Vad bra! Då märker grannen inte när man övar sig på bongotrummor.
 
HOBBY ARCHITECT
Modern arkitektdesignad villa med fönster som sträcker sig över takhöjd och distinkta köksluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fan vad snyggt! :surprised::surprised::love:
https://gadelius.se/objekt/10095
https://www.pyrus-torsvik.com


Kolla in detaljerna...
Modernt kök med stilrena linjer, indragna köksluckor och fönster som sträcker sig ovanför taknivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönstren verkar gå en bit ovanför taket. Och springan till vänster som gör att det känns som taket svävar.

Modernt kök med trädetaljer, inbyggda apparater, öppet fönster över bänk och svävande takdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inshacket i köksluckorna som gör det mer enhetligt. Även att köksluckorna är uppdelade på det sätt dom är, i över- och underskåp.

Modern utomhusterrass med sittgrupp, solsängar och grönt tak med utsikt över ett lummigt bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyrkantiga linjer.

Stilren modern arkitektur, hus med vertikala träpaneler och svävande tak, fönster ovan taklinjen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stilrent värre.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]

Fan vad snyggt! :surprised::surprised::love:
[länk]
[länk]

Stilrent värre.
Supersnyggt! Verkligen många fina detaljer.
:)


Men jag kan inte låta bli att störa mig på följande:
359 kvm på 800 kvm tomt. Hur tänkte dom nu? Gissar att man får öppna plånboken rejält för det där projektet, men då vill man väl inte bo på en tomt i kolonilottsstorlek?
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]

Fan vad snyggt! :surprised::surprised::love:
[länk]
[länk]


Kolla in detaljerna...
[bild]
Fönstren verkar gå en bit ovanför taket. Och springan till vänster som gör att det känns som taket svävar.

[bild]
Inshacket i köksluckorna som gör det mer enhetligt. Även att köksluckorna är uppdelade på det sätt dom är, i över- och underskåp.

[bild]
Fyrkantiga linjer.

[bild]
Stilrent värre.
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]

Fan vad snyggt! :surprised::surprised::love:
[länk]
[länk]


Kolla in detaljerna...
[bild]
Fönstren verkar gå en bit ovanför taket. Och springan till vänster som gör att det känns som taket svävar.

[bild]
Inshacket i köksluckorna som gör det mer enhetligt. Även att köksluckorna är uppdelade på det sätt dom är, i över- och underskåp.

[bild]
Fyrkantiga linjer.

[bild]
Stilrent värre.
Snyggt !!
Men var ska jag ställa min Maserati och måsvinge Mercedes !?:cool:
 
J jocke31 skrev:
Supersnyggt! Verkligen många fina detaljer.
:)


Men jag kan inte låta bli att störa mig på följande:
359 kvm på 800 kvm tomt. Hur tänkte dom nu? Gissar att man får öppna plånboken rejält för det där projektet, men då vill man väl inte bo på en tomt i kolonilottsstorlek?
Iofs var det ju ställe på en bergknalle så den som vill bo där är ju sannolikt inte intresserad av att spela fotboll eller kubb ute på en slät gräsmattta (skulle gå åt mycket fyllnadsmassor i så fall) utan man hänger nog mest på takterassen när man är ute. Att äga en massa extra kvadratmeter sluttning runt omkring är nog ingen intresserad av.
Det hade iofs varit lämpligt att dra gatan längre bort/upp så att man fick lite fin plan tomt på ovansidan huset.

Men coolt hus absolut. Placeringen kändes väldigt hollywood
 
J jocke31 skrev:
Supersnyggt! Verkligen många fina detaljer.
:)


Men jag kan inte låta bli att störa mig på följande:
359 kvm på 800 kvm tomt. Hur tänkte dom nu? Gissar att man får öppna plånboken rejält för det där projektet, men då vill man väl inte bo på en tomt i kolonilottsstorlek?
...och jag stör mig på att fanéret (eller om det är massivt trä) på köksluckorna inte är mönsterpassat! :)

Tjusigt hus!
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Iofs var det ju ställe på en bergknalle så den som vill bo där är ju sannolikt inte intresserad av att spela fotboll eller kubb ute på en slät gräsmattta (skulle gå åt mycket fyllnadsmassor i så fall) utan man hänger nog mest på takterassen när man är ute. Att äga en massa extra kvadratmeter sluttning runt omkring är nog ingen intresserad av.
Det hade iofs varit lämpligt att dra gatan längre bort/upp så att man fick lite fin plan tomt på ovansidan huset.

Men coolt hus absolut. Placeringen kändes väldigt hollywood
Mja, tycker det mer handlar om livsutrymme och att inte vara för nära grannarna. Behöver absolut inte vara en plan gräsmatta. För 27/32 miljoner förväntar jag mig något större än en radhustomt, helt enkelt. De borde ha slagit ihop tomterna och byggt ett hus istället för två.
 
J jocke31 skrev:
Mja, tycker det mer handlar om livsutrymme och att inte vara för nära grannarna. Behöver absolut inte vara en plan gräsmatta. För 27/32 miljoner förväntar jag mig något större än en radhustomt, helt enkelt. De borde ha slagit ihop tomterna och byggt ett hus istället för två.
Jag vet inte hur det är på Lidingö, men i Bromma där jag är uppväxt är det ju runt där tomterna ligger.
 
Jag gillar huset men tycker samtidigt det är lite skumt att köpa ett arkitektritat hus som ännu inte är byggt där jag inte kan påverka något. Är Pyrus 1, 2, 3 osv samma design?
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Kostar de där lådorna 30 MSEK? Är det för att de vräker ut superlativ och coola varumärken i texten man ska betala detta? Jösses vad folk kan bli lurade.

Förvisso lite coola, men kommer bli sjukt daterade snabbt. Här i norra förorterna så har jag alltid förundrats vem som köper ett "radhus" eller "minivilla" på en minimal tomt i Silverdal (Sollentuna) för kring 10MSEK. Förstås mkt mindre, men sett till att du får en sjysst sekelskifteskåk i norra Sollentuna för samma pengar och 3 ggr så stor tomt så tycker jag det inte känns prisvärt. Nu sist var det en ute som var totalrenoverad trots att den bara var kring 10 år gammal, även här betonades ytskikt och märken på inredning. Trist när "time to live" för denna typ av arkitektur / inredning verkar vara kring 10 år. Bra arkitektur ska stå sig tycker jag. Även modern bra arkitektur kan stå sig.
 
HOBBY ARCHITECT
J JohanLun skrev:
Kostar de där lådorna 30 MSEK? Är det för att de vräker ut superlativ och coola varumärken i texten man ska betala detta? Jösses vad folk kan bli lurade.

Förvisso lite coola, men kommer bli sjukt daterade snabbt. Här i norra förorterna så har jag alltid förundrats vem som köper ett "radhus" eller "minivilla" på en minimal tomt i Silverdal (Sollentuna) för kring 10MSEK. Förstås mkt mindre, men sett till att du får en sjysst sekelskifteskåk i norra Sollentuna för samma pengar och 3 ggr så stor tomt så tycker jag det inte känns prisvärt. Nu sist var det en ute som var totalrenoverad trots att den bara var kring 10 år gammal, även här betonades ytskikt och märken på inredning. Trist när "time to live" för denna typ av arkitektur / inredning verkar vara kring 10 år. Bra arkitektur ska stå sig tycker jag. Även modern bra arkitektur kan stå sig.
Nod för att man tröttnar på många moderna funkis lådor, men detta är så ovanligt snygga lådor så jag tror dom håller hur länge som helst.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Nod för att man tröttnar på många moderna funkis lådor, men detta är så ovanligt snygga lådor så jag tror dom håller hur länge som helst.
Exteriör såg drägligt tidlös ut. Interiör bara brackig... I min smak. Vi får se om 15år om stilen står sig. Jag tror allt är utbytt och ytskiktsrenoverat då.
 
T TowaTei skrev:
...och jag stör mig på att fanéret (eller om det är massivt trä) på köksluckorna inte är mönsterpassat! :)
Snickarna, eller vem det nu är som monterat köket, kanske bara förväxlade de olika luckorna och satte dem i fel ordning.
Tycker att jag ser en antydan till det på köksbilden.

Och lite personligt: Nää, så skulle inte jag vilja bo :p
 
Är det riktiga bilder eller bara datorgenererat?
 
HOBBY ARCHITECT
Inredningen skulle ju behövas piffas upp med lite färg och form, men utsidan tycker jag är kanon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.