Går med vilka begränsningskablar som helst, visst?
 
Corpes Corpes skrev:
Går med vilka begränsningskablar som helst, visst?
Ska inte säga att jag vet men tänker kabel som kabel så det borde inte spela någon roll.
Köp dock inte billigast tänkbara utan kabel avsedd för att ligga ute. En vanlig billig kommer fungera men efter något/några år så kan den börja krångla.
 
C crazytok skrev:
Någon som vet om husqvarna begränsningskablar även funkar med worx? Eller är det samma begränsningskablar till precis alla robotar??
Kan inte se några problem med att använda dessa. Tänk bara på att koppla ur guidekabeln om det funnits någon innan.
 
G golfgreen skrev:
Det beror naturligtvis på hur Worx har valt att implementera Google home, men rent tekniskt finns det inget hinder för som att lägga in stöd för det utan extra hårdvara. Det handlar ju bara om att klipparen ska kunna ta emot kommandon via internet, om kommandot skickas iväg från en mobilapp eller från Googles servrar spelar ju inte roll.

Home assistant har stöd för Worx ([länk]) och då är möjligheterna nästan obegränsade. Koppling till Google home funkar också. Men det kräver samtidigt mer pill och kunskap att få igång jämfört med ett tillverkarstöd för Google home.
Fast vad menar Worx med "Visst kan du styra din Landroid med Alexa och Google Assistant"?

Sen undrar jag: Vad vill ni få ut av integrationen?
Är det att ni vill säga till gräsklipparen "Klipp gräset"/"Sluta klipp"?
Eller är det djupare än så? "Klipp gräset på framsidan"? :geek:
 
G Ganntrader skrev:
Kan inte se några problem med att använda dessa. Tänk bara på att koppla ur guidekabeln om det funnits någon innan.
Använder du inte guidekabel på worx?
 
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Bod74 Bod74 skrev:
Fast vad menar Worx med "Visst kan du styra din Landroid med Alexa och Google Assistant"?

Sen undrar jag: Vad vill ni få ut av integrationen?
Är det att ni vill säga till gräsklipparen "Klipp gräset"/"Sluta klipp"?
Eller är det djupare än så? "Klipp gräset på framsidan"? :geek:
Att polarna skall säga ”fan va fräckt”.... kan inte se någon annan anledning! :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Scout och 2 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Använder du inte guidekabel på worx?
Hade Worx haft guidekabel kanske jag använt det men nu har inte Worx det systemet så därför går det inte.
 
C crazytok skrev:
Någon som vet om husqvarna begränsningskablar även funkar med worx? Eller är det samma begränsningskablar till precis alla robotar??
Även jag tror att det kommer fungera.
I denna tråd (kul) avhandlas ämnet ganska ordentligt:
https://www.byggahus.se/forum/threads/avgraensningskabel.213975/
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
G Ganntrader skrev:
Hade Worx haft guidekabel kanske jag använt det men nu har inte Worx det systemet så därför går det inte.
Skrev lite fel, menade inte om DU använde guidekabel utan undrade snarare om inte worx använder sig av guidekabel. Men uppenbarligen inte... :)
Är inte det dumt? Hur styr man då att den skall starta i vissa områden X antal procent av gångerna? Eller det gör man kanske inte, den bara kör ut och man hoppas att den skall hitta genom dom mindre passagerna ändå?
 
C crazytok skrev:
Skrev lite fel, menade inte om DU använde guidekabel utan undrade snarare om inte worx använder sig av guidekabel. Men uppenbarligen inte... :)
Är inte det dumt? Hur styr man då att den skall starta i vissa områden X antal procent av gångerna? Eller det gör man kanske inte, den bara kör ut och man hoppas att den skall hitta genom dom mindre passagerna ändå?
Du anger hur långt den ska följa kantslingan innan den ska börja klippa och hur många procent av klippningarna den ska använda den startplatsen.
 
  • Gilla
Bod74
  • Laddar…
G Ganntrader skrev:
Du anger hur långt den ska följa kantslingan innan den ska börja klippa och hur många procent av klippningarna den ska använda den startplatsen.
Säkert är fördelen med Guidekabel att den enklare hittar hem (rak väg) samt att man kan styra mer på svårplanerade tomter.
Men inte alls dumt egentligen med Worx lösning, man slipper ju en extra kabel (y)
 
Har nu monterat ihop monstret. Var himla svårt att få den ansluten till mitt Wifi, ända tills jag märkte att jag hela tiden försökte med fel lösenord,himla kinkig den är :rofl:
Har inte lagt ut slingan än, har den bara i laddaren, så kan inte testa den. Dock så försöker jag nu få in den i Google home utan framgång. Hur gör man? Måste man blanda in Home assistant som mellanhand tro? Om någon undrar varför man ska ha gräsklipparen i Google Home? För att det är Coolt att ha hemmets alla prylar i samma app.
 
  • Robotgräsklippare på laddare utomhus i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Har nu monterat ihop monstret. Var himla svårt att få den ansluten till mitt Wifi, ända tills jag märkte att jag hela tiden försökte med fel lösenord,himla kinkig den är :rofl:
Har inte lagt ut slingan än, har den bara i laddaren, så kan inte testa den. Dock så försöker jag nu få in den i Google home utan framgång. Hur gör man? Måste man blanda in Home assistant som mellanhand tro? Om någon undrar varför man ska ha gräsklipparen i Google Home? För att det är Coolt att ha hemmets alla prylar i samma app.
https://worx-europe.com/sv/landroid...onfigurerbar/voice-control/#why-voice-control
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Har nu monterat ihop monstret. Var himla svårt att få den ansluten till mitt Wifi, ända tills jag märkte att jag hela tiden försökte med fel lösenord,himla kinkig den är :rofl:
Har inte lagt ut slingan än, har den bara i laddaren, så kan inte testa den. Dock så försöker jag nu få in den i Google home utan framgång. Hur gör man? Måste man blanda in Home assistant som mellanhand tro? Om någon undrar varför man ska ha gräsklipparen i Google Home? För att det är Coolt att ha hemmets alla prylar i samma app.
Kan inte bestämma mig om jag tycker den är extremt ful, eller lite cool.... :thinking:
Men den ser ju helt klart lite udda ut. :crysmile:

Men helt klart så blev den ju coolare med sensorerna som ser ut som strålkastare. :)(y)
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
[länk]
Den där är ju bara om man vill snacka direkt med klipparen eller saknar internet utan att använda Google eller Alexa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.