Hej

Någon som skaffat en Worx 2019 och kan lämna en liten rapport, har inte lyckats hitta något test på nätet ännu.
Verkar ju väldigt intressant med modultänket och en del intressanta moduler.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Tittade runt lite på deras hemsida och det är en blandning av svenska, danska och tyska, inger inget större förtroende tycker jag.
Moduluppbyggnaden verkar smart.

Sedan verkar det som att serviceorganisationen på den svenska marknaden har försvunnit, firman i Hässleholm som tidigare skötte service/reservdelar tycks ha slutat med detta. Ganska allvarligt om det inte går att få service och reservdelar till maskinerna, särskilt under högsäsong och när gräset växer.
 
  • Gilla
leiftintin och 2 till
  • Laddar…
Det nya serviceombudet för worx ska vara ”Let me repair” i Uppsala. I alla fall har jag fått denna informationen då jag jobbar i butik som är återförsäljare av worx.
 
  • Gilla
klurestig och 1 till
  • Laddar…
Nu kanske jag inte tittade så noga på hemsidan men all text jag såg var på svenska, om man bortser från sidhuvud och sidfot då men det stör inte mig.

Ja svenskt seviceombud måste de fixa annars blir nog Worx svårsålt i Sverige.
 
Beställde just en L2000 WR155E med tillbehörande anti collision system, ACS.
Gillar integrationen med Google Home och hoppas att den är så intelligent som de påstår. Har inte lyckats hitta några recensioner eller omdömen om de nya 2019 modellerna. Ska bli spännande att se hur den fungerar!
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Beställde just en L2000 WR155E med tillbehörande anti collision system, ACS.
Gillar integrationen med Google Home och hoppas att den är så intelligent som de påstår. Har inte lyckats hitta några recensioner eller omdömen om de nya 2019 modellerna. Ska bli spännande att se hur den fungerar!
Jag tycker också L2000 verkar intressant men hade gärna läst lite recensioner innan beställning, just det här med service gör att jag lutar mer åt Husqvarna för tillfället, även om priset är trevligare på Worxen.
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Beställde just en L2000 WR155E med tillbehörande anti collision system, ACS.
Gillar integrationen med Google Home och hoppas att den är så intelligent som de påstår. Har inte lyckats hitta några recensioner eller omdömen om de nya 2019 modellerna. Ska bli spännande att se hur den fungerar!
Hej! Har du fått den? Vad tycker du? :)
Jag funderra själv på en M1000 ev med ACS eller en Gardena Smart Life 1000 eller en Husqvarna AM 310
 
Ser nu att worx och Ryobi har 4ah batteri medan Gardena (och motsvarande HQ) har 2.1ah.
Det låter ju som stor skillnad i klipptid..?
 
Bod74 Bod74 skrev:
Ser nu att worx och Ryobi har 4ah batteri medan Gardena (och motsvarande HQ) har 2.1ah.
Det låter ju som stor skillnad i klipptid..?
Det beror ju på hur lång tid det tar att ladda också. Dygnet har ju bara 24 timmar.
 
  • Gilla
Bod74
  • Laddar…
Jag har vart och köpt en worx wr141E och tanken var att ha laddstationen så att roboten kör in och ut från samma håll. Jag har för mig jag har sett andra göra det men hur gör jag med begränsningskabeln då?
 
T thomas81 skrev:
Jag har vart och köpt en worx wr141E och tanken var att ha laddstationen så att roboten kör in och ut från samma håll. Jag har för mig jag har sett andra göra det men hur gör jag med begränsningskabeln då?
Hur menar du med in och ut från samma håll? Det blir det väl automatiskt då den följer begränsningstråden hem
 
Bod74 Bod74 skrev:
Hej! Har du fått den? Vad tycker du? :)
Jag funderra själv på en M1000 ev med ACS eller en Gardena Smart Life 1000 eller en Husqvarna AM 310
Nej, den ligger och väntar på att bli uthämtad, har varit borta en vecka. Återkommer med intryck när jag installerat min nya Worx L2000.
 
  • Gilla
Bod74
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Hur menar du med in och ut från samma håll? Det blir det väl automatiskt då den följer begränsningstråden hem
Worx har laddstationen som en depå i Formel 1, den åker in bakifrån och ut framifrån.
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Nej, den ligger och väntar på att bli uthämtad, har varit borta en vecka. Återkommer med intryck när jag installerat min nya Worx L2000.
Tack för svar
Jag beställde till slut en Gardena. Men tror faktiskt Worxen också blir bra! :)
 
G golfgreen skrev:
Worx har laddstationen som en depå i Formel 1, den åker in bakifrån och ut framifrån.
Aha, efter lite googlande så blev jag lite klokare. Ser riktigt spejsat ut.
Men när jag tittar på dom klipparna det gäller på tex youtube så tycker jag dom låter sjukt mkt. Drivningen på hjulen eller om det är att det blir obalans i maskinen pga förskjuten klipptallrik för ett herrans liv tyckte jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.