Då var den installerad och igång.
Ljudnivån var jätte låg.
Klipparen verkar göra sitt jobb skall kolla laddningen blir full om någon dag .
 
Tar det ”någon dag” att ladda klipparen en gång?
 
Den laddar givetvis inte så länge .
Jag menar bara att jag vill att den skall gå ett tag innan jag kollar om den laddar batteriet fullt . Samt kompletterat med skydd vid studsmattan . Funkade dåligt med snöre får bli en bräda mellan studsmatta benen
 
C Chris8 skrev:
Finns en firmwareuppdatering som löser batteriladdningen, fick den mailad från Schou support. Dock började annat strula för mig efter den uppdateringen.
K Kjp skrev:
Då var den installerad och igång.
Ljudnivån var jätte låg.
Klipparen verkar göra sitt jobb skall kolla laddningen blir full om någon dag .

Jag undrar hur klipparen kör till laddningsstatuonen? Ska köpa ett tak och har ej installerat min ännu, men kör den till laddningsstationen från sidan via begränsningskabeln?
 
TresH TresH skrev:
Jag undrar hur klipparen kör till laddningsstatuonen? Ska köpa ett tak och har ej installerat min ännu, men kör den till laddningsstationen från sidan via begränsningskabeln?
Nej, inte från sidan, den kör upp på laddningsstationen rakt framifrån
 
Åh tack, då kan man alltså ha en liten koja till den och den hittar in ändå
 
  • Gilla
FrökenTina
  • Laddar…
C Chris8 skrev:
Finns en firmwareuppdatering som löser batteriladdningen, fick den mailad från Schou support. Dock började annat strula för mig efter den uppdateringen.
Tänkte bara kolla med dej, hur lång tid tog det att göra uppdateringen? Efter 25 min står det fortfarande waiting ...och ingen procent om hur långt uppdateringen som är genomförd
 
Gick nog på några minuter bara har jag för mig, typ 5 min...
 
C Chris8 skrev:
Gick nog på några minuter bara har jag för mig, typ 5 min...
Ojdå, tack för svaret
 
Någon som köpt längre kabel än den som följer med? Isåfall behöver man köpa något speciellt för att skarva ihop dessa kablar? Jag är helt novis i detta
 
N noupe skrev:
[länk]

.. eller motsvarande 3M-kopplingar finns med olika branding från Husqvarna, Ryobi etc.
Tack, så på varken begränsningskabeln eller kopplingar har märket någon betydelse?
 
3M-kopplingarna är de som jag tror normalt används av alla, även om det finns andra märken också. Kostnaden är försumbar i sammanhanget om du inte ska ha 1000 kopplingar, så det är bara att köra på 3M.

Kabel - man kan väl i teorin köra med det mesta som leder ström, men en kabel avsedd för robotgräsklippare är väl lämpligt designad för det med materialval etc., så det är bara att köpa en sådan antingen i "original" eller någon valfri variant på t.ex. Jula eller var du vill handla.
https://www.jula.se/search/?query=begränsningskabel
 
Nöjd än så länge . Otroligt tyst men verkar inte ladda fullt ,får väl prova uppdatering någon gång . Men klippte 1.Tim och 15 minuter ändå. Jag köpte ett hus i plåt typ Julas fast billigare 299kr och Grimsholm tråd 200 m 499kr och använde den då inte original hade räckt. Nackdel med detta hus öppna sidor fram snyggt men fick sätta stopp pinnar då klippare vill köra in från sidan vid klippning.
 
I IngoRååd skrev:
Trist att höra. Men tack för din uppdatering.
Fick tillbaka min klippare från verkstaden idag, bägge hjulmotorerna var utbytta. Den verkar i alla fall fungera bra nu, klipper verkligen tyst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.