Du måste lägga upp fler bilder på detta badrum så man får en helhetsuppfattning om hur det ser ut! (y):D
 
C crazytok skrev:
Du måste lägga upp fler bilder på detta badrum så man får en helhetsuppfattning om hur det ser ut! (y):D
Jag lägger upp fler bilder då bastun är klar(y)
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Wow vilken pensionärslya. Trevlig läsning som gav lite dejavue från sina byggdagar med det egna huset.
Snygga lösningar, gillar verkligen layouten på ditt hus, innerdörrar och kakel i badrum.

Verkar ju smut med karmsystem till innerdörrar, går det få kontakt med denne tillverkare?
Funderar på att byta ut mina vita innerdörrar till trä.
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Racing Racing skrev:
Wow vilken pensionärslya. Trevlig läsning som gav lite dejavue från sina byggdagar med det egna huset.
Snygga lösningar, gillar verkligen layouten på ditt hus, innerdörrar och kakel i badrum.

Verkar ju smut med karmsystem till innerdörrar, går det få kontakt med denne tillverkare?
Funderar på att byta ut mina vita innerdörrar till trä.
Tack(y)
Självklart går det att ordna kontakten. Skicka ett pm.
 
Äntligen igång med att slutputsa ytterväggarna. Började med garaget. Riktigt nöjd med resultatet. Äntligen kan jag prova montera en utelampa(y)

Nyslutputsad yttervägg på garage med ett fönster och förberedd plats för utelampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyputsad yttervägg med framstickande elkabel redo för installation av utelampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
TCG och 9 till
  • Laddar…
Har även börjat förbereda för pumphuset till poolen. Då den delvis är ingrävda i slänten så gör jag en liten ”jordkällare” längst in.
Grundläggning för ett pumphus vid en slänt med grus, rörledningar och isolerad betongplatta framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 3 till
  • Laddar…
R RoffeN skrev:
Har även börjat förbereda för pumphuset till poolen. Då den delvis är ingrävda i slänten så gör jag en liten ”jordkällare” längst in.
[bild]
ser bra ut! välbyggt precis som resten.. poolpremiär till midsommar eller när räknar du med att få den klar? poolduk sen antar jag?
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
ser bra ut! välbyggt precis som resten.. poolpremiär till midsommar eller när räknar du med att få den klar? poolduk sen antar jag?
Tack!
Nja men kanske i mitten på juli. Duk, pump, filter och sarg är beställda och levereras nog under kommande vecka. Poolen är egentligen lite av ett stickjobb som jag ägnar mig åt när det finns tid. Just nu inväntar jag fler hjälpande händer innan jag ger mig på att putsa huset.
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Riktigt snyggt putsat!
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Riktigt snyggt putsat!
Tack!
Ja, jag är riktigt nöjd själv. Putsen var även lättjobbad.
 
Även en liten platta är arbetskrävande men nu är den klar(y)
Nyutgjuten betongplatta på ett fält med byggmaterial och verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 3 till
  • Laddar…
Pumphus till poolen med tillhörande matkällare börjar ta form(y)

Ett ofärdigt grått pumphus med plåttak och en angränsande utgrävning för matkällare på en gård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pumphus under konstruktion för pool med solpanel på taket och angränsande matkällare på landsbygden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av ett pumphus med en synlig trästomme och oputsade blockväggar samt verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TCG och 9 till
  • Laddar…
Grymmaste pumphus till en pool jag sett! (y):D
 
C crazytok skrev:
Grymmaste pumphus till en pool jag sett! (y):D
Å ändå är det inte klart än;)
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.