Vispen74 Vispen74 skrev:
Nej, den ligger och väntar på att bli uthämtad, har varit borta en vecka. Återkommer med intryck när jag installerat min nya Worx L2000.
Då får du allt pallra dig ner till ombudet och hämta ditt paket och installera din worx klippare. Vi är många som är nyfikna på resultatet! :D

Är själv nyfiken på just den modellen du köpt med ACS modulen! Gillar att den klipper nära kanterna då jag lagt stenplattor som klipparen skall kunna köra på för att klippa rent överallt.
Har tyvärr insett att Husqvarna inte klarar av att klippa rent över dessa kanter trots min fina stenrad... :cry::cry::cry:

Men Husqvarna känns ju som rolls roycen i klipparsammanhang. Så hade ju snöat in på denna! Hoppas worxen också funkar bra helt enkelt....:rolleyes:
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Aha, efter lite googlande så blev jag lite klokare. Ser riktigt spejsat ut.
Men när jag tittar på dom klipparna det gäller på tex youtube så tycker jag dom låter sjukt mkt. Drivningen på hjulen eller om det är att det blir obalans i maskinen pga förskjuten klipptallrik för ett herrans liv tyckte jag.
Ja, verkar låter väldigt mycket!? :thinking:
 
C crazytok skrev:
Ja, verkar låter väldigt mycket!? :thinking:
Kanske är det bra kameror som tar upp ljudet eller att fettet i utväxlingen på drivhjulen inte satt sig ännu. Jag hade isär min gamla landroid 1.0 från 2012 igår och plockade isär utväxlingen vid drivmotorerna. Gjorde rent allt och fyllde på med nytt fett. Lät så in i baljan första och andra vändan på gräsmattan men sen blev den nästan ljudlös igen.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
A
Vispen74 Vispen74 skrev:
Beställde just en L2000 WR155E med tillbehörande anti collision system, ACS.
Gillar integrationen med Google Home och hoppas att den är så intelligent som de påstår. Har inte lyckats hitta några recensioner eller omdömen om de nya 2019 modellerna. Ska bli spännande att se hur den fungerar!
Har kört den i en månad nu.
Det är tyst och klipper bra.
Appen är riktigt bra den också.
Men det står att den ska fungera med Google Home, fast jag fattar inte hur? Tror inte det stämmer
 
  • Gilla
jarsal och 3 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Har kört den i en månad nu.
Det är tyst och klipper bra.
Appen är riktigt bra den också.
Men det står att den ska fungera med Google Home, fast jag fattar inte hur? Tror inte det stämmer
Behövs säkert någon form av gateway för att det ska funka
 
Kanske är den radio delen som finns, den kopplar man till routern för att få stabil och lång räckvidd istället för wifi.
 
Johan1975z skrev:
Har kört den i en månad nu.
Det är tyst och klipper bra.
Appen är riktigt bra den också.
Men det står att den ska fungera med Google Home, fast jag fattar inte hur? Tror inte det stämmer
Alla nya modeller av Worx verkar ha uppkoppling via wifi, så kopplingen till Google Home är ju inget konstigt i så fall.
Klipparen har kontakt med Worx's server via internet och Google Home har också kontakt med Worx's server via internet. Ingen gateway eller annan hårdvara behövs för det.
Worx RadioLink som finns är bara för att förstärka uppkopplingen för klipparen.
 
  • Gilla
crazytok och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Då får du allt pallra dig ner till ombudet och hämta ditt paket och installera din worx klippare. Vi är många som är nyfikna på resultatet! :D
Tydligen väger paketet 2kg för mycket för ombudet, så det skickades tillbaka till närmsta distribution-central för hämtning som givetvis har stängt på helgen :worried::confused::cry:
Gräset växer som ogräs under tiden...
Sorry för OT.
 
  • Ledsen
crazytok
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Tydligen väger paketet 2kg för mycket för ombudet, så det skickades tillbaka till närmsta distribution-central för hämtning som givetvis har stängt på helgen :worried::confused::cry:
Gräset växer som ogräs under tiden...
Sorry för OT.
Väger den över 20 kg? När det har hänt mig så har paketet kostnadsfritt blivit uppgraderat till hemkörning. Även när det är jag själv som har skickat för tunga paket och bara betalat för 20 kg
 
A
G golfgreen skrev:
Alla nya modeller av Worx verkar ha uppkoppling via wifi, så kopplingen till Google Home är ju inget konstigt i så fall.
Klipparen har kontakt med Worx's server via internet och Google Home har också kontakt med Worx's server via internet. Ingen gateway eller annan hårdvara behövs för det.
Worx RadioLink som finns är bara för att förstärka uppkopplingen för klipparen.

Det går inte lägga till Landroid eller worx i Google Home. Jag är 99 säker på att något mer behövs, ex röstmodulen.

Men jag rekommenderar verkligen den nya modellen. Sen tror jag aldrig att man kommer använda Google Home om det ör möjligt ändå. Man kör den på schema och sen låter man den vara.

Tycker om att man får notiser om när nått är fel. Finns även en aktivitshistorik i appen
 
Johan1975z skrev:
Det går inte lägga till Landroid eller worx i Google Home. Jag är 99 säker på att något mer behövs, ex röstmodulen.

Men jag rekommenderar verkligen den nya modellen. Sen tror jag aldrig att man kommer använda Google Home om det ör möjligt ändå. Man kör den på schema och sen låter man den vara.

Tycker om att man får notiser om när nått är fel. Finns även en aktivitshistorik i appen
Jag skulle kunna tänka mig att jag skulle använda en funktion och det är att skicka hem den vid regn innan regnsensorena reagerat.
Men det vore ju trevligt om den ist kunde ropa att den fastnat eller liknande i Home
 
  • Gilla
Linowe
  • Laddar…
A
G ekaa88 skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att jag skulle använda en funktion och det är att skicka hem den vid regn innan regnsensorena reagerat.
Men det vore ju trevligt om den ist kunde ropa att den fastnat eller liknande i Home
Ja, det kan väl vara bra :)
I vilket fall har worx marknadsfört att Google Home fungerar. Jag har försökt som en tok och googlat, men inte kunnat hitta nått. Ska ringa deras support imorgon.

Sitter ute och kollar på den nu. När den är ca 10m bort så hör man den inte alls. Grannarnas låter betydligt högre (lite äldre varianter)
 
Johan1975z skrev:
Det går inte lägga till Landroid eller worx i Google Home. Jag är 99 säker på att något mer behövs, ex röstmodulen.

Men jag rekommenderar verkligen den nya modellen. Sen tror jag aldrig att man kommer använda Google Home om det ör möjligt ändå. Man kör den på schema och sen låter man den vara.

Tycker om att man får notiser om när nått är fel. Finns även en aktivitshistorik i appen
Det beror naturligtvis på hur Worx har valt att implementera Google home, men rent tekniskt finns det inget hinder för som att lägga in stöd för det utan extra hårdvara. Det handlar ju bara om att klipparen ska kunna ta emot kommandon via internet, om kommandot skickas iväg från en mobilapp eller från Googles servrar spelar ju inte roll.

Home assistant har stöd för Worx (https://www.home-assistant.io/components/worxlandroid/) och då är möjligheterna nästan obegränsade. Koppling till Google home funkar också. Men det kräver samtidigt mer pill och kunskap att få igång jämfört med ett tillverkarstöd för Google home.
 
  • Gilla
Vispen74 och 1 till
  • Laddar…
G golfgreen skrev:
Home assistant har stöd för Worx ([länk]) och då är möjligheterna nästan obegränsade. Koppling till Google home funkar också. Men det kräver samtidigt mer pill och kunskap att få igång jämfört med ett tillverkarstöd för Google home.
DÄR sålde du in den till mig! Då kan man koppla den till Alexa med.... ;)
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Någon som vet om husqvarna begränsningskablar även funkar med worx? Eller är det samma begränsningskablar till precis alla robotar??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.