Har en Stiga Autoclip 520 lämnade in den nyligen för lagning av bladfäste (han ville först byta motorn jag sa att då limmar jag hellre fast bladet med pl400 :rolleyes:
När jag sedan får tillbaks den så står det ingen signal den snurrar inte runt först som den brukade utan bara piper också står det ingen signal.
Nu till det jobbiga jag ringde givetvis upp återförsäljaren och sa som det var, han hävdade då att det rörde sig om antingen en trasig sladd någonstans eller själva dosan till laddstationen som var trasigt.
Jag sa att det var egendomligt eftersom den funkade innan ni fick in den, problemet är att jag tror han har ett ont öga till mig av diverse orsaker.
Han sa att lampan i laddstationen skulle blinka i olika färger jag sa att den lyste fast grönt han sa då att den inte skulle göra det ? Att jag kanske hade grävt i trädgården eller åkt upp med bilen på gräsmattan jag sa att jag inte gjort något sådant, då pratade han om att det ju åskade i midsommar :mad:
Finns det en möjlighet att han kan ha gjort något med själva klipparen som gör att den inte får signal ?!
Tänkte jag skulle kolla här först innan jag lämnar den till en annan återförsäljare för kontroll ! :mad:
 
Det låter som om att sändaren inte skickar signal. Den skall blinka om den skickar signal och lyser fast sken när den inte skickar signal. Jag håller med din åf och tror att felet ligger i slingbrott eller att sändaren/laddaren fått på tafsen. Mest troligt slingbrott. Kontrollera först så att omkretstråden inte bara släppt i laddningsstationen.
 
Bugar för det snabba svaret Boltis (y)
Tycker bara det är konstigt/typiskt att det skulle bli slingbrott utan att jag gjort något
vid samma tidpunkt som den var inlämnad.
Kollade stationen inga kablar av eller ärjade :(
Ska jag behöva gräva upp all kabel nu ? :(
 
Jag hade börjat med att ta en lös kabel på låt säga 20 meter och koppla in i stationen istället för ursprungsslingan. Startar din maskin med den provisoriska slingan (sändaren blinkar) så är det ju kabelbrott någonstans..Då kan du ju iaf utesluta fel på maskinen.
 
Ska testas återkommer !
 
boltis boltis skrev:
Jag hade börjat med att ta en lös kabel på låt säga 20 meter och koppla in i stationen istället för ursprungsslingan. Startar din maskin med den provisoriska slingan (sändaren blinkar) så är det ju kabelbrott någonstans..Då kan du ju iaf utesluta fel på maskinen.
Snor tråden här lite. Om man gjort som du säger, att lagt ny slinga men "ingen signal" kvarstår, vad skulle då kunna va problemet. Jag har en 523.
 
Blinkar lampan ändå? Du måste det vara laddatstionen som är paj, hade problem med att antennen under klipparen hade pajjat, eller en kabel lossnat..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Blinkar lampan ändå? Du måste det vara laddatstionen som är paj, hade problem med att antennen under klipparen hade pajjat, eller en kabel lossnat..
Lampan blinkar mellan rött och grönt ett fåtal ggr när jag sätter i kontakten, men stannar snart på fast grönt ljus.
Laddar gör den enligt klipparen själv. Det står "laddning pågår" när den står i laddstationen
 
Då är det nåt tjafs med antingen klipparen eller laddstationen..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Då är det nåt tjafs med antingen klipparen eller laddstationen..
Får kolla alla kopplingar in i laddstationen och sen signalboxen och klipparen.
Tack/T
 
någon som har en sprängskiss eller liknande till signalboxn på en 523?
 
L LawnmowerMan skrev:
Har en Stiga Autoclip 520 lämnade in den nyligen för lagning av bladfäste (han ville först byta motorn jag sa att då limmar jag hellre fast bladet med pl400 :rolleyes:
När jag sedan får tillbaks den så står det ingen signal den snurrar inte runt först som den brukade utan bara piper också står det ingen signal.
Nu till det jobbiga jag ringde givetvis upp återförsäljaren och sa som det var, han hävdade då att det rörde sig om antingen en trasig sladd någonstans eller själva dosan till laddstationen som var trasigt.
Jag sa att det var egendomligt eftersom den funkade innan ni fick in den, problemet är att jag tror han har ett ont öga till mig av diverse orsaker.
Han sa att lampan i laddstationen skulle blinka i olika färger jag sa att den lyste fast grönt han sa då att den inte skulle göra det ? Att jag kanske hade grävt i trädgården eller åkt upp med bilen på gräsmattan jag sa att jag inte gjort något sådant, då pratade han om att det ju åskade i midsommar :mad:
Finns det en möjlighet att han kan ha gjort något med själva klipparen som gör att den inte får signal ?!
Tänkte jag skulle kolla här först innan jag lämnar den till en annan återförsäljare för kontroll ! :mad:
Nu har jag visserligen en äldre modell, men nog snurrar den ett varv INNAN den kollar efter slingsignal.
Så även om ingen signal finns så snurrar den ett varv först. Det verkar ju lite knepigt om den inte gör så längre.
 
Ok? Låter märkligt då min stannar direkt efter att den backat ut och roterar 90 grader. Men det står "ingen signal".
Skulle det kunna va så finurligt att den roterar och stannar efter det om det är slingbrott, men stannar direkt om det är boxen?
 
Har inte ett så pass känt företag som Stiga en serviceorganisation eller återförsäljarkedja som kan fixa fel på klipparna.
Nu är förvisso Stiga uppköpt av ett italienskt företag och all produktion flyttad från Sverige, men lite grejor borde väl finnas kvar?
 
Jodå cisst finns det bra service för Stigas produkter, men inte signalboxens kretskort. Det ger sig inte ens elektroverkstan i Kalmar sig på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.