Lite för fint väder för att vara inomhus och snickra...
Men golvlister och foder kom på plats i sovrummet iaf.
Några gipsbitar och taklist saknas i walk in, ska även få in nätverk och el dit, radiator ska också upp sen är det nog klart i sovrummet.

Foder och golvlister i köket blir det nog i morgon

41 dagar till inflyttning
Dagar gjorda har jag tappat (tror det är 17)
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Fick upp lite foder och golvlister, frun passade på att städa upp lite i röran.

Flyttade upp överskåpet ovanför kylen.
Kök med monterat överskåp ovanför en vit kyl, nylagda golvlister, och byggmaterial på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska röja ur hallen så man kan börja där med spackling väv och målning
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nejdå jag har inte gett upp än...
Hallen är nu målad
I walk in fattas lite väv och målning.
Skåp till badrummet som ska sitta för alla kopplingar är beställt.
Elcentral är på väg hem, blev en färdigbyggd från elbutik, elen ska bli klar till veckan är det tänkt.

Ska låna ett pressverktyg så jag kan få ihop mätningen från badrummet till fördelarskåpet.

Blir väl lister för hela slanten i morgon :confused:

28 dar till inflyttning
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Har listat överallt där det går idag, blir inga bilder på det utan latex :D

Drog i lite nätverkskabel, fick låna en 25m fjäder så i morgon ska jag prova att få i fibern.

Svårt som 17 att välja kökskakel... Tänkte vitt först men det blir för mycket vitt.
Funderade en sväng på samma som golvet i badrummet men 30x60 eller så men vet inte om det blir för rörigt i köket.

Pressat pexen så nu skulle jag bara haft några större skiftnycklar så jag kan dra åt muttrarna.

27 dagar kvar, ca 20 dagar gjorda
 
  • Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
27 dagar kvar, ca 20 dagar gjorda
Heja (y)(y)(y)
 
Vad tycker ni, skulle det här funka?
Konradssons rev iron
Mörka keramiska plattor från Konradssons på ett köksstänk med underliggande marmorerad bänkskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök med vita skåp och mörkt Konradssons Rev Iron kakel samt bänkskiva i grantimönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gillar kaklet på väggen ger en känsla av plåt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Drog klart nätverk och fiber idag, sen kom elektrikern och instruerade mig lite så jag fick centralen på plats

Elcentral monterad på vägg i rum under renovering, kablar på golvet, ouppackade delar i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Baksidan är lättåtkomlig iaf
Elcentral installerad på OSB-skiva med draget nätverk och fiberkabel, samt synliga träreglar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska måla det sista i morgon tror jag, sen måste jag bygga nån inklädnad till pelaren och balken i hallen, hittar inte beslagen till sänksågskenan så jag får låna en på onsdag som tur e
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Elcentralen är inkopplad, mycket av elen är klar. Tyvärr blev det en lite miss i kommunikation så elektrikern trodde jag skulle beställa alla uttag så nu får jag lägga en ny beställning.
Äntligen bestämt oss för kökskakel, Golvabia Rust 30x60 stående
Närbild på Golvabia Rust kökskakel ovanför vit köksinredning med synliga elkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Taklister i morgon och målning av trapp garderob.

21.5 dagar gjorda
 
  • Gilla
Lopex
  • Laddar…
Ja just det, fiber bolaget var dit så vi har sett ut var vi ska gräva in den. Duct dragen invändigt, får in fiber till 6lgh men kopplar på 2 st i första skedet.
Efteranslutningen kostar 2500:-/lgh så det var inte så farligt, ingrävningen kostar 5000:- då det finns fiber till andra huset på fastigheten redan.
 
Fick upp lite mer lister och satt väv och målade i förrådet under trappen.

Renoverat kök med vita skåp och bänkar, omonterad list, väv och målarutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade lister och nymålad vägg under trappa med en trästege och spotlights i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylistat och målat förråd under trappa med stol och öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle haft nån omfattning på lilla väggen i köket men vet inte riktigt hur jag ska göra den..
 
BirgitS
nino nino skrev:
Skulle haft nån omfattning på lilla väggen i köket men vet inte riktigt hur jag ska göra den..
Kan du förklara lite mer vad du menar?
 
Ett avslut på lilla väggbiten till höger om spisen.
I de andra lgh så har jag satt en bit limfog som är ca 10mm bredare än själva väggen
 
Blev lite rörmockeri idag, ska pressas kopplingar på pexen till vänster.

Installation av PEX-rör och kopplingar på en fördelningscentral i ett tak, med några lister och förvaringselement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen installationslucka i vägg med vattenledningar, rörkopplingar och verktyg utspridda på golvet under renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lister i förrådet fick jag också dit idag.

Börjar bli dåligt med tid nu och en del kvar...

Jobbar 14-24 den här veckan så det är inte så mycket tid på fm... man lär sova lite iaf
Ledig fredag sen är det bilutställning på lördag så både lördag och söndag lär väl gå bort.. :thinking::(
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snabba leveranser från elbutik, beställde på söndag och hämtade ut idag kl 13

En öppen kartong full med nya elektriska installationsprodukter som vägguttag och strömbrytare på ett bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.