Har precis köpt en Gardena Sileno City 500 som ska installeras till vårt kedjehus. Har ca 250m2 på baksidan och 50m2 på framsidan. Däremellan är det först 6m betongplattor med 1m bredd, följt av 6m asfalt med 2m bredd.
Den enkla lösningen är ju att ha framsidan som en biyta men då ska den bäras dit varannan kväll vilket kan bli irriterande i längden.
Annars fungerar jag på en smal gång (60cm mellan begränsningstrådarna vilket är minimum) där jag lägger trådarna under plattorna och sedan kapar spår i asfalten som man lägger trådarna i.

Frågan är ju om roboten kommer hitta in och irra runt i den långa gången hela tiden eller om det fungerar bra tro. Samt hur man isåfall lättast gör fina spår i asfalten för tråden?
 
  • Schema över gräsmatta med robotgräsklipparens begränsningstrådar genom betongplattor och asfalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns en liten risk att den under klippfasen kommer in i den smala korridoren. Hur ofta, är omöjligt att säga.
 
Min granne har en Worx, han går med sin klippo bredvid roboten då den kör fast med jämna mellanrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.