Inne i förrådet, bakom tv-väggen. Fick bli en låda för avloppet till toan, gjorde den stor så även rensluckan till avloppsstammen kommer döljs. Räknar inte med att använda den, så man får skruva bort en OSB-skiva om man vill komma åt den.
Träkonstruktion med dold avloppsrenslucka, omgiven av OSB-skivor och isoleringsmaterial i förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förrådsutrymme med OSB-skivor på väggar, elinstallationer och avloppslock bakom dold låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OSB-vägg med inbyggd svart låda för avlopp, tätade rör och en borrmaskin på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OSB-skiva framför avloppslåda och igensatt dörröppning i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Döljande konstruktion för avlopp med OSB-skivor och träram i ett förråd, tätat dörrhål syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörrhålet till gamla huset. Igensatt tillsvidare.
Avloppslåda byggd bakom vägg i förråd, med gula rör och verktyg synliga, dörrhålet igensatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Innervägg i förråd med OSB-skiva och dold avloppsinstallation bakom träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
artesuave och 9 till
  • Laddar…
Panel i sovrum och klädkammare är monterad och målad. Ser väldigt vitt ut än så länge, vilket jag inte riktigt gillar. Men golvet blir mörkt och gipsväggarna ska målas med andra färger. Så det blir nog bra i slutändan.
Annars så är det fortfarande spackling, slipning och målning. Drog på mig ett ryggskott i helgen också :cry::worried:, men ironiskt nog inte i samband med bygget. De senaste dagarna har jag tagit det lugnt och börjat programmera KNX-systemet. Idag klarade ryggen takspackling, så snart är det nog bra.
Nyinstallerade, ommålade träpaneler längs vägg och fönster i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade och målade vita träpaneler på väggarna i ett sovrum med ett fönster som släpper in ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad obehandlad träpanel i sovrum med skjutdörrar och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade vita träpaneler på väggarna i ett sovrum under renovering med byggställning och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad vit panel på vägg i rum under renovering med synligt fönster och oslipat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade och målade vita väggpaneler i ett rum med synligt arbetsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymonterad och målad vit panelvägg i ett rum under renovering med synliga elkablar och obehandlade gipsväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade och målade vita väggpaneler med utsikt genom stora fönster i ett hörnrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hörn av ett rum med nyinstallerad vit panelvägg, obehandlat golv och en oslipad gipsskiva på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär blev det med skjutdörrarna utan karm. Softclose-funktionen stoppar dörren precis i rätt läge :D. När dörrarna är öppna blir det lite känsla av att sovrum och klädkammare är samma rum.
Nymonterade och målade vita träpaneler på vägg i ett hörn, med ett synligt eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterad och målad panelvägg bredvid en vit skjutdörr utan karm i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 16 till
  • Laddar…
Beställde KNX tryckknappar och annat från Tysklad, eibmarkt.com, för att utvärdera och se om vi är nöjda. Det är inte helt lätt att hitta KNX-knappar som har diskret utseende, inte för dyra och har tillräckligt många knappar. Den varianten vi köpte nu ser lovande ut.

En tryckknapp med 4 vippor, Jung 4194 TSM, och vita knappar + ram (LS serien)
Jung 4194 TSM KNX tryckknapp med vita knappar och ram, samt närvarosensor packningar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En närvarosensor, Jung 3361-1 MWW
Jung närvarosensor och förpackning på ett bord, bakgrund med elektrikermaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
artesuave och 2 till
  • Laddar…
Alla tak spacklade och målade på bottenvåningen
Renoverat rum med nymålade gipsskivor där skruvmarkeringarna syns igenom färgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat tak med skruvmarkeringar som lyser igenom färgen och osminkade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat tak med synliga skruvmarkeringar och OSB-skivor på väggar, utanpåliggande elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men en konstig sak som vi har noterat.... på en typ av gipsskivor så lyser skruvmarkeringarna på mitten av skivorna igenom färgen. Extremt tydligt också :thinking::(, verkar inte som det spelar någon roll hur många gånger man målar. Markeringen syns tydligt ändå, men alla andra färgvariationer täcks lätt. Nästan magiskt. Antar att det är kombinationen av pigmenten i markeringen och linoljefärgen vi använder som inte fungerar så bra ihop. Någon som varit med om något liknande?
Ny målad vägg med en synlig skruvmarkering som lyser igenom färgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Problemet löses lätt genom att måla över kryssen med lite bättringsfärg mellan första och andra lagret linoljefärg.
 
  • Gilla
artesuave och 2 till
  • Laddar…
L
Tack för en underbar tråd. Underbart att den kallas för tillbyggnad, tycker det är lite av en underdrift. Lite som att kalla det ketchup med hamburgare till

Jag kanske har slarvat i min läsning men nu när ni närmar er mål hur ser det ut mot budget?

Sedan hade jag velat höra hur ni ser på året. Blev det som ni tänkt er. Är ni nöjda att ni pausade resten av livet för detta osv.

Tack för en härlig blogg. Lycka till med slutklämmen.
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Nu har vi börjat slutföra trapphuset. Spikade dit lite extra reglar för att fästa vangstyckena i.
Uppbyggnad av ett trapphus med reglar, ställning och nyinstallat gipstak, synlig isolering på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete i trapphus med nyinstallerade reglar, OSB-skivor och synliga elektriska installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhuskonstruktion av trapphus med extra reglar, isolering och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggt upp ställning i trapphuset. Den jag lånade var lite längre än jag trodde (2,5m). Så den fick inte riktigt plats i trapphuset. Men delade upp ena sidan på bottenvåning och övervåning. Lite knöligare att bygga och flytta på den, men blev riktigt stabilt ändå. Satte på lite extra stödben också, fick med några när jag köpte min egna mindre variant (2 m). Allt gips uppe i trapphuset iaf.
En delad byggnadsställning i ett trapphus under konstruktion med gipsade väggar och synliga reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställning i ett trapphus under renovering med gipsade väggar och reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställning i trapphus med extrareglar och gipsskivor på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställning i trapphus med gipsade väggar och extra reglar för att fästa trappan, byggprojekt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag kom trappen också. Obehandlat furu. Vi börjar med att bara betsa den. Snabb och enkel behandling :D. Blir det inte bra så målar vi den på plats med täckande färg, förmodligen först om flera år.
Ett trapphus under renovering med en ställning, OSB-skivor på väggarna och oöppnade förpackningar med obehandlade furutrappor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obehandlade furutrappsteg staplade på ett vågigt underlag i ett trapphus under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 7 till
  • Laddar…
L Lewdis skrev:
Tack för en underbar tråd. Underbart att den kallas för tillbyggnad, tycker det är lite av en underdrift. Lite som att kalla det ketchup med hamburgare till

Jag kanske har slarvat i min läsning men nu när ni närmar er mål hur ser det ut mot budget?

Sedan hade jag velat höra hur ni ser på året. Blev det som ni tänkt er. Är ni nöjda att ni pausade resten av livet för detta osv.

Tack för en härlig blogg. Lycka till med slutklämmen.
Kul att det är uppskattat! Har själv haft mycket glädje av andra trådar här, så känns bra att bidra lite också.

Sant, storleksmässigt är det som ett nybygge. Men enligt bygglovet är det en tillbyggnad. Det gör också att ROT-avdrag är tillåtet :D

Tror inte jag har skrivit någon om budgeten här. Vi har satt budgeten till 3,5 miljoner. Det ska räcka till den nya delen, renovering av det befintliga huset och diverse markarbeten för att göra klart trädgården. Utöver den summan har vi även budgeterat för 30 000 kr per månad för att leva.
Nu när vi kommit en bit så ser vi att det blir lite dyrare, men inte mycket. Vi tvingas till att välja bort vissa saker, t.ex. har vi valt att vänta med solceller på taket. Det vi märker av mer är att saker tar längre tid än planerat. Det innebär i slutändan också en kostnad i form av utebliven inkomst, räntor, m.m. Men i vårat läge så kostar förseningen oss 30 000 kr per månad, vi gör det ändå för att det är roligt och ser därför inte förlorad inkomst som en förlust. Så när vi nu är inne på tidplan...

Året som vi tagit tjänstledigt är snart slut. Men mycket återstår... Vi ska som sagt även renovera det gamla huset. När semestrarna börjar för alla andra så räknar vi med att ha flyttat in i den nya delen. Men följande saker återstår att göra:
* de två badrummen i den nya delen.
* nytt tak på befintligt hus, ska bli Sedum. Här behöver vi också förstärka med extra limträstolpar från plintar i krypgrunden och fälla in kraftigare reglar i vissa väggar.
* tvättstuga/pannrum i befintligt hus (behövs för att få värme i vinter), vi vill inte köra bara på el som vi gör nu
* byta fönster i befintligt hus
* byta ytterpanel befintligt hus
* lägga vattenburen golvvärme befintligt hus
* nytt kök i befintlig hus

Så jag har sökt och fått beviljat längre tjänstledighet. Börjar nu jobba i november. Men min fru kommer börja jobba efter sommaren (augusti). Förmodligen kommer vissa saker i listan ovan få vänta tills senare. Men vi vill komma till en punkt där vi har ett hus som går att leva bekvämt i innan vi slår av på tempot. Så nytt tak + tvättstuga/pannrum ska vi åtminstone få till innan jag börjar jobba.

Ska summera nu innan det blir för mycket text. Vi ångrar inte att vi startade husprojektet! Det är fortfarande väldigt tillfredsställande att se vad man kan åstadkomma. Kan fortfarande starkt rekommendera andra att göra något liknande.
Men allt är inte positivt. Vi har pratat om två negativa saker som med tiden blivit allt tydligare. Nummer 1, det är påfrestande att umgås dygnet runt under en så lång tid. Är väl egentligen ingen överraskning, men det är något man bör vara beredd på. Nummer två, man träffar inte lika mycket folk som när man åker och jobbar 5 dagar i veckan. Kan beskriva det som att man känner av behovet att umgås med folk utanför familjen.

Får räcka för den här gången, återkomma senare med fler reflektioner.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Kul att höra lite mer om hur det går till bakom kulisserna också.

För att kunna få mer umgänge, tror ni att det skulle vara bättre att jobba deltid och bygga hus på deltid? Eller är det risk att det tar för lång tid att bygga och att jobben börjar suga åt sig mer och mer tid?
 
L
villeg villeg skrev:
Kul att det är uppskattat! Har själv haft mycket glädje av andra trådar här, så känns bra att bidra lite också.

Sant, storleksmässigt är det som ett nybygge. Men enligt bygglovet är det en tillbyggnad. Det gör också att ROT-avdrag är tillåtet :D

Tror inte jag har skrivit någon om budgeten här. Vi har satt budgeten till 3,5 miljoner. Det ska räcka till den nya delen, renovering av det befintliga huset och diverse markarbeten för att göra klart trädgården. Utöver den summan har vi även budgeterat för 30 000 kr per månad för att leva.
Nu när vi kommit en bit så ser vi att det blir lite dyrare, men inte mycket. Vi tvingas till att välja bort vissa saker, t.ex. har vi valt att vänta med solceller på taket. Det vi märker av mer är att saker tar längre tid än planerat. Det innebär i slutändan också en kostnad i form av utebliven inkomst, räntor, m.m. Men i vårat läge så kostar förseningen oss 30 000 kr per månad, vi gör det ändå för att det är roligt och ser därför inte förlorad inkomst som en förlust. Så när vi nu är inne på tidplan...

Året som vi tagit tjänstledigt är snart slut. Men mycket återstår... Vi ska som sagt även renovera det gamla huset. När semestrarna börjar för alla andra så räknar vi med att ha flyttat in i den nya delen. Men följande saker återstår att göra:
* de två badrummen i den nya delen.
* nytt tak på befintligt hus, ska bli Sedum. Här behöver vi också förstärka med extra limträstolpar från plintar i krypgrunden och fälla in kraftigare reglar i vissa väggar.
* tvättstuga/pannrum i befintligt hus (behövs för att få värme i vinter), vi vill inte köra bara på el som vi gör nu
* byta fönster i befintligt hus
* byta ytterpanel befintligt hus
* lägga vattenburen golvvärme befintligt hus
* nytt kök i befintlig hus

Så jag har sökt och fått beviljat längre tjänstledighet. Börjar nu jobba i november. Men min fru kommer börja jobba efter sommaren (augusti). Förmodligen kommer vissa saker i listan ovan få vänta tills senare. Men vi vill komma till en punkt där vi har ett hus som går att leva bekvämt i innan vi slår av på tempot. Så nytt tak + tvättstuga/pannrum ska vi åtminstone få till innan jag börjar jobba.

Ska summera nu innan det blir för mycket text. Vi ångrar inte att vi startade husprojektet! Det är fortfarande väldigt tillfredsställande att se vad man kan åstadkomma. Kan fortfarande starkt rekommendera andra att göra något liknande.
Men allt är inte positivt. Vi har pratat om två negativa saker som med tiden blivit allt tydligare. Nummer 1, det är påfrestande att umgås dygnet runt under en så lång tid. Är väl egentligen ingen överraskning, men det är något man bör vara beredd på. Nummer två, man träffar inte lika mycket folk som när man åker och jobbar 5 dagar i veckan. Kan beskriva det som att man känner av behovet att umgås med folk utanför familjen.

Får räcka för den här gången, återkomma senare med fler reflektioner.
Tack för ett väldigt ärligt och uttömmande svar. Köpte min morfars hus och totalrenoverade det mellan december och mars. La all min vakna tid där (utöver jobbet). Minskade på sömn för att bli mer effektiv. Märkligt nog har jag inte mått bättre än under den tiden. Det var tillfredställande att få se vad som växte fram. Nu har jag dragit ner på tempot eftersom lister och annat smått är det som inte är helt klart. Nu är det lite uppförsbacke varje gång jag skall ta ut sågen eller in hammaren.

Vet inte om det finns någon slutsats i detta men kanske att fortsätta sätta delmål och arbeta mot dessa. Så ni inte börjar leta efter allt som skall göras, då kan det övergå i stress. Risken finns att ni kommer leva i ett renoveringsobjekt ett tag till. Glöm då inte att pausa och göra något ni tycker om, viktigast av allt är er själva.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Glöm då inte att pausa och göra något ni tycker om, viktigast av allt är er själva.

Så sant som det är sagt. Väggen är inget kul och jobbig att ta sig ur.
 
  • Gilla
Lewdis
  • Laddar…
PellePeps PellePeps skrev:
Kul att höra lite mer om hur det går till bakom kulisserna också.

För att kunna få mer umgänge, tror ni att det skulle vara bättre att jobba deltid och bygga hus på deltid? Eller är det risk att det tar för lång tid att bygga och att jobben börjar suga åt sig mer och mer tid?
Vi funderade på det, men kom fram till att det skulle ta för lång tid. Tror också det är enklare att fokusera på en sak i taget. Men vet egentligen inte hur det är att köra 50/50. Kanske blir det att testa på det under en tid för att göra klart ett badrum eller liknande mindre projekt.
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
L Lewdis skrev:
Tack för ett väldigt ärligt och uttömmande svar. Köpte min morfars hus och totalrenoverade det mellan december och mars. La all min vakna tid där (utöver jobbet). Minskade på sömn för att bli mer effektiv. Märkligt nog har jag inte mått bättre än under den tiden. Det var tillfredställande att få se vad som växte fram. Nu har jag dragit ner på tempot eftersom lister och annat smått är det som inte är helt klart. Nu är det lite uppförsbacke varje gång jag skall ta ut sågen eller in hammaren.

Vet inte om det finns någon slutsats i detta men kanske att fortsätta sätta delmål och arbeta mot dessa. Så ni inte börjar leta efter allt som skall göras, då kan det övergå i stress. Risken finns att ni kommer leva i ett renoveringsobjekt ett tag till. Glöm då inte att pausa och göra något ni tycker om, viktigast av allt är er själva.
Misstänker att det kommer bli så för oss också när det bara är småsaker kvar. Men än så länge känner iaf jag att det skulle gå ett år till (om sparpengarna hade räckt).

Det är så vi försöker tänka nu. Komma till ett läge där vi kan leva normalt ett tag. Sen fortsätta med lite småprojekt när lusten finns. Nu är siktet inställt på att flytta in i mitten av juni. Några veckor efter inflytt så har vi bokat en resa till Polen. Sen blir det nog ledigt från byggandet några veckor till för att ladda batterierna.
 
  • Gilla
Lewdis och 1 till
  • Laddar…
Lite uppdatering. Alla fönstersmygar är nu klara monterade, inklusive det stora fönstret i trapphuset.
Byggarbetsplats med nyinstallerade fönstersmygar och en ställning framför det stora fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymonterat stort fönster i trapphus med utsikt över skog och klippor, omgiven av oslipade träytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat fönster med synliga fönstersmygar i ett oinrett trapphus med OSB-skivor på väggen och skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade fönstersmygar och osmålad trävägg vid ett stort trapphusfönster i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat, högt fönster i trapphus med synliga fönstersmygar och omgiven av isolering samt otapetserade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite mer färg. Fortfarande inte helt jämt, så det får bli en tredje strykning :(
Renoveringsarbete i rum med målade fönstersmygar och orappad trapphusöppning, verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat rum med panelvägg och blått tejpade hörn, målarfärg och verktyg på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av rum med målade fönstersmygar och en vit lasera vangstycke i trapphus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vangstyckena till trappan laseras vita.
Vitmålade vangstycken till en trappa ligger på bockar i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 3 till
  • Laddar…
Sovrum och klädkammare på övervåningen är målade.
Renoverat sovrum med nymålade väggar och oljade golv, skjutdörr under konstruktion och snickeriverktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett nyrenoverat rum med oljat furugolv och väggar i grått och panel, väntar på lister och foder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat sovrum med målade väggar, oljat furugolv och fönstret ger utsikt över skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyoljad furugolv och nyrenoverat rum med ljuspanel och gråmålade väggar samt ofärdiga skjutdörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målade väggar och oljat trägolv i ett soligt hörnrum med stora fönster och skuggor från en växt utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golven oljade en gång, ska bli en gång till.
Oljad trägolv i ett rum med målade vita väggar och synlig skjutdörr i MDF.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skjutdörrarna med avslut av MDF och målade i samma färg som väggen.
Nyoljad trägolv och MDF-skjutdörrar målade i samma färg som väggen i renoverat sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade vita skjutdörrar med svarta handtag mot en målad grå vägg och vit panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålad skjutdörr mot en vägg med innerpanel och mörkt oljat trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lister och foder tänkte vi tillverka själva av 21x95 planhyvlad furu. Jag fräser ett spår och en 45 graderskant, sen vitlaseras allt innan montering. Både golvsockel och dörrfoder ska få samma design. Liten provbit nedan.
En arbetsbänk med en fräst furuplanka, skyddsglasögon, arbetshandskar och snickarverktyg i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vitlaserad list av furu med fräst spår och fasad kant vilar på ett arbetsbord i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt oljat trägolv möter en ljusblå vägg och vit golvsockelprovbit intill en eluttagshölje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Arbetet med innerpanel fortsätter parallellt. Lite fler rum klara nu.
Nyrenoverat rum med oljat golv och ljusa träväggar, skjutdörrar i konstruktion och stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat sovrum med vitlaserade panelväggar och oljat golv, utan lister och foder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat sovrum med träpanelväggar, skjutdörr, målartillbehör och byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 5 till
  • Laddar…
villeg villeg skrev:
Skjutdörrarna med avslut av MDF och målade i samma färg som väggen.
Snyggt, men hade det inte varit ännu snyggare med en slät dörr i samma nyans som väggen?? Blivit lite mer "osynligt"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.