
Använd inte nagellack utan använd lite fett för att se märken om du har svårt att se fettet så använd aluminumpasta eller liknande som syns tydligt, torka bort fettet när du är klar.
 
V V1K1NG skrev:
Har kört med min Yale Doorman i ca.5år utan några problem
nu har jag monterat en V2N till förrådet oxå
så vi får se hur den funkar
vad jag har hört har V2N stora problem med just låskistan

någon som vet om man kan öppna med ansiktet eller fingeravtryck om man kör med Yale egna android app?
varisure fungerar bara ihop med Iphone
Har kört Doorman sedan 2012 och bytt minst 5st låskistor på V1 modellen och den nyare V2N (som köptes 2015) endast en gång så de verkar fått till låskistorna så de inte skickar ut hakregeln i tid och otid. Har mitt Doorman uppkopplat till Verisure gratistjänst och är supernöjd, kommer aldrig gå tillbaks till nyckellås. Grannarna har nu också övergått till Doorman och jag har monterat de flesta :)
 
Generellt verkar det enda problemet med Doorman vara monteringen.

Jag ska erkänna att jag brände av en dryg heldag på monteringen själv då jag visste noll och ingenting om lås innan. Vet att min lokala låssmed skulle gjort jobbet för 1700kr vilket jag nu med facit i handen tycker det är värt.

Oväntat jobb för min installation i 70-tals dörr blev: Överhandsfräs för inpassning av låsbleck, och stämjärn för breddning av låskistans hål, som var ca1-2mm bredare än gamla kistan.
Skruvhålen hade också fallit ur standarden med tiden och passade inte riktigt heller.
Sedan kvävde injusteringen borttagning av dörr med lite brickor och knäckning av gångjärn samt några långskruv att justera den gamla karmen med.

Jag rekommenderar att man tar hjälp av en låssmed om man vet med sig att man har dörr med 60-70-tals standard. Det är inte bara låset som ska justeras. Hela dörren har troligen hängt sig skev med tiden och gångjärnen är nötta och skeva.
 
  • Gilla
Mr9 och 1 till
  • Laddar…
MrPlow
Spiken i kistan Spiken i kistan skrev:
Generellt verkar det enda problemet med Doorman vara monteringen.

Jag ska erkänna att jag brände av en dryg heldag på monteringen själv då jag visste noll och ingenting om lås innan. Vet att min lokala låssmed skulle gjort jobbet för 1700kr vilket jag nu med facit i handen tycker det är värt.

Oväntat jobb för min installation i 70-tals dörr blev: Överhandsfräs för inpassning av låsbleck, och stämjärn för breddning av låskistans hål, som var ca1-2mm bredare än gamla kistan.
Skruvhålen hade också fallit ur standarden med tiden och passade inte riktigt heller.
Sedan kvävde injusteringen borttagning av dörr med lite brickor och knäckning av gångjärn samt några långskruv att justera den gamla karmen med.

Jag rekommenderar att man tar hjälp av en låssmed om man vet med sig att man har dörr med 60-70-tals standard. Det är inte bara låset som ska justeras. Hela dörren har troligen hängt sig skev med tiden och gångjärnen är nötta och skeva.
Sen är ju kvalitén på handtaget kass... Hänger som en slapp **** efter typ ett halvår.

Och så går det inte att stänga tyst.

Och så är det sjukt störigt att lås är samma knapp som början på lås upp.

Men annars bra.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
MrPlow MrPlow skrev:
Sen är ju kvalitén på handtaget kass... Hänger som en slapp **** efter typ ett halvår.

Och så går det inte att stänga tyst.

Och så är det sjukt störigt att lås är samma knapp som början på lås upp.

Men annars bra.
Handtaget är sladdrigt från dag 1 men det blir inte mer sladdrigt med tiden
 
MrPlow
Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Handtaget är sladdrigt från dag 1 men det blir inte mer sladdrigt med tiden
Jo. Ju mer du använder det desto sladdrigare blir det. Så upplever jag iaf de sex lås vi har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.