P Per_Eriksson skrev:
Ungefär likadan, [länk]
Har kollat på nätet flera säljer denna billigt för ca 1000 kr inklusive frakt men många har också fått den med posten skadad och bubblig i plåten
Var din okej när du fick din från posten
Och om dom är skadade går det returnera ?
 
  • Gilla
AndreasA81
  • Laddar…
Det var inga defekter alls vad jag kunde se, bara att montera ihop.
 
K
Hur har det gått för er? Är ni nöjda med sprutan?
Ska upp med puts på 20m² vägg, ser bekvämt att inte behöva slå upp bruket.

Vad har den för krav på kompressorn?
 
K KjellTimell skrev:
Hur har det gått för er? Är ni nöjda med sprutan?
Ska upp med puts på 20m² vägg, ser bekvämt att inte behöva slå upp bruket.

Vad har den för krav på kompressorn?
Hej
Har fått sprutan men min kompressor var inte tillräckligt stark så den gick igång hela tiden och det blev klumpar i sprutans munstycke av cement.
Ska försöka hitta en kompresser som ger över 300 l/ min
Har hittat en på Jula den heter Meec
Men är lite osäker på kvalitet
Även en på biltema med är inte säker på deras hållbarhet heller ?
Dom kostar ca 3500 kr
 
  • Gilla
Poe99
  • Laddar…
Har vi något status hur det går med putssprutorna? :)
 
K
Jag har slagit upp bruket, inte allt men på god väg.
 
  • Gilla
JeppeKa
  • Laddar…
M
K KjellTimell skrev:
Jag har slagit upp bruket, inte allt men på god väg.
Foton? (Kul o se)
 
K
@Zolt Med slagit menar jag med slev, inte med spruta...
Har inget när jag står med sleven och verkligen slår upp det.. men före/efter bilder har jag.

Edit: Första bilden ser man faktiskt att jag börjat.. (kom nog på här att jag vill ha en bild på vart dosor rör går så jag vet :D )
Lite OT, men lägger här ändå.
 
  • Yttervägg under renovering med isoleringsnät och blå markeringar, träreglar, delvis påbörjad puts och ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat källarrum med nyputsade väggar och synliga rörinstallationer vid fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av ett pågående byggprojekt där isolering sätts upp på en betongvägg med träreglar och synliga elektriska dosor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med synliga rörinstallationer och spackelarbete i ett rum under ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
M
Ser bra ut, du kan ju putsa du (y)
 
  • Gilla
olssonvbg och 1 till
  • Laddar…
Hur fäste du nätet? Är det trälister bakom eller plast?
 
K
Nej, inga trälister bakom nätet.

Jag har använt mig av Finjas Nätfäste och skruvar fast nätet i Lättklinkret utan plugg. (dom blåa grejorna du ser på bilderna ovan)
Vid överlappning av nätet och det varit lite bångstyrigt har jag använt mig av "krampor" från Biltema som jag slår in lite här och vart för att nätet inte skall bukta ut mot ytan.

Trälisterna/avdragsbanorna är planhyvlat 8x15 där jag förborrat och försänkt X antal ställen.
Sedan tar jag en vanlig grabber och skruvar in listen ovanpå nätet i lättklinkret utan plugg.

Eftersom jag var lite full när jag murade så är väggarna inte heeeelt lodräta, då har jag lagt ett nätfäste som stöd bakom listen där det behövts och vid behov använt plastkilar (Tebo, för plattsättning/fogavstånd) för att justera det sista innan jag drar åt skruven.
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
.

Trälisterna/avdragsbanorna är planhyvlat 8x15 där jag förborrat och försänkt X antal ställen.
Sedan tar jag en vanlig grabber och skruvar in listen ovanpå nätet i lättklinkret utan plugg.
.
Aha nu trillade poletten ner! Tar du bort listerna efteråt?
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
K
Yes, så fort jag fyllt mellan alla banor, stockat av och känner att det momentet är klart så skruvar jag ur skruvarna och skär längs med listen för att separera den från bruket. Sen trillar listerna mer eller mindre ur och jag fyller igen spåren direkt.

För mig brukar det vara lagom att börja riva ytan där jag började, men sen tar jag en liten paus innan jag river sista "fältet" och där listerna suttit.

För mig har det tagit lite längre tid att näta/lista än att faktiskt putsa väggarna.
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
P Per_Eriksson skrev:
Ungefär likadan, [länk]

Hur gick det med detta? Fick du använt den någon gång?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.