Snyggt! Är det natursten eller granitkeramik?
Vi har samma krokar, men vårt badrum är i krom istället.
 
PellePeps PellePeps skrev:
Snyggt! Är det natursten eller granitkeramik?
Vi har samma krokar, men vårt badrum är i krom istället.
Hej Pelle!

Det är granitkeramik, vi valde det istället för marmor då vi ville slippa underhåll av marmorn som behöver behandlas ofta för att inte se sliten ut.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Då var vi igång med dräneringen runt huset. Det gick undan med stora maskinen på plats
 
  • En grävmaskin och två personer vid en nygrävd dräneringsränna längs ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Två schampoflaskor står på en liten guldhylla i ett badrum med marmormönstrade kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ni någon plan till flaskorna eller gjort samma nit som 95% av alla som bygger badrum ink mig själ, glömde hylla till schampo flaskorna.
 
T twoody skrev:
[bild]
Har ni någon plan till flaskorna eller gjort samma nit som 95% av alla som bygger badrum ink mig själ, glömde hylla till schampo flaskorna.
Vi funderade på inbyggda hyllor dock var det inget alternativ med tanke på att de tar enormt mycket plats från en hel vägg om man skall göra det ordentligt. Vi letar fortfarande efter någon snygg schampo hylla, några tips?
 
Nej tyvärr vi letar fortfarande efter 4år :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
ådal och 1 till
  • Laddar…
Har smygläst tråden ett tag och vill börja med att berömma er för hur snyggt det blir! Huset följer precis min smak :)

Mitt tips på duschhylla får bli Skagen rack från macro design. Monteras med fördel i hörn och döljer flaskor och duschtillbehör fint. Smälter in bra mot vitt/ljusare kakel. Har själv haft den i två år och flera bekanta/familj har köpt den efter att ha sett vår.

https://www.macro.se/sortiment/dusch/duschtillbehor/free-100

p.s hyllan verkar ha bytt namn till free-100. Finns även en större 200 variant,
 
Z Zlingo skrev:
Har smygläst tråden ett tag och vill börja med att berömma er för hur snyggt det blir! Huset följer precis min smak :)

Mitt tips på duschhylla får bli Skagen rack från macro design. Monteras med fördel i hörn och döljer flaskor och duschtillbehör fint. Smälter in bra mot vitt/ljusare kakel. Har själv haft den i två år och flera bekanta/familj har köpt den efter att ha sett vår.

[länk]

p.s hyllan verkar ha bytt namn till free-100. Finns även en större 200 variant,

Tack så mycket, vad roligt att du tycker om vårt projekt.

Tack för tipset skall genast kolla!
 
J Jarlsgård skrev:
Duschhylla som är redigt snygg? Då rekommenderar jag Nichba Design!(y)

[bild]
[länk]
Denna var verkligen i vår stil! Tack för tipset
 
PellePeps PellePeps skrev:
Vi valde en blandarvägg från Inr: [länk]
Där ligger hyllorna dolda bakom, funkar väldigt bra. Vi får plats med schampoo, balsam och duschtvål för hela familjen.
Dock är det lite för sent för er att ändra till det nu...
Det var en riktig modern och fin lösning ni har valt! Dock hade det varit svårt för oss med denna och den helt inbyggda takduschen att få till på nåt snyggt sätt, tror jag.
 
D Dino84 skrev:
Det var en riktig modern och fin lösning ni har valt! Dock hade det varit svårt för oss med denna och den helt inbyggda takduschen att få till på nåt snyggt sätt, tror jag.
Ja, ni hade behövt nöja er med den takdusch som ingår i blandarväggen.
 
Här fortsätter eländet idag, känns ganska stabilt att huset står kvar
 
  • Grävmaskin bredvid djup grundgrävning nära en husvägg under en klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med synlig grund och stora grävda schakt nära byggnaden på en byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete på ett hus med en grävmaskin och utspridda byggmaterial runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lewdis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.