Är sugen på att skaffa en robotdammsugare och har en budget på ca 5000kr. Har ni tips på någon som är bra?

Har kollat in en Xiaomi Mi RoboRock S5 (verkar ha fått bra recensioner av folk) , men finns det någon annan dammsugare som är bättre än denna?
 
Vänta till Roborocks efterföljare släpps, model T6.
 
Corpes Corpes skrev:
Vänta till Roborocks efterföljare släpps, model T6.
[media]
Vet du när denna släpps i Sverige?
 
Ingen aning faktist....:(
 
Är även jag sugen, och väljer väl i princip mellan Xiaomi och den lite dyrare Neato D7.
Neaton överväger jag till stor del för att den, om jag fattat rätt, är bra på att passera trösklar, som jag har gott om i mitt 70-talshus.
Men hur klarar Xiaomin trösklar, generellt sett? /C
 
Har man för höga trösklar (högre än 2cm) kan man alltid lägga en liten list framför så tröskeln får ett trapputförande. Det har jag gjort på visa trösklar som nådde högre än 2cm med bra resultat.
 
Roborock T6 finns på vissa onlinebutiker i china funderar på att importera, men är inte villig att betala momsen! Är det någon som importerar ifrån china som vet lite hur kontrollen av moms fungerar? Blir det fraktbolagen i Sverige som kräver in momsen eller hur ska tullverket kunna ha total koll?
 
R
T Tolundb skrev:
Roborock T6 finns på vissa onlinebutiker i china funderar på att importera, men är inte villig att betala momsen! Är det någon som importerar ifrån china som vet lite hur kontrollen av moms fungerar? Blir det fraktbolagen i Sverige som kräver in momsen eller hur ska tullverket kunna ha total koll?
Nu har jag inte sett T6:an ännu men på AliExpress finns roborock s50/55 där man kan välja varifrån den ska skickas. Typ Tyskland eller Spanien= ingen tull/moms i Sverige då det är inom EU.

Är nog bara en tidsfråga innan t6:an dyker upp där med.
 
Om man beställer från aliexpress får man då den kinesiska versionen? Dvs med kinesiska språk i appen och så vidare?
 
Vad jag har hört så riktar sig T6:an endast åt den den kinesiska marknaden och kommer således INTE officiellt släppas utanför kina utan det ska komma någon ny internationell uppföljare till S5x.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
P phattrance skrev:
Om man beställer från aliexpress får man då den kinesiska versionen? Dvs med kinesiska språk i appen och så vidare?

Språket kan du välja till engelska, men manualen är enbart kina som språk. Jag har kollat upp allt, så vill man är det bara att köpa

Problemet är att du kan nästa köpa 2 S50/55 för samma pris som för 1 T6, det är momsen som ställer till det när du importerar och tyvärr har inte några kinesiska webbutiker lager inom EU fått dessa till sig ännu. Mest officiella återförsäljare som säljer dom idag
 
Det kommer att släppas en S6 (EU version av T6) snart.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Det kommer att släppas en S6 (EU version av T6) snart.
Jag har också läst detta, men jag har också svårt att avgöra när snart är? Eftersom S50 säljs så bra i Europa så tror jag dom håller på den nya modellen en längre tid tyvärr
 
T Tolundb skrev:
Språket kan du välja till engelska, men manualen är enbart kina som språk. Jag har kollat upp allt, så vill man är det bara att köpa

Problemet är att du kan nästa köpa 2 S50/55 för samma pris som för 1 T6, det är momsen som ställer till det när du importerar och tyvärr har inte några kinesiska webbutiker lager inom EU fått dessa till sig ännu. Mest officiella återförsäljare som säljer dom idag
Frågan är om T6:an ens kommer komma till EU lager? Troligtvis inte.
 
Jo "snart" är lite odefinerat.

Sägs att de ska uppgradera sw till s50 så man kan spara rum och våningar i appen likt t6an. Så frågan är om det är värt för TS att vänta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.