Maskrosorna kan man ju äta om man vill. Späda blad är goda i salladen.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
S SnickareHobb skrev:
Jag begriper inte varför folk är så brydda över vad grannarna gör och inte. Skit i grannarna och låt dem göra som de vill!! Det är ju deras tomt!
Om mina grannar vill odla skog på sin tomt får dom göra det. Jag bryr mig inte det minsta.

Förstår heller inte vad som är så viktigt med gräsmatta. Jag har gräsmatta och klipper en gång i veckan, men kan ju inte påstå att man använder gräsmattan till något speciellt.
Du har ingen aning om vad som just hände där va?

Lite som detta.. "the flat earth society has members all around the globe"
 
Staffans2000
M Mikolino skrev:
Du har ingen aning om vad som just hände där va?

Lite som detta.. "the flat earth society has members all around the globe"
Kan du utveckla det lite?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kan du utveckla det lite?
Nä, inte ännu! låter hans text sjunka in hos er lite! kanske polletten trillar ner, man vet aldrig! rekommenderar jag dig/er att läsa hans text sakta, analysera den och fundera en sväng!
 
Staffans2000
:DÄr det den sönderanalyserade grannen själv som skriver?
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
:rofl:Jag begriper inte varför folk är så brydda över vad andra forumsmedlemmar gör och inte. Skit i forumsmedlemmarna och låt dem göra som de vill!! Det är ju deras konto!
Om mina forumsmedlemmar vill skriva konstiga inlägg via sitt konto får dom göra det. Jag bryr mig inte det minsta.

Förstår heller inte vad som är så viktigt med forumsmedlemskär medlem och kommenterar kanske en gång i veckan, men kan ju inte påstå att man använder forumet till något speciellt.

Jag tog mig friheten att editera ett tidigare inlägg lite, bara för att addera lite humor till detta.
 
Det är därför vi har olika tomter, du äger din och jag äger min. Du gör vad du vill på din och vice versa.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
M Mikolino skrev:
Du har ingen aning om vad som just hände där va?

Lite som detta.. "the flat earth society has members all around the globe"
Mina grannar odlar faktiskt skog. Det är staten och kommunen. Ja, inte riktigt odlar, utan det är mer vildmark.

Det kommer både det ena och det andra över tomtgränsen. Såväl växtlighet som djur.

Men varken staten eller kommunen visar det mista lilla välja att varken ha gräsmatta eller klippa den.
TS grannar har iaf ordnat med gräsmatta och klipper den ibland.

Några förslag på hur man kommer tillrätta med detta?
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Först krävs det en noggrann analys av ägarnas sociala kompetens.
 
  • Gilla
Pontus95
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det var ironiskt va? Om inte, så är det dags att lägga ifrån sig sina lutheranska plikter och ta det lite lugnt.
Absolut inte...självklart ska det se välvårdat ut, och man ska inte ha hus om man inte orkar klippa gräset! Om inte annat köper man matrial så detta sköter sig själv
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Gärna ta hand om barnen, men först en välklippt gräsmatta alltså ;-)
 
  • Gilla
Bangan och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
H Husqvarna220Ac skrev:
Sådana ska inte ha hus! Nå’fan skottade vi och klippte gräs mm, samt byggde uterum, altan mm mm fast vi hade små barn! Ingen ursäkt, så löökig kan man inte vara, inget brott dock, men vill att de ska se fint för att få ro i själen att kunna sitta ute eller ligga i badet och ta en öl och slippa se allt man borde ha gjort före..White Trash, Spot on!
Tackar!
Nu förstår jag! Du tillhör "kommando Ove".
Det du, och flera andra inte verkar ta med i beräkningen, är att grannarna kan ha samma uppfattning som jag. -En "välskött gräsmatta" är ful. Död! Hur svårt kan det vara att förstå?

Här kommer några inspirerande bilder.

Två oöppnade rosa tulpaner i förgrunden med en naturlig, grön gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul maskros i förgrunden med frodig grön gräsmatta i bakgrunden under dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på vildblommor och grönska som illustrerar en naturlig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
nissenhj och 10 till
  • Laddar…
M Mikolino skrev:
Javisst är barn olika, här finns det en del diagnoser och försvårande omständigheter med, men fortfarande hinner jag med god marginal klippa mattan 1 gång i veckan!

Ja, jag stör mig på att man som granne klipper gräset kl 19.30 med en tröska till klippare en lördagkväll när det är gott väder och det är tydligt att den andre grannen har en gemytlig sammankomst på trädäcket/trädgården (med lugn och enbart samtalsnivå volymmässigt)
Tycker man jag är dum i huvet för att jag inte tycker det är respektfullt/socialt ok, så vill ni inte veta vad jag tycker om den som tycker just det!
Det tar ju tydligen bara 25 minuter så vad är det att gnälla om?
 
Staffans2000
M Mikolino skrev:
Nä, inte ännu! låter hans text sjunka in hos er lite! kanske polletten trillar ner, man vet aldrig! rekommenderar jag dig/er att läsa hans text sakta, analysera den och fundera en sväng!
Nu har texten sjunkit ner i bottensedimentet. Den är läst fram och åter. analyserad är den också. Och ja. Jag har även funderat.
Så. Kan du dela med dig av uppenbarelsen du fick när du läste "SnickareHob:s" inlägg? Vad hände?
"Du har ingen aning om vad som just hände där va?"

Turn on, tune in, drop out!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nu har texten sjunkit ner i bottensedimentet. Den är läst fram och åter. analyserad är den också. Och ja. Jag har även funderat.
Så. Kan du dela med dig av uppenbarelsen du fick när du läste "SnickareHob:s" inlägg? Vad hände?
"Du har ingen aning om vad som just hände där va?"

Turn on, tune in, drop out!

Analysera denna meningen utav honom, och sätt den i kontext med allt jag skrivit och vad jag anser är en helt lagom nivå av en normal villaägare!..

"Förstår heller inte vad som är så viktigt med gräsmatta. Jag har gräsmatta och klipper en gång i veckan, men kan ju inte påstå att man använder gräsmattan till något speciellt."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.