Svar: 2. 600 mm

För då får jag precis som jag vill,
jag får en våning till,
och dit går en trappa så snygg, smidig och läcker,
att den säkert allas beundran väcker!
 
Skulle sitta fint med en riktigt trappa upp till loftet som barnen kan använda, desutom då uppgången är princip mitt i antrén så skulle en rund spartrappa passa bra för utrymmets skull.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svar: 600 mm
 
Stort grattis Ögonfröjd som vinner en spartrappa i veckans tävling! Vi ser fram emot att du och din familj ska kunna ta er upp och ner på ett säkrare vis än vad ni gör idag. Hoppas att den kommer till stor nytta. Grattis igen!

Motivering: I dagsläget har vi en lucka i golvet som öppnas ner till källaren/tvättstugan. Där finns en hemmagjord trappa (snarare stege) som börjar från fel håll. Jag måste alltså kliva över "hålet" ner för att nå första steget och sen gå baklänges ner. Glöm inte av att tvätten och barn ska med också....... Vardagen hade blivit mycket lättare med denna smarta trappa!
 
  • Gilla
Almesäng och 2 till
  • Laddar…
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Stort grattis Ögonfröjd som vinner en spartrappa i veckans tävling! Vi ser fram emot att du och din familj ska kunna ta er upp och ner på ett säkrare vis än vad ni gör idag. Hoppas att den kommer till stor nytta. Grattis igen!

Motivering: I dagsläget har vi en lucka i golvet som öppnas ner till källaren/tvättstugan. Där finns en hemmagjord trappa (snarare stege) som börjar från fel håll. Jag måste alltså kliva över "hålet" ner för att nå första steget och sen gå baklänges ner. Glöm inte av att tvätten och barn ska med också....... Vardagen hade blivit mycket lättare med denna smarta trappa!
Tack tack tack ni har räddat min vardag!
 
  • Gilla
lizaliza
  • Laddar…
Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Tack tack tack ni har räddat min vardag!
Värdig vinnare! Grattis!!
 
2. Johan.

Jag är lite slarvig men älskar att bygga! Dessutom fyllde jag 50 år igår ;) Bor ensam i en villa.

Mvh Annika
 
Glömde att svara att trappan finns i vårt hem sedan en tid tillbaka. Tack så hemskt mycket!
 
  • Gilla
lizaliza
  • Laddar…
Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Glömde att svara att trappan finns i vårt hem sedan en tid tillbaka. Tack så hemskt mycket!
Finns det några bilder om du hunnit montera?
 
G ekaa88 skrev:
Finns det några bilder om du hunnit montera?
Nej tyvärr inte, behövs en del förarbete först önskar jag kunde trolla ☺️
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
Här kommer bilder på slutresultatet, endast lite små fix kvar på bilderna! Tack för vinsten!
 
  • Trappa med vit väggpanel och svart räcke, nästan klart, med brandsläckare synlig.
  • Nyinstallerad spiraltrappa i ett källarutrymme med en vit dörr och tegelvägg i bakgrunden.
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.