Idag har vi målat en sista vända i köket.
Nu blir det lite mer inredning mm.
Inte min sida så det får kvinnan i huset hålla på å krabba med.
Imorgon kommer elektrikern.
Tanken är att hinna få allt färdigt till söndag och det tror jag vi ska reda ut :D
(Konfirmation för dottern så då ska det vara färdigt) (y)
 
  • Gilla
Lille Lars och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Golven klarade sig bra förutom fiskbensparketten. Det ska vi riva upp till hösten, tyvärr.:sweat:

Mopsen klarade sig kanon. Ingen skada skedd på honom förutom att han ha en del golvlack kvar på pälsen. :cool:
Ouf, är det ett äldre original fiskbensparkett också? Du ska inte testa att slipa det en gång innan, hyra en bandslip brukar inte vara så dyrt!

Skönt att boven klarade sig!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Ouf, är det ett äldre original fiskbensparkett också? Du ska inte testa att slipa det en gång innan, hyra en bandslip brukar inte vara så dyrt!

Skönt att boven klarade sig!
Vi har slipat det en gång och det har nog föregående ögat också gjort. Den va väldigt tunn och som bilderna visar så har parketten "skålat" sig :sweat:
 
P Pappa1986 skrev:
Vi har slipat det en gång och det har nog föregående ögat också gjort. Den va väldigt tunn och som bilderna visar så har parketten "skålat" sig :sweat:
Tråkigt värre! Blir det ny fiskbens?
 
Tittat på när grävaren är effektiv, för grunden till utbyggnaden.
Grävmaskin gräver för grund till utbyggnad intill röd trähusvägg, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första 15 minutrarna...
 
  • Gilla
  • Wow
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Tråkigt värre! Blir det ny fiskbens?
Nä det blir det inte. Men massivt trägolv blir det iaf.(y)
 
Idag har jag haft psykbryt på Telia/Skanova ännu en gång. Vid arbete i gatan på hösten 2017 vid en fastighet vi äger grävdes telefonkablen av och man lagade tillfälligt med en lagd på gräsmattan. Jag har "legat på dem" i perioder sedan dess för att få detta ordnat men inget har hänt.

I mars ringer jag till dem igen och får äntligen tag på en vettig snubbe och efter många samtal mellan Telia och Skanova har de rett ut problemet och de ska ordna detta. Det känns bra.

I förrgår ringde jag igen för att kolla läget och då kan de inte hitta ärendet från i mars, men efter ett tydligt klargörande om tingens ordning från mig så eskaleras ärendet på Skanova och de ska åka ut senast dagen efter.

Och till min förvåning ringer en tekniker dagen efter :D. Men han konstaterar bara torrt att "telekablen ju ligger på gräsmattan och borde grävas ner". Han har heller inte en aning om vem han ska kontakta för att få kabeln nergrävd, Ett par timmar senare får jag SMS om att ärendet är åtgärdat....

Nytt samtal till Telia idag och efter ytterligare tjafs måste de tydligen reklamera förra ärendet. "Men det brukar gå rätt fort".

Ja, jösses...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Arg
Krilleman och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag haft psykbryt på Telia/Skanova ännu en gång. Vid arbete i gatan på hösten 2017 vid en fastighet vi äger grävdes telefonkablen av och man lagade tillfälligt med en lagd på gräsmattan. Jag har "legat på dem" i perioder sedan dess för att få detta ordnat men inget har hänt.

I mars ringer jag till dem igen och får äntligen tag på en vettig snubbe och efter många samtal mellan Telia och Skanova har de rett ut problemet och de ska ordna detta. Det känns bra.

I förrgår ringde jag igen för att kolla läget och då kan de inte hitta ärendet från i mars, men efter ett tydligt klargörande om tingens ordning från mig så eskaleras ärendet på Skanova och de ska åka ut senast dagen efter.

Och till min förvåning ringer en tekniker dagen efter :D. Men han konstaterar bara torrt att "telekablen ju ligger på gräsmattan och borde grävas ner". Han har heller inte en aning om vem han ska kontakta för att få kabeln nergrävd, Ett par timmar senare får jag SMS om att ärendet är åtgärdat....

Nytt samtal till Telia idag och efter ytterligare tjafs måste de tydligen reklamera förra ärendet. "Men det brukar gå rätt fort".

Ja, jösses...
Kommunikationen kanske borde förbättras?:crysmile::thinking:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Haha, precis. Har ju blivit bortkopplad ett par gånger och brukar då lite syrligt påpeka att de borde kolla med något telefonbolag om de kan hjälpa dem med deras växel....
 
  • Gilla
  • Haha
Dheri och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vid arbete i gatan på hösten 2017 vid en fastighet vi äger grävdes telefonkablen av och man lagade tillfälligt med en lagd på gräsmattan.
På din gräsmatta alltså? Använder ni kabeln? Om inte har jag hört en gräsmatta mår bra av att vertikalskäras då och då...
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
P
Trapprenovering klar. Från furutrappa, med brun matta till vit trappa med grå/brun/svart matta.

Renoverad vit trappa med grå/svart matta och vita linjer, avbildad i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad trappa med vita sidor och steg med gråbrunsvart matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 8 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
På din gräsmatta alltså? Använder ni kabeln? Om inte har jag hört en gräsmatta mår bra av att vertikalskäras då och då...
Kabeln används, men jag har sagt att vi snart inte lyfter på den längre när gräset ska klippas utan istället kommer köra över den så får de komma ut o laga den varje vecka.
 
18,4ton. Jag går och lägger mig.

En stor hög med 18,4 ton grus framför en vit husfasad och en grön häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
P pathal skrev:
Trapprenovering klar. Från furutrappa, med brun matta till vit trappa med grå/brun/svart matta.

[bild] [bild]
Riktigt snyggt (y)
 
JLyck JLyck skrev:
18,4ton. Jag går och lägger mig.

[bild]
Ser hårt ut. Är du fakir?;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.