Offert för totalrenovering av badrum innehållande detaljerad lista på arbetsmoment och material med specificerade tidsåtgångar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej. Jag försöker bestämma mig om jag ska anlita företaget eller inte. Något som ser konstigt ut enligt er?
Med vänlig hälsning, Anna
 
S
Varför inte sätta 15 mm plywood istället för osb och få en säkerställd väggkonstruktion?

Har du inte jordfelsbrytare sen tidigare?
Golvvärmen måste också kopplas på jordfelsbrytare.
 
  • Gilla
Garningen
  • Laddar…
BirgitS
A Anna84 skrev:
Något som ser konstigt ut enligt er?
Det står inte hur lång tid tätskikt och kakling tar utan bara hur stor ytan är och samma sak för punkt 10 och 11.
Priset för materialet framgår inte utan det står ju bara 1 st överallt.

Det brukar ta ung. 3 - 4 veckor att renovera ett badrum och det blir väl det för dig också.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det står inte hur lång tid tätskikt och kakling tar utan bara hur stor ytan är och samma sak för punkt 10 och 11.
Priset för materialet framgår inte utan det står ju bara 1 st överallt.

Det brukar ta ung. 3 - 4 veckor att renovera ett badrum och det blir väl det för dig också.
Han sa att det tar 4-5 veckor.
Vi står ju för allt material själva.
 
BirgitS
Jag hoppas att du har fått reda på vad du förväntas betala för material som behövs för förstärkning av golv, isolering, golvspån osv. så det inte blir en obehaglig överraskning.

Uppbyggnad av taket står inte med någonstans i listan.
 
A Anna84 skrev:
Han sa att det tar 4-5 veckor.
Vi står ju för allt material själva.
Vilket material står ni för?
 
A Anna84 skrev:
Jag försöker bestämma mig om jag ska anlita företaget eller inte. Något som ser konstigt ut enligt er?
Står inget pris ? Och h är det svenska ?
Glömde OSB skall inte vara i våtrum.
 
Redigerat:
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
lopec och 2 till
  • Laddar…
Jo

BirgitS BirgitS skrev:
Jag hoppas att du har fått reda på vad du förväntas betala för material som behövs för förstärkning av golv, isolering, golvspån osv. så det inte blir en obehaglig överraskning.

Allt det ingår.

Uppbyggnad av taket står inte med någonstans i listan.
Jo men det är under målning av tak.

S sunqan skrev:
Vilket material står ni för?
Det som står längst ner.
S sinuslinus skrev:
Varför inte sätta 15 mm plywood istället för osb och få en säkerställd väggkonstruktion?
Ingen aning, därför jag frågar er,

Har du inte jordfelsbrytare sen tidigare?
Golvvärmen måste också kopplas på jordfelsbrytare.
Jag tror att det ska va för golvvärmen ?
 
R RoBo skrev:
Står inget pris ? Och h är det svenska ?
Glömde OSB skall inte vara i våtrum.

Jag har ju gömt priset för er.
Jag vill veta om timmar/h och om nåt saknas.
 
BirgitS
A Anna84 skrev:
Jag vill veta om timmar/h
Om summan av timmar är minst 3 veckor (120 h) och just inte mer än 4 veckor är det rimligt.

A Anna84 skrev:
Jag tror att det ska va för golvvärmen ?
I golvet är det ju golvspånskiva, se punkt 3, medan det står OSB i punkt 4 för väggarna. En "Säkert vatten"-vägg använder plywood i stället för OSB. Plywood är dock dyrare.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om summan av timmar är minst 3 veckor (120 h) och just inte mer än 4 veckor är det rimligt.

Ja det låter rimligt.

I golvet är det ju golvspånskiva, se punkt 3, medan det står OSB i punkt 4 för väggarna. En "Säkert vatten"-vägg använder plywood i stället för OSB. Plywood är dock dyrare.
Kan det va så att de kör OSB under våtrumsgips?
 
S sunqan skrev:
Vilket material står ni för?

Det som står 1st på är materialet sen står priset efter.
 
BirgitS
Ja, det är vanligt på det viset men i ."Säkert vatten"-väggen har man inte OSB utan plywood. Du kan läsa på deras webbplats.
 
  • Gilla
Garningen och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är vanligt på det viset men i ."Säkert vatten"-väggen har man inte OSB utan plywood. Du kan läsa på deras webbplats.
Ska fråga så klart, men jag får svar från flera håll att OSB är det nya och billigare och samma sak fast det ena är ihoppressat trä ich det andra är ihoppressat flis.. om jag nu förstod det rätt.

Men annars ser ni inget konstigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.